TO timer går det..

**CogJ**

Forumet er livet
Mellom hver gang småen på 9 mnd våkner!

Er det normalt?? Sånn er det HVER kveld og natt! Jeg blir snart..... [X(][X(][X(][X(][X(][X(][X(]

Han spiser GODT på dagen så kan ikke forstå at han skal være sulten nå?!?!?
Han får egentlig ikke pupp om kvelden, men fikk isted siden han gråt så sårt! (pleier ikke det) ..

Noen tips til hva jeg kan gjøre? [&o]

Sånn er det her også. Han er seks og en halv måned, og kan våkne alt fra 1-5 ganger i timen hele natta gjennom. Var nettopp til manuellterapeut med han, og han hadde låsninger i nakken. Kanskje verdt å sjekke ut for deg også?

Er jo fryktelig slitsomt å ha det sånn[&o]

sånn har vi hatt det ett pr måneder [&o]
de siste nettene har jeg prøvd flaske etter amming og hun drikker jo 80-90 ml og sover 3-4 t enda hun ikke har vist noen tegn til sult [8|]

same shit - det funker [8D]

Alt er normalt. Enten de gjør det eller ikke.
Det er uansett helt normalt at barn under ett år ikke sover hele natta selv om mange barn gjør det..

Men mitt beste tips er å kutte ut nattpuppen. Absolutt ingen unntakt. Med storebror var det ille om natta og jeg klarte derfor ikke å være konsekvent. Jeg kuttet den helt ut rundt ett års alder, men han våknet 2-20 ganger pr natt til han var tre år..

Med lillebror var alt anderledes. Han var en del dårlig (bare sånn halsbetennelse og slikt, men det forstyrret en del søvn) men han fikk ikke smokk så han lærte å sovne selv i motsettning til broren + at jeg kuttet ut nattpuppen da han var 7 mnd ca. Og fra han var 11 mnd har han sovet hele natta. (den var den tiden han begynte å bli frisk av alle disse småsykdommene som han hadde og så var vi mer konsekvent og det er det eneste som virket)

Det gjorde min også, helt til han var 10 mnd. Da begynte vi å samsove, og da sov han natta igjennom fra dag 1. [:)]

....men kjenner nå at det er litt "dritt" å våkne 2-3 ganger iløpet av natta fordi han nesten sparker nyra mi ut på andre sida! Noe han har begynt med nylig [8D]

Vi også hadde det problemet, her kom det av en blanding av kolikk, låsninger i rygg/nakke og eggallergi. Altså det er ikke unormalt at ungene ikke sover hele natta før de er 3, men det er greit å få det sjekket i tilfelle det det er en årsak til det.

Sikkert mye du kan gjøre. Men jeg har prøvd ALT! (unntatt skrikekurer, det greier jeg ikke)
sønnen min er 18 mnd og først nå våkner han "bare" to ganger pr natt mot alt fra hver halvtime-time for bare tre uker siden. Da må han få flaske med velling eller drikki.
Datteren min var nesten tre år før hun sov natta igjennom. uansett hva jeg prøvde og ikke prøvde.
Tror bare noen barn er på det viset.

vi har det ogsånn, er heldivis ikke vanskelig å roe han igjen men irriterende lell... men han er ikke sånn hvis han får sove i vår seng.. prøvd det?..

han får sove i vår seng når han er syk å sånn jeg fant utav det.. men han må sove i sin egen seng vertfall til mitt i natten :P

Kan ikke samsove med han.. Han hopper bare i gulvet! Prøvd det [:o][:o]

Han kan ikke få erstatning fordi jeg mistenker melkeallergi på han.. Prøvde å få erstatning fra legen men han mente jeg skulle amme og hvis det ikke var nok melk å skulle han få en yoghurt på natten om han var sulten..

Han bruker ikke smokk..

Får som regel bare noe drikke fra flaske på natten..

Nå har jeg ammet han igjen (!!!), massert magen hans, bysset og shhh'et.. Nå sover han, enn så lenge.. 3 gang han våknet siden kl 20[:-]

Eldste sov ikke hele natten før hun var 21 mnd! Det var melkeallergi (hun fikk erstatning og kumelk til jeg klarte å koble det selv!)

hmm, da vet jeg ikke helt asså...

men rart at du ikke får det som du vil hos legen da storesøster har melkeallargi!! krev!:. hmm

ønsker deg MASSE lykke til, håper dere finner et godt triks, er jo så trøttende den nattevåkinga!...

Vi hadde det lenge sånn, men manuellteraput var redning i tillegg tiø at vi fant ut hva han ikke tålt. Men anbefaler manuellteraput. Gratis for barn!

Der tok ryggen knekken etter å ha bysset på en nesten 11 kg tung baby! Han NEKTER å sove!!!

Makter ikke mer!!! [:(][:(][:(][:(][:(]

Hva i allverden er det for en lege som sier du skal gi yoghurt til en baby du mistenker har melkeallergi??

- Jeg kan anbefale å prøve kiropraktor for å lete etter låsninger i kroppen.

- Prøvd Nan hypoallergen eller hva den heter?

- Stå på ditt hos legen, få han til å sjekke han ut. Kumelkallergi kan i visse tilfeller påvises ved prikktest.

- Helsestasjonen skal også kunne bistå ved søvnproblemer.

Vi hadde det slik lenge, tilslutt var vi så slitne at vi bestemte oss bare for å ta et oppgjør med ho. Så pappa'n (fordi jeg lukter melk, og hun blir mer hysterisk da) gikk inn hver gang hin våknet. Første gangen gikk han og bar på hun mer eller mindre i 1,30 timer, men så ble tiden kortere og kortere. Tok ikke mange dagene før hun sov hele natten. Så her tror jeg den oppvåkningen rett og slett hadde blitt en dårlig vane.

ORIGINAL: **CogJ**

Kan ikke samsove med han.. Han hopper bare i gulvet! Prøvd det [:o][:o]

Han kan ikke få erstatning fordi jeg mistenker melkeallergi på han.. Prøvde å få erstatning fra legen men han mente jeg skulle amme og hvis det ikke var nok melk å skulle han få en yoghurt på natten om han var sulten..

Han bruker ikke smokk..

Får som regel bare noe drikke fra flaske på natten..

Nå har jeg ammet han igjen (!!!), massert magen hans, bysset og shhh'et.. Nå sover han, enn så lenge.. 3 gang han våknet siden kl 20[:-]

Eldste sov ikke hele natten før hun var 21 mnd! Det var melkeallergi (hun fikk erstatning og kumelk til jeg klarte å koble det selv!)

Dette høres utrolig kjent ut. Begge mine har vært sånn. Jeg vet ikke hva annet som har rettet det enn at de faktisk har blitt større og klarer å feste søvnen bedre på en måte. Eldste sov ikke gjennom hele natten som standard før nå i vinter, hun er 3,5 år. Minste våkner enda en del på kvelden, men drar lengre økter fra midnatt nå da. Han får bare vann om natten. Vi har slitt mye med luft og promp med han.

Min våkner også 3-5 ganger pr natt...

Her var det også sånn, sov maks to timer uansett tid på døgnet i nesten ett år. Sjekka alt, helt frisk. Slutta å amme på natta, våkna uansett. Prøvde absolutt alt bortsett fra skrikekurer.

Nå er han 2,5 og våkner ca 1-2 ganger hver natt. Og det er jo lykken det.. [8D]

Lykke til, det er helt vanvittig slitsomt!

Back
Topp