To tenner :)

Mamacita79

Forelsket i forumet
Da har minsten fått ut sin første tann og nr to er rett rundt hjørnet - sikkert brutt gjennom om en dag eller to! Tenk at babyene våre begynner å få tenner.. Tiden går så fort!! 

Ja det går fort! Snuppa mi fekk første tanna si 20 april og den andre 28 april. Men ho he hatt plager av det siden ho var 3 mnd, hatt fire store buler både oppe og nede, så det var velsig godt når dei ti nede kom ut. Einaste som ikkje er så moro med tennar, er at dei er veldig skarpe og det he skjedd nokon gonger nå at ho he bite meg og det gjer fryktleig vondt!! Men sier AU høgt og er alvorlig i ansiktet når eg seier det, så satsar på det går over:)

Det er så søtt Her fikk lillemann sin første da han var 5 uker, og var entanna fram til midten av mars, da kom nr. 2. Det skjer noe med uttrykkene deres når tennene kommer, de blir plutselig store og får mer særpreg synes jeg. Også må jeg si at jeg er ganske fascinert av at det ligger tenner oppi tannkjøttet som skal ned. Og to sett, hvor er det plass til dem liksom?!

Her er første tann på vei opp :D Endelig.
Forrige torsdag hadde Fredrik feber og var utrolig grinete...
har ikke hatt feber nå de siste dagene, men han har ikke ville spise varm mat, eller drikke melk. Kun kaldt vann, grøt og frukt.
I går la jeg merke til 'hull' i tannkjøttet, og i dag ser man såvidt tuppen og kjenner den godt :D hurra!!

Ja det er såååå søtt!! Første tann kom 5 mai og nå dukker den andre opp snart å! :D

Håper de kommer opp snart! Gullet er så tydelig plaget stakkars :(

Ble overasket med et hard lite riskorn i gommene til lillegutt i dag. =) Kan så vidt se tanna, men den er altså kommet gjennom. =) Han har ikke vært plaget, så har ikke gått rundt og ventet på at det skulle komme en tatt, så det var jo litt artig. :)

her kom første tabben frem 7 april og den andre kom 9. april. Han fikk feber og har gnagd på alt, han er sånn fortsatt så det er vel flere på gang;) Bruker dere Dentinox? Jeg gjorde det på storebror, men nå har det vært så mye styr rundt det....

Ingen tenner i sikte her, selvom han nettopp rundet 7 mnd ;)) Men de kommer vel etterhvert, så bare å smøre seg med tålmodighet:)

Lille min har nå fått fire tenner, to nede og to oppe :D 

Min har tre nede og fire oppe :-)

Lillemor her har bare to tenner ennå. Og hun har ikke hatt de så lenge, heller. Men hun har kuler i hele munnen og tyggerer desperat på lekene sine innimellom. Så det blir nok noen flere tenner her om ikke så lenge.

Hun fikk sine to tenner da hun rundet 6 mnd. Venter fortsatt på de neste:) Er mye tregere enn storebroren:)

Ingen tenner her enda, men det er hvertfall en på vei. Kjenner en skikkelig ruglete kul i gommene nede. Har dunket litt med en teskje og hører stor forskjell på der tannen er på vei og rett ved siden av så regner med at den ikke er så langt unna. ;)

stva skrev:
Nå har Fredrik 2 nede.... Hjørnetennene oppe er på vei. Og så ser det ut som om den ene fortanna oppe også er på vei. =)

Sinnsykt grinete til tider. Så skjønner det at det ikke er noe særlig idet tennene bryter igjennom!

Grinete ja!! :P 
Men har selv hatt et visdomstennerhelvete, så det er nokså fersk i minnet.... Prøver å minne meg selv på det når det holder på som verst :P 

Foreløpig bare to nede her:)

Back
Topp