To tette og ammesituasjon

babyto

Elsker forumet
Noen med noen gode råd her for hvordan vi kan løse ammesituasjon? :)

Har ei frøken på 19mnder og lillegutt på ei uke.
Syns det er litt kjipt å være alene med dem for storesøster har en tendens til å slå seg vrang akkurat når jeg skal amme...er vel naturlig men...

Prøver å ha henne til å sitte sammen med oss og gi henne oppmerksomhet samtidig men hun skal enten stryke, klappe, kose, holde, dytte bort eller hoppe på oss.. og med såre pupper er ikke det så hærlig :) Lillegutt er ikke så kjapp av seg heller, ammer alt fra 20min til 1time..

I begynnelsen kunne jeg finne på å sette ham foran TVen i spisestolen med seler på. Og ga ham noen kjeks, rosiner, druer e.l emoticon

Det er 18 mnder mellom mine, så sjønner godt hvordan du har det. Her gikk det over iløpet av 2 mnder, de gangene han var sjalu så var det når jeg ammet.

Kan jo forstå det, for han var jo vant med å ha min fulle oppmerksomhet hele tiden, han så jo det han også at jeg ble opptatt med lille når jeg ammet.
Han kunne tømme ut drikken sin utover bordet på motsatt side av der jeg satt, ta fjerkontrollen\mobilen å løpe i håp om at jeg kom etter, rive litt i plantene...;)

Jeg satte med i saccosekken på rommet han å lekte litt når jeg ammet, hentet leker så han hadde noe å holde på med. Delte opp litt frukt, fikk rosiner eller en kjeks før vi startet så han hadde noe å kose seg med!
Men det er en veldig vanlig reaksjon, snakket med mange som hadde det eller har hatt det sånn.

lure dere er :) takk for tips! Går i min egen lille tåke her så har ikke tenkt så langt..hehe..
Får begynne å planlegge litt med frukt og leker :)

Back
Topp