Toastmaster?

• Trådstarter Trådstarter ~Mirabell~
  • Opprettet Opprettet
M

~Mirabell~

Guest
Sitter her og diskuterer det med toastmaster og vi blir ikke helt enige. Har funnet toastmaster til bryllupet og han er allerede i gang med planleggingen. Jeg og sambo er begge enige om at toastmasterens oppgave er kjøreplanen på selve dagen,altså oversikt over når og hvordan ting skal foregå. Men jeg mener i tillegg at gjestene bør få kontaktinfo til toastmasteren slik at hvis noen vil komme med et bidrag til evt underholdning eller taler så er det toastmasteren som skal flette det inn i programmet, samt avgjøre om det er plass etc. Sambo mener toastmasteren ikke skal kontaktes av våre gjester og at toastmasteren ikke trenger å gjøre noe før selve dagen.

Hva mener dere? Og hvordan har det vært i andre bryllup hvor dere har vært?

Vi er begge helt blanke på dette,så vi aner ikke hvordan dette gjøres.

Har jobbet på et fancy hotell i masse brylluper og når jeg kjører et selskap er det kun toastmaster jeg forholder meg til. (Må selvfølgelig også roe ned mora til bruden da...;)
Han skal styre middagen og introdusere talene og kommunisere med serveringen slik at servitørene får ryddet før taler og slipper å stå og vente med varm mat pga taler.
Det er vanlig at toastmaster blir kontaktet av de som skal holde taler og ordne sanger etc slik at han får lagt opp programmet.

Ergo - det lønner seg å ha en toastmaster som er strukturert og kan snakke foran en forsamling, som i tillegg er MORSOM!!
Hvis dere tenker etter så kjenner dere sikkert noen "typisk toastmastere" som ofte får den jobben[;)]

I de bryllupene vi har vært så har det vært litt beggedeler. I ett har toastmaster sitt tlf nr stått på innbydelsen. Vi hadde det ikke på vår innbydelsen til bryllupet vårt men de som ville holde tale hadde fått tak i han alikevel.
Vi satt opp kjøreplanen i sammen og han puttet inn talene og sangene.

ORIGINAL: jcma

eg er enig med deg.det var slik vi hadde det.[:)]

ORIGINAL: dios

enig med deg

Takk for svar alle sammen![:D]Greit å få en liten oversikt over hva som er vanlig[:D]

Jeg er enig med deg!

I alle bryllupsinvitasjoner vi har fått har kontaktinfo til toastmaster stått. Det er vanlig at toastmasteren får beskjed hvis det er andre enn de standard-menneskene som skal holde tale.

Vi snakket med vår toastmaster i helgen og han hadde planer om å gjøre grundig research før bryllupet. [:)]

Vi var i ett bryllup hvor toastmasteren introduserte alle talerne med en kort morsom historie eller morsom setning om alle talerne. Det var skikkelig bra!!! [:D]

Hvis du søker på nettet om toastmasterens oppgaver kan du vise det til samboern din og si at du har rett! [;)]

ORIGINAL: jcma

eg er enig med deg.det var slik vi hadde det.[:)]

Jeg trodde at toastmasterens kontaktinformasjon skulle stå i invitasjonene, slik at gjester som ville ha taler/innslag kunne ta kontakt, å bli enige med han når det skulle skje..
Vi som brudepar skal jo ikke vite hvem som skal holde taler på forhånd vel?
Da blir det jo ingen overaskelser[;)]

Back
Topp