Toalettbesøk om natten

Bringebærpudding

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Flere som «sliter» med dette? Kan være oppe 2-3 ganger pr natt.. og har vært det siden uke 4 liksom :p blir det bedre i 2. Trimester?
 
2 ganger ca hver natt. Også må jeg ha vannflaske på nattbordet for våkner med ulidelig tørr munn. Hjelper neppe på tissinga:hilarious:
Er første graviditeten dette, men mener å ha hørt at 2. Trimester blir bedre en stund fordi livmora "stiger" litt og presser ikke såpass på blæra lengre?

Kom gjerne noen å bekreft eller med erfaringer:)
 
Jeg er MINST på do 5 ganger pr natt. Holder på å bli gaaaal!
 
Når jeg var hos jordmor forklarte ho at det kan bli myye toalettbesøk i første trimester fordi livmora da vokser og presser på blæra. Så blir det bedre når livmora flytter seg litt oppover, for så og bli verre i slutten av svangerskapet når baby beveger seg nedover og presser på blæra.

Med forbehold om at jeg forstod henne rett burde det jo derfor bli bedre for mange i andre trimester. :happy119 Jeg er selv førstegangs og satser iallefall på det siden det jeg føler jeg sier mest for tida er "ja, skal bare på do først!" i tillegg til alle gangene jeg må opp på natta :laughing002
 
Jeg må bare på do om morgenen :angelic:
 
Jeg må opp 2-3 ganger om natten...
2. Juledag sovnet jeg skikkelig inn... var helt utslitt etter 2 lange dager med familien. Denne natta var jeg ikke oppe en eneste gang, og våknet helt forvirret i 9 tida. Til min store fortvilelse hadde jeg altså tisset... men hadde ikke våknet :wideyed: Utrolig flaut....
 
Jeg må opp 2-3 ganger om natten...
2. Juledag sovnet jeg skikkelig inn... var helt utslitt etter 2 lange dager med familien. Denne natta var jeg ikke oppe en eneste gang, og våknet helt forvirret i 9 tida. Til min store fortvilelse hadde jeg altså tisset... men hadde ikke våknet :wideyed: Utrolig flaut....


Det samme skjedde meg i forrige svangerskap! Var helt utkjørt etter flere dager med helt tettpakket program, sov hele natten og oppdaget at det var vått da jeg våknet på morgenen. Skikkelig flaut, men samtidig ikke noe man kan noe for.. Litt godt å høre at det har skjedd med flere, siden det ofte et tabu å snakke om sånt.
 
Jeg var oppe flere ganger per natt i første trimester med min første (fra uke 5 cirka). Deretter ble det mye bedre. Nå med nr 2 har jeg kun vært oppe et par netter. Men merker dog at kontrollen ved nysing ikke er det den en gang var...

Vet ikke om det kan være forskjell på at det har vært tøyd og presset på før kanskje? Eventuelt bare at jeg generelt har vært dehydrert de siste månedene pga kvalme!
 
Jeg må opp 2-3 ganger om natten...
2. Juledag sovnet jeg skikkelig inn... var helt utslitt etter 2 lange dager med familien. Denne natta var jeg ikke oppe en eneste gang, og våknet helt forvirret i 9 tida. Til min store fortvilelse hadde jeg altså tisset... men hadde ikke våknet :wideyed: Utrolig flaut....
Har også gjort det som voksen. Ikke gravid da, men med urinveisinfeksjon. Føles jo veldig flaut, men vil tro det er noe mange har gjort :)
 
Til meg har det faktisk blitt mye bedre den siste uka. Jeg er nå 12+0. I natt var jeg opp kl 06. Våkner flere ganger og kjenner jeg må litt på do, men det sprenger ikke som før og jeg klarer faktisk å sovne igjen. Enkelte netter kunne jeg tisse 5-6 ganger. Veldig deilig at det har gitt seg noe
 
Jeg er oppe 1-2 ganger hver natt, og syns å huske fra tidligere svangerskap at det ble bedre i en periode på midten, før det ble verre igjen mot slutten. Savner å sove en hel natt..!
 
Her varierer det fra 0-2. Akkurat vore oppe for 2.gong i natt og bruka så lang tid på å sova igjen... snork...
 
Back
Topp