To tette <3 <3

VeJe

Betatt av forumet
Tenker på at minstemann er 0,5 år i dag:Heartblue.
At vi skulle ha to tette var planlagt, men at de skulle komme så tett hadde vel ingen av oss trodd ettersom vi brukte tid på å få minsten "i ovnen":knegg:. Har lært at om det er mindre enn 2 år mellom barna så kalles det for pseudotvillinger... Flere som har to tette som vil dele erfaringer?

Jeg kjenner i alle fall kvalmen og trettheten komme sigende nå og alt jeg tenker på nå er: IKKE NÅ IGJEN!!! Gru-gleder meg til dette her... Min største frykt nå er å ikke strekke til!

Oj! Det var jammen tett :) Ikke fullt så tette her da, min første er 14 mnd, så er nesten 22 mnd når lillesøster eller lillebroren kommer, så lenge h*n kommer til termin :)

Kjenner det er en helt annen graviditet nå enn sist - mye fordi jeg MÅ ta meg av kommende storebror og det innebærer fullt kjør hele dagen :) Det innebærer gjerne at jeg føler meg mer sliten og mer dårlig, men det er ikke nødvendigvis fordi dette svangerskapet er verre, livssituasjonen min er bare en annen :)

Ellers tenker jeg nå at det er positivt at de er tette :) Det blir travelt, ja, men åh så stor glede jeg har hatt av mine tette søsken! Også den dag i dag :) Min storebror er 13 mndr eldre enn meg, og lillebroren min er 22 mndr yngre enn meg :)

Her blir det rundt 23 mnd imellom :) ikke veldig tett, men trur det blir perfekt aldersforskjell for oss :). Er det ikke mindre 1,5 år som kalles pseudotvillinger?

Så gøy at det er flere her Tenker tett når det er 2 år eller mindre mellom. Lillebror vil være ca 13,5 mnd når mini kommer - å ikke noen lillebror lengre
Har også lest at det kan bli tøft om lillemann får en lillesøster. Tenker det er viktig at man er bevisste på dette, at barna uansett kjønn og alder er egne individ og ikke sammenlignbare med noen andre enn seg selv❤️ Vi gleder oss.
Kjenner som sagt igjen symptomene fra et år tilbake, var tungt da men nå er i tillegg livssituasjonen en helt annen.

Må nevne at jeg har en på 10 og ei på 7 fra før, i tillegg til at mannen min er helgepappa til en på 15. Stor familie med andre ord

Spiller forsåvidt ingen rolle for min del :) Her er han 2 år bare 2 mndr etter lille kommer! Men ser de legger vekt på at det kan være uheldig med to tette visst gutten er størst?
Ja de sier så. Hvertfall visst første er gutt, så kommer en jente, for jenter utvikler seg ofte fortere enn gutter. Men uannsett om våres neste er jente eller gutt så er det viktig å vite at det er 2 forskjellige barn med forskjellige behov :)

Min blir 2 rundt samme tid som neste kommer

Back
Topp