To verdener

Sonalita

Forelsket i forumet
Da starter jeg opp en dagbok jeg også, mest for min egen del, å ha et sted å tømme hodet er sikkert ikke dumt i denne prosessen. I tillegg vil det kanskje være interssant å gå tilbake senere, selv om jeg, som alle dere andre i dette forumet håper man kun skal ha et kortvarig besøk i forumet for "assistert befruktning".

Jeg skjønner nå hva andre her inne mente med at dette er en berg og dalbane. Jeg er glad jeg endelig er ferdig med spray-ukene. Den siste uken har vært tung, med hetetokter og humørsvigninger. Tanker som "hva om vi ikke får vårt høyeste ønske oppfylt?" dukker stadig opp i hodet, men prøver å ikke bruke så mye tid på grubling, selv om det kan være vanskelig. Prøver å fokusere på der jeg er akkurat nå i prosessen. I dag opplevde jeg en ny seier, den første sprøyten :)

"Sprøyte", jeg grøsser bare av ordet, så bestemte meg på forhånd at jeg skulle følge bruksanvisningen til punkt og prikke, og ikke det faktum at jeg skulle med fri vilje perforere min egen hud med en nål. Da jeg kom til punktet "ta godt tak i huden og før kanylen inn" klarte jeg det uten å nøle :) instinkene hyler "nei", men hjernen vant! snakk om stolt, man føler jo en viss selvkontroll.

Når det gjelder navnet "to verdener" er sånn jeg føler det, en prøveverden, og den utenfor, kommer nok til å skrive mer om; fortelle "vi er prøvere", hvem fortelle det til...

Lykke til :) blir spennende å følge med deg. Jeg er ny i gamet selv og begynner med sprøyter 2 uken i mai.

Gratulerer med dagbok og masse lykke til. Blir spennende å følge deg:):)

Gratulerer med dagbok! :) :) Blir spennende å følge deg! :) Forhåpentligvis som du sier, så blir denne dagboken kort! :)

Gratulerer med dagbok! Husker selv hvor vanvittig stolt jeg var over å ha klart å ta første sprøyta. Det er en milepæl :D Masse lykke til! :)

Tusen takk alle sammen! Dette er så nervepirrende og spennende. Hvis vi får befruktet egg å sette inn, får vi vite om det har klaffet rett før 17.mai... Dette er jo en stor familiedag, og vi pleier å være sammen en haug barnefamilier. Jeg elsker å være sammen med barn, men er redd jeg ikke kommer til å takle en sånn 17.mai feiring hvis det ikke klaffer.... Hvordan takler dere alle disse familiedagene?

Tusen takk alle sammen! Dette er så nervepirrende og spennende. Hvis vi får befruktet egg å sette inn, får vi vite om det har klaffet rett før 17.mai... Dette er jo en stor familiedag, og vi pleier å være sammen en haug barnefamilier. Jeg elsker å være sammen med barn, men er redd jeg ikke kommer til å takle en sånn 17.mai feiring hvis det ikke klaffer.... Hvordan takler dere alle disse familiedagene?
Det er lov å trekke seg tilbake:) Si du er syk, så er det ingen som trenger å vite noe mer. Bare gjør akkurat det som passer deg der og da. Det finnes alltid en løsning:)

Vi har feiret 17. Mai for oss selv de siste årene, fordi vi ikke taklet alle de lykkelige familiene. 2 år dro vi på hytta med katten, lagde deilig tapas, bakte kake og heiste flagget:-) koselig 17. Mai det altså. I fjor hadde vi planer om å delta litt med venner, men jeg endte opp med influensa og feber. Så da så jeg 17. Mai-sendingene på tv.. Det er lov å gjøre det som er riktig for seg:-)

Vi har feiret 17. Mai for oss selv de siste årene, fordi vi ikke taklet alle de lykkelige familiene. 2 år dro vi på hytta med katten, lagde deilig tapas, bakte kake og heiste flagget:) koselig 17. Mai det altså. I fjor hadde vi planer om å delta litt med venner, men jeg endte opp med influensa og feber. Så da så jeg 17. Mai-sendingene på tv.. Det er lov å gjøre det som er riktig for seg:)
Det er lov å trekke seg tilbake:) Si du er syk, så er det ingen som trenger å vite noe mer. Bare gjør akkurat det som passer deg der og da. Det finnes alltid en løsning:)

Jeg har vurdert å reise bort, 17.mai er jo på en søndag :) det er så slitsomt å ta seg sammen hele tiden, leke med unger og smile av sikkel, gulp og bæsjebleier, og høre på diskusjoner om soving og amming..i tillegg til å høre at man har så godt barnetekke.. Ikke missforstå, jeg elsker barna jeg er tante til, men blir noe spesielt å få sitt eget :)

Jeg har vurdert å reise bort, 17.mai er jo på en søndag :) det er så slitsomt å ta seg sammen hele tiden, leke med unger og smile av sikkel, gulp og bæsjebleier, og høre på diskusjoner om soving og amming..i tillegg til å høre at man har så godt barnetekke.. Ikke missforstå, jeg elsker barna jeg er tante til, men blir noe spesielt å få sitt eget :)
Småbarn og alle samtalene rundt er det vanlig å reagere på midt oppi dette. Blandt oss så trenger du ikke unnskylde deg, for vi vet:) Man er misunnelig og det er helt greit!:) Man legger bort de følelsene når man endelig sitter der med en liten bylt selv:)

I går satte jeg femte sprøyte, kjenner at det er noe som skjer der nede, men håper ikke eggstokkene mine overproduserer egg.. Vært på kontroll i dag, i hver fall 12 eggposer, så skal redusere dosen til 100ie puregon i dag, og 50 tirsdag og onsdag. Mest sannsynlig blir det nok uttak neste mandag, hvis alt går etter planen...*krysser armer og bein*... :)

I dag slo det meg at jeg var midt oppi den prosessen jeg har ventet så lenge på, og plutselig syntes jeg ukene med spray og den siste uken har gått veldig fort.. Hjemmelivet styres av medisiner som skal tas til gitte tidspunkt, og kosthold. Pga melkeintolleranse og gluten sensitivitet prøver jeg å leve så riktig som mulig akkurat nå. Selv om det er en vane å holde seg unna visse matvarer er jeg nok ekstra streng mot meg selv disse ukene.

Når jeg går ut døra, går jeg også inn i den rollen som ikke er ivf'er. Vi har valgt å ikke si det til så mange, men har fortalt det til en svigerinne at vi skulle igang med dette, men tror ikke hun forstår hvor tøft det er å ikke ha egne barn. Fremdeles kommer kommentarer som "det bør dere huske når dere får barn..." Osv. Hvis dette forsøket ikke klaffer må vi nok være mer åpne. På en annen side syntes jeg det er deilig å være sammen med folk som ikke vet det, da kan jeg være en annen enn hun som driver med prøverør..det er nok prøverør hjemme...

Jeg prøver å tenke positivt, noen ganger tror jeg dette kommer til å gå veien, andre ganger kan jeg ikke forestille meg at jeg kommer til å bli gravid noen gang.. Over tre år med prøving og aldri antydning til to streker gjør jo noe med en.. Sambo tror dette går veien, men han er veldig positiv, som er bra :) noen ganger blir jeg litt irritert fordi han ikke kan si med sikkerhet at dette faktisk går..stakkars mann :)

Da har vi vært på egguttak, vi var jo usikre på om vi i det hele tatt fikk hentet ut pga fare for overstimulering, men 10 egg ble hentet :) det gjorde fryktelig vondt en stund, kunne sikkert hentet fler, men da hadde de punktert sikkert 20 eggposer, så orket rett og slett ikke mer. Får håpe noen blir befruktet. Nå har eg begynt å tenke på neste steg, tlf fra Ullevål om hvordan det går med eggene. Jeg er såååå spent. For en nervepirrende prosess! Jeg er så imponert av dere damer som har vært igjennom dette flere ganger!!

Gratulerer med gjennomført egguttak! Sikkert godt å kunne krysse av det på lista:) Håper mange av eggene blir befruktet!
Ja, de sa det blir mye stikking når det er så mange eggposer. I starten gjorde det ikke så vondt, men på slutten var spesielt den høyre eggstokken ganske øm. Kom meg fort igjen, kunne sikkert vært på jobb i dag, men jobber heller litt hjemmefra og skal gå en tur med hunden. Godt å koble av. Nå ringer de snart fra Ullevål, grusomt å vente på den telefonen! Vet ikke hva jeg gjør hvis det ikke blir noe å sette inn...

Back
Topp