Tog/buss til oslo og Radiumhospitalet ?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Pappa skal inn og operere (dvs stråle med gammakniv) til uka. Samboeren blir med et par dager, vi vet foreløpig ikke hvor lenge han må være. Kan fort bli 10dager.
Dermed tenker jeg å dra innover og være der et par dager selv hvis han er nødt til å bli der en stund. Da blir det å ta buss/tog. Men hvordan komme seg fra togstasjon/bussterminal og til radiumhospitalet? Går det typ egne busser eller noe? :)

Pappa skal inn og operere (dvs stråle med gammakniv) til uka. Samboeren blir med et par dager, vi vet foreløpig ikke hvor lenge han må være. Kan fort bli 10dager.
Dermed tenker jeg å dra innover og være der et par dager selv hvis han er nødt til å bli der en stund. Da blir det å ta buss/tog. Men hvordan komme seg fra togstasjon/bussterminal og til radiumhospitalet? Går det typ egne busser eller noe? :)
Du kan ta t-bane til Montebello og gå, det er 800m, men du kommer deg helt frem, må bare bytte bane til buss :)
Skriv det inn på ruter.no så får du opp :happy:

Sjekk ut ruter.no
Mener det går buss fra Lysaker togstasjon for eksempel, men fullt mulig å reise via Oslo S om du vil inn til byen først. Det er vanlig rutebusstopp i nærheten, men ikke egen buss til sykehuset ala IKEAbuss :)

Dette stoppet er rett ved Lysaker Togstasjon, buss som bruker 11 min og stopper rett ved Radiumhospitalet.
https://ruter.no/reiseplanlegger/?to={"id":"NSR:StopPlace:6510","name":"Radiumhospitalet","county":"Oslo","locality":"Oslo","coordinates":{"x":10.660465,"y":59.929325},"category":["onstreetBus"]}&from={"id":"NSR:StopPlace:4374","name":"Lysakerlokket","county":"Viken","locality":"Bærum","coordinates":{"x":10.634276,"y":59.913005},"category":["onstreetBus"]}

Hvis du skal direkte fra buss eller tog til Radiumhospitalet ville jeg gått av på Lysaker og byttet til 23-bussen. Både sørlandsekspressen og toget stopper på Lysaker, også spør du bare noen om hvor 23-bussen stopper. Det er rett ved :)

Last edited:
Back
Topp