To tette

To vakre små

Andre møte med forumet
Hei,
Vi er så heldige at vi venter en jente til i juni. Da er første 1,5 år :) Sitter noen på noen gode tips til hvordan løse den første tiden sånn at den blir god for begge jentene våre?

Jeg hadde to tette sist. Vi brukte mye tid på å "gi" storesøster en ny rolle. Hun hadde jo vært enebarn til da, så vi snakket mye om at hun skulle bli storesøster og hvilken rolle hun da fikk. For noen kan det føles som om de blir fratatt rollen som enebarn uten å vite helt hvilken rolle de egentlig har nå, der kan være stressende for et lite barn.

Ellers tror jeg nok det viktige er at man bare gjør så godt man kan. Slitsomt vil det være til tider, men du får masse igjen for det! :happy:

Min rakk p bli 2 år før han ble storebror, og brydde seg ikke så veldig om babyen i starten. Pga jeg var mye dårlig i svangerskapet var han allerede pappadalt og vant til at det var pappa som kom inn på nettene om han våknet og pappa som gjorde det meste. Så overgangen gikk fint.
nå venter vi nr 3 og minstemann blir da 1,5 år og største 4. Blir spennende.

Min var under 1 år, når søstra kom. Han forsto vel ikke så mye. Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet ovenfor «storebror», litt spesiel reaksjon etter fødsel. Kan være greit å tenke på, for det kom så brått på for meg..

Tror bare det er viktig å se begge barna og fordele seg så godt man kan :Heartred mine er i dag 12 og 13 år, og har mye glede av hverandre! De liksom passer på hverandre, er som tvillinger tenker jeg!

Back
Topp