To tette med IVF

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Vi ønsker oss to tette, og jeg lurer på om det er noen her som har fått det til med IVF og hvordan gikk det?

Babyen vår (IVF/ICSI) er nå 3 måneder gammel. Vi kunne tenke oss å prøve igjen allerede neste sommer, når han fyller ett år. Men vi har bare en 5-dagers på frys, så jeg vil ikke prøve "før kroppen er klar" for å ikke minimere sjansene.

Vi har stått i kø siden november og prøvd siden juni i fjor. Prøvde ikke på to tette. Men køen er laaaang. Så bare husk og søk i tide.
Sånn til tips :happy:

Første jenta satt på tredje forsøk med IVF (tok ca fire mnd fra vi startet til positiv test). Startet søskenforsøk da hun var ett år gammel fordi vi ville ha to tette. Det var over to år siden og det har ikke gått enda for vår del.
Så mitt tips er å starte med en gang du er klar, for man vet aldri hvor lang tid det tar. Lykke til :Heartred

Vi brukte 1,5 år vi, pga kø i mellom, på 3 forsøk, så det var stor forskjell fra fire måneder :nailbiting:

Om det er offentlig er det noen krav. I Porsgrunn må man ha vært 3 mnd ammefri og ha fått igjen normal syklus (om man har syklus til vanlig) før nytt forsøk.

Er 31+1 i dag. Og planen er å få henvisning fra fastlegen på 6-ukers kontroll. Så ingen prevensjon-snakk der. :smiley-ashamed008 Fikk også beskjed fra riksen ikke å vente.

Tok oss 4 fulle runder og 6-7 år. Er 36.

Fikk i oktober 22, og hadde innsett igjen i nå august 23! Er gravid 7+1 i dag og mini er akkurat blitt 11 mnd :happy:

Hadde en del på frys så tok bare kontakt med klinikken før sommeren, nye blodprøver og politiattest, også fikk vi innsett over sommeren. Lurt å ta kontakt litt før man ønsker så starte. Dette var på St Olavs og ventetiden var kort, så vi var nok heldige!

Går dette bra så blir det rett over 1,5 år mellom kidsa :Heartred

Om det er offentlig er det noen krav. I Porsgrunn må man ha vært 3 mnd ammefri og ha fått igjen normal syklus (om man har syklus til vanlig) før nytt forsøk.
Jeg ammer fremdeles, men fikk likevel starte opp på St Olavs 13 måneder etter at førstemann ble født. Måtte bråslutte med amming når jeg begynte med cyclogest i går da, men var ingen krav fra klinikken.

Har hatt normal syklus i et halvt år allerede da, så er kanskje derfor de godtok det:)

Fikk i oktober 22, og hadde innsett igjen i nå august 23! Er gravid 7+1 i dag og mini er akkurat blitt 11 mnd :happy:

Hadde en del på frys så tok bare kontakt med klinikken før sommeren, nye blodprøver og politiattest, også fikk vi innsett over sommeren. Lurt å ta kontakt litt før man ønsker så starte. Dette var på St Olavs og ventetiden var kort, så vi var nok heldige!

Går dette bra så blir det rett over 1,5 år mellom kidsa :Heartred
Kort ventetid på oss også på St Olavs. Jeg hadde egentlig lyst til å bli gravid tidligere, men pga katastrofekeisersnitt så fikk jeg beskjed om å vente minst ett år før jeg ble gravid igjen.

Back
Topp