To tette og barnevogn?

Liljepia90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Jeg er skikkelig i stuss på hva vi skal gjøre med barnevogn-situasjonen! Har en kar som blir rett over 2 år når lille kommer i desember og han er glad i å trille tur, men han er LANG og en søskenvogn må jo vare en stund til?
Har en limited edition bugaboo fox til han som vi er kjempefornøyd med, hadde gladelig trillet den med babyen nå, men hva med storebror?
I tillegg er det 500meter til barnehagen og det er jo praktisk å få med seg begge i 1 vogn?

Søskenbrett og håpe det går fint? En trille i tillegg (men da er man avhengig av å være to voksne)? Eller søskenvogn?

Hva gjør dere andre med to litt tette?

Lurer litt på å beholde vogna vi har nå som jeg elsker, så ha søskenvogn i perioden hvor baby2 er nyfødt og når storebror slutter med vogn, kvitte seg med søskenvogna og gå tilbake til den vi har nå?

Decisions, decisions :p
 
Vi er jo i samme situasjon med at storesøster er rett over 2 år når mini kommer. Vi tenker å beholde Stokke-vogna vår og la mini overta den, og ikke kjøpe søskenvogn. Fullt mulig vi angrer på det etter hvert og kjøper det hvis vi finner ut av at det er behov for det :p Slik som det er per dags dato så bruker ikke storesøster vogn annet enn når ho skal sove den ene dubben sin på dagtid. Men kan hende ting endrer seg frem mot November :happy:
 
De to jeg har fra før er akkurat to år mellom, og vi klarte oss fint med søskenbrett. Kommer jo selvfølgelig litt ann på største barnet..

Var et halvårs tid der storesøster sov dupp på dagtid, men det gjorde hun jo i bhg i ukedagene. I helgene sov hun i vogna til baby, byttet bare til sportsdelen.
 
Samme her! Vi går for søskenadapter på nxt90 + søskenbrett :) Så kan vi se litt an :) Mulig ting er heelt forandra i nov/des da :p
 
Venter selv på en liten, blir 1,5 år mellom dem. Her er planen å ta i bruk brett senere enn å kjøpe søskenvogn. Har selv gåavstand til barnehage og har da tenkt å ta i bruk bæremeis dersom vi skal gå bort ;)
 
Akkurat samme problemstilling her :) Her blir det 16 mnd mellom. Vi skal beholde duovogna vi har som storesøster skal få fortsette å sove i hjemme.

Tanken nå et å kjøpe en bugaboo donkey, siden de kan brukes som singelvogn og som dobbelvogn. Tanken er at den skal stå som singelvogn med bagdel til babyen på :) ved behov klikker vi raskt på en ekstra sittedel.

vi har også en trille som vi kommer til å beholde (den ligger nå fast i bilen, slik at jeg slipper å drasse på tung sportsvogn om jeg skal noe) :) den blir nok ikke brukt når babyen kommer, men fin å ha i hus til senere.

plassmessig vet jeg ikke hva vi skal gjøre da vi har en leilighet på 70 kvm med liten gang. Men vi bor ikke sentralt, så vi må kjøre til barnehage uansett feks. Men ser jo for meg at jeg vil ut å trille når mannen jobber lange arbeidsdager osv..ikke enkelt
 
Sniker. Vi får ca 23 mnd mellom, og har kjøpt en brult babyjogger City mini gt double. Har en på 5 og, så må ha muligheten til å "spenne fast "2 av 3 hvis vi skal noe sted.
 
Her blir det akkurat to år mellom. Ser for meg at vi må ha søskenvogn for at det skal være mulig å få begge til å sove på dagtid hvis en er alene hjemme med dem, eller for å kunne trille en i søvn mens den andre er våken. Har problemer med ryggen, så kan ikke basere meg på at en skal bæres.
 
De to jeg har fra før er akkurat to år mellom, og vi klarte oss fint med søskenbrett. Kommer jo selvfølgelig litt ann på største barnet..

Var et halvårs tid der storesøster sov dupp på dagtid, men det gjorde hun jo i bhg i ukedagene. I helgene sov hun i vogna til baby, byttet bare til sportsdelen.

Hvordan er vær og føre der dere bor og hvilken årstid? Tenker kanskje at det blir en ulempe med søskenbrett og snø/slaps/småstein strødd langs fortauet o_O
Men heldigvis god tid til å se an :happy:
 
Samme her! Vi går for søskenadapter på nxt90 + søskenbrett :) Så kan vi se litt an :) Mulig ting er heelt forandra i nov/des da :p
Søskenadapter, får dere festa på en sittedel/liggedel på samme chassiset eller kun brett? :happy:
 
Venter selv på en liten, blir 1,5 år mellom dem. Her er planen å ta i bruk brett senere enn å kjøpe søskenvogn. Har selv gåavstand til barnehage og har da tenkt å ta i bruk bæremeis dersom vi skal gå bort ;)
Har vært inne på tanken om bæresele til minsten og vogn til største. Får ikke lagre sovevogner i barnehagen her, så det blir en del pikkpakk å få med seg fram og tilbake :bored: skulle jeg hatt dobbel vogn og hva, sovetrille? o_O Denne kabalen går ikke opp :nailbiting: kanskje bare få enten meg eller pappaen til å levere alene, for alltid :angelic::hilarious:
 
Akkurat samme problemstilling her :) Her blir det 16 mnd mellom. Vi skal beholde duovogna vi har som storesøster skal få fortsette å sove i hjemme.

Tanken nå et å kjøpe en bugaboo donkey, siden de kan brukes som singelvogn og som dobbelvogn. Tanken er at den skal stå som singelvogn med bagdel til babyen på :) ved behov klikker vi raskt på en ekstra sittedel.

vi har også en trille som vi kommer til å beholde (den ligger nå fast i bilen, slik at jeg slipper å drasse på tung sportsvogn om jeg skal noe) :) den blir nok ikke brukt når babyen kommer, men fin å ha i hus til senere.

plassmessig vet jeg ikke hva vi skal gjøre da vi har en leilighet på 70 kvm med liten gang. Men vi bor ikke sentralt, så vi må kjøre til barnehage uansett feks. Men ser jo for meg at jeg vil ut å trille når mannen jobber lange arbeidsdager osv..ikke enkelt

Hadde jeg fått 16 mnd mellom mine hadde jeg ikke nølt med å kjøpe donkey, tror det er et veldig godt alternativ :happy: tror jeg får se an behovet her etterhvert, kan jo hende minsten blir veldig glad i å gå til da :cat: lov å håpe :happy:
 
Vi er jo i samme situasjon med at storesøster er rett over 2 år når mini kommer. Vi tenker å beholde Stokke-vogna vår og la mini overta den, og ikke kjøpe søskenvogn. Fullt mulig vi angrer på det etter hvert og kjøper det hvis vi finner ut av at det er behov for det :p Slik som det er per dags dato så bruker ikke storesøster vogn annet enn når ho skal sove den ene dubben sin på dagtid. Men kan hende ting endrer seg frem mot November :happy:

Er nok mest fornuftig å beholde vogna vi har nå tror jeg. Men, vi har hund og har gjerne med vogn på tur når vi lufter siden det innimellom går ekstremt sakte når han går selv :hilarious: kjekt å kunne hive han oppi og dure avgårde når man blir lei :angelic: får de hva vi finner ut etterhvert :cat:
 
Hadde jeg fått 16 mnd mellom mine hadde jeg ikke nølt med å kjøpe donkey, tror det er et veldig godt alternativ :happy: tror jeg får se an behovet her etterhvert, kan jo hende minsten blir veldig glad i å gå til da :cat: lov å håpe :happy:

ja, jeg satser på at den blir bra :) det kan være lurt å se an ja! Mye som skjer på 6 mnd :)

men er det sånn som jeg beskriver du også ville gjort mtp at bagdelen er på donkeyen og at vi har ekstra vogn til søster? Eller er det kanskje vanlig da å bare ha søskenvognen og selge den andre? Greier ikke se for meg :p
 
ja, jeg satser på at den blir bra :) det kan være lurt å se an ja! Mye som skjer på 6 mnd :)

men er det sånn som jeg beskriver du også ville gjort mtp at bagdelen er på donkeyen og at vi har ekstra vogn til søster? Eller er det kanskje vanlig da å bare ha søskenvognen og selge den andre? Greier ikke se for meg :p
Tror det er vanlig å ha en enkel vogn eller trille, i tillegg til søskenvogn som hovedvogn :happy:
 
Sniker. To år og to mnd mellom mine, yngste er 3 mnd nå. Gått fint uten søskenvogn for vår del. Vendte eldstemann til å sove i seng på dagtid etpar mnd før termin, gikk helt fint. Bruker søskenbrett på trilletur (blitt endel nå i korona perioden) og til og fra barnehagen. Har også brukt bæresele til baby og gått til barnehagen. Eneste problemet er jo hvis det blir mye snø, da er det sikkert tungt med søskenbrett...
 
Vi har to tette, 1 år og 8 mnd imellom jentene våre.
Lillesøster overtok storesøsters vogn, og kjøpte en citycross til storesøster.
suplerte med søskenbrett og storesøsters syns det var stor stas og stå på den.

Vi bodde også ca 500m fra barnehagen, og erfaringen var jo d at det var veldig stas å kunne gå den strekningen selv eller stå på søskenbrettet. Hvis det var dager der hun ikke ville gå bærte jeg henne i meitaien (en type bæreselle).
Og når lillesøster startet i barnehagen så var de jo i hver sinne avdelinger så da trengte de også hver sin vogn.

så vi klarte oss fint uten søskenvogn, ser for mneg at de er så stor å uhåndterlig. og er jo ikke så lenge man blir å bruke den..
 
Back
Topp