To under to

Håperpå3♡

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Har skjønt vi er noen stykker som skal få oppleve dette. Hva slags tanker har dere? Min datter vil være 17mnd når denne babyen kommer❤️ så spent. På søvn, egentid(dusje,spise, trene) Tror det blir stritt i starten, men såå fint for de❤️ Jenta mi begynner i barnehagen i august, så vil få litt tid med ny baby på dagtid.
 
Sniker fra juni :hilarious: Gratulerer så mye! To ttte er krevende - men veldig fint :Heartpink

Vi har to jenter født mai 2020 og september 2021, og storesøster begynte i barnehagen rett før lillesøster kom. Det var en tøff overgang fordi vi ikke kunne dele på nattevåk lenger, men måtte ta en unge hver på natt. Storesøster var fortsatt mye våken på natten, men hun var veldig rolig og snill, så ettermiddagene etter bhg var ikke så tøffe som vi hadde fryktet.
Vi fikk en liten smell da hverdagen begynte for fullt da lillesøster begynte i barnehagen og vi var begge i full jobb igjen. Men når det skal sies, jo større de har blitt - jo lettere har det blitt på ett vis. De leker sammen HELE tiden, og er veldig avhengig av hverandre :Heartred de krangler selvsagt, men det gjør jo de fleste søsken.

Selvom den første tiden var litt krevende siden storesøster var så liten, så hadde vi gjort det igjen. Gleden og kjærligheten de nå har til hverandre trumfer alt :Heartred
 
Sniker fra juni :hilarious: Gratulerer så mye! To ttte er krevende - men veldig fint :Heartpink

Vi har to jenter født mai 2020 og september 2021, og storesøster begynte i barnehagen rett før lillesøster kom. Det var en tøff overgang fordi vi ikke kunne dele på nattevåk lenger, men måtte ta en unge hver på natt. Storesøster var fortsatt mye våken på natten, men hun var veldig rolig og snill, så ettermiddagene etter bhg var ikke så tøffe som vi hadde fryktet.
Vi fikk en liten smell da hverdagen begynte for fullt da lillesøster begynte i barnehagen og vi var begge i full jobb igjen. Men når det skal sies, jo større de har blitt - jo lettere har det blitt på ett vis. De leker sammen HELE tiden, og er veldig avhengig av hverandre :Heartred de krangler selvsagt, men det gjør jo de fleste søsken.

Selvom den første tiden var litt krevende siden storesøster var så liten, så hadde vi gjort det igjen. Gleden og kjærligheten de nå har til hverandre trumfer alt :Heartred
Ååå jeg smelter❤️ Tusen takk for at du skrev dette❤️ Ja jeg har skjønt at søskenkjærligheten vil være så gull❤️ Gleder meg veldig! Også får vi bare komme igjennom nattevåk og at jeg kommer til å føle meg så sliten og gammel i kroppen en stund hehe
 
Blir ca 15 mnd i mellom her. Jeg har to tette fra før, de er heldigvis 7 og snart 8 år nå. 11,5 mnd i mellom dem. Jeg har sagt at jeg aldri skal sette meg i en slik situasjon frivillig en gang til, men her er jeg :dance008 Jeg hadde begge hjemme de første månedene. Anbefaler barnehage til kommende storesøsken :smiley-ashamed004 Da blir alt såå mye lettere! Jeg liker aldersforskjellen på 3-4 år. Veldig behagelig og luksus i forhold til to tette :angelic: Men nå valgte vi som vi gjorde, og jeg gruer meg ikke. Tar bare ting som de kommer. Søsknene er født i april 2016, april 2017, august 2020 og september 2023.

Jeg har termin 11. desember, men blir satt i gang siste uka i november :shy:
 
Blir 22mnd mellom her og jeg er veldig spent :hilarious:
 
Blir 23 måneder her, men tror det kommer til å gå veldig bra. Vi sover stort sett 5-6 timer sammenhengen hver natt nå, så er ikke bekymret. Men vi har hatt en av hver. En som nekte å sove om natta fra til han ble 2 år og lillesøster nå som tydeligvis elsker og sove, og gjerne tar seg en hvil på 2-3,5 timer midt på dagen og.
 
Her blir det 18 mnd mellom våre - og er veldig spent selv! Baby født i mai 23 har alltid sovet godt, og sover på eget rom stort sett «hele natten» så håper og tror det forsetter slik! En omveltning blir det jo, men prøver å tenke på hvor fint det blir for barna :Heartpink
 
Du kan bare glede deg :Heartred
11 1/2 mnd mellom mine to, og nå har jeg tenkt til å prøve få to tette igjen (eventuelt tvillinger hvis det stemmer det vi så)
Jeg valgte å holde begge hjemme til de var to år, så storebror var hjemme mens jeg var hjemme med lillebror i permisjon.
Hadde kolikk og spedbarnsgråt, ingen sov natten igjennom og de sov ALDRI likt på dagtid. Men den gleden de har hatt av hverandre, samholdet, nærheten og vennskapet de to har gjør alt verdt det. Litt tungt de første to-tre årene, etter det har de så mye selskap i hverandre i leken at det går så fint.

Masse lykke til til alle som har skal få to tette :D Det er så ABSOLUTT verdt det
 
Har skjønt vi er noen stykker som skal få oppleve dette. Hva slags tanker har dere? Min datter vil være 17mnd når denne babyen kommer❤️ så spent. På søvn, egentid(dusje,spise, trene) Tror det blir stritt i starten, men såå fint for de❤️ Jenta mi begynner i barnehagen i august, så vil få litt tid med ny baby på dagtid.
Har en fra januar 2019 og en juni 2020, helt fantastisk! Ja, det er mer slitsomt i begynnelsen, men de får fort glede av hverandre og de blir en slags avlastning. Nå er mine 5 og snart 4 og de forsvinner avgående for å leke sammen og jeg og far blir sittende igjen alene nede :hilarious: Så nå får vi en unge til :joyful::dance018
 
Har en fra januar 2019 og en juni 2020, helt fantastisk! Ja, det er mer slitsomt i begynnelsen, men de får fort glede av hverandre og de blir en slags avlastning. Nå er mine 5 og snart 4 og de forsvinner avgående for å leke sammen og jeg og far blir sittende igjen alene nede :hilarious: Så nå får vi en unge til :joyful::dance018
Så herlig å høre❤️ hehe
 
De to eldste her er det 20 mnd mellom. Til nå har det gått kjempefint! Det som var litt stress da lillesøster kom var at storesøster ikke hadde barnehageplass siden vi hadde flytta. Så med barnehageplass er nok mye gjort.

Nå gikk vi på en liten smell her slik at hvis spiren i november i år sitter, vil vi få nok et barn som er 20/21 mnd yngre enn storesøstern sin, og dermed 3 barn på 3,5 år. Så det kan jo bli spennende!
 
Ikkje 2 under 2 her, men 2 år og 2 mnd blir det. Tok nettopp og økte barnehageplassen til 100%, ho begynner i august. Tenkte kanskje det var lurt. Har endometrios + andre helseutfordringer og er hjemmeværende, men er litt engestelig for at ting blir for travelt med liten baby og leik med eldste i starten pga helsa. Så håper at dette er riktig. Ville egentlig bare ha ho 60%. Her inne kan vi levere sent da, mener seneste er halv 10. Så ser for meg at ho heller får korte dager og litt fri innimellom :D


Kan vi sjonglere når vi vil ha de hjemme når de går 100% i barnehage ? Kan eg liksom ha ho hjemme kvar fredag visst eg vil ?
 
Ikkje 2 under 2 her, men 2 år og 2 mnd blir det. Tok nettopp og økte barnehageplassen til 100%, ho begynner i august. Tenkte kanskje det var lurt. Har endometrios + andre helseutfordringer og er hjemmeværende, men er litt engestelig for at ting blir for travelt med liten baby og leik med eldste i starten pga helsa. Så håper at dette er riktig. Ville egentlig bare ha ho 60%. Her inne kan vi levere sent da, mener seneste er halv 10. Så ser for meg at ho heller får korte dager og litt fri innimellom :D


Kan vi sjonglere når vi vil ha de hjemme når de går 100% i barnehage ? Kan eg liksom ha ho hjemme kvar fredag visst eg vil ?
Så lenge du betaler fullt så kan du nok ha ungen hjemme når du vil :)
 
Mine kom med 1,5 år mellom for 12-13 år siden. Kommer til å prøve på to tette igjen, for jeg er overbevist om at fordelene veier helt opp for «ulempene». Strevsomt er det nok uansett, på ulike måter. Men jeg syns det var fint å bare fortsette når det likevel var våkenetter og bleieskift. De har så mye glede av hverandre, og samtidig så mye læring i å utfordre hverandre (trøster meg med at søskenkrangling sies å være bra)
:Heartred Sånn rent praktisk slipper man også å legge bort klær og utstyr mellom ungene, da det bare kan flyttes over til neste skap (samme kjønn)…
 
Back
Topp