To sultene katter gis bort!!!!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
For matmor begynner å bli gal!! Jeg har to katter på over 6 kg, som flyr inn og ut heledagen, hvergang de kommer inn tror de at de får en velfylt matskål på ny. Fikk ett tips ang fòr her inne for en stund siden. Og fra den tiden har vi prøvd alle typer fòrdyrlegen har. Vi er heldig med dyrlegen vår, vi får nå prøve alle typer for gratis frem til vi finner ett de blir Mette av. Men den gang ei!! De blir faktisk ikke Mette. Nå er det to timer siden de fikk mat sist, og nå sitter to katter på kjøkkenet å skriker om mer mat! Dyrlegen vet ikke hva vi skal gjøre mer! De går på benken, slikker på tallerkner og kniver, spiser smuler. Uansett hva jeg gjør eller hva som skjer driter de i det rett og slett. De har knust ett stort speil fordi de hoppet opp på benken, de har revet ned plater fra kjøkkenbenken. Andre normale katter hadde jo blitt skremt, ikke mine de hopper opp på benken igjen etter fem minutter. De blir stadig feitere, da naboen har katteluke så de er der ett par ganger om dagen tror jeg! Nå kjenner jeg at de sliter faktisk på meg! Så noen som melder seg frivillig til å ta de?;) Og tusen takk for utblåsningen!!:)

Så utrolig kjipt at fôret ikke funket!

Eg er ingen katteekspert, men kan det hende at det rett og slett er forventningen om at dei får mat så ofte som styrer dei, at dei faktisk ikkje er svoltne, men berre er blitt vant til å få mat ofte?
Går det kanskje an å avvenne dei litt?
Dyr eter jo ofte når dei får mat, og er ikkje så styrt av svolt og metthet som me er.
Håpar du finner ein løsning i allefall, det høyres slitsomt ut.

Hadde en katt som var litt sånn en gang, men vi ga han bare den anbefalte mengden mat som sto på posen, det var dyrebutikk mat, husker ikke hvilken type.
 Da fikk han ikke mer enda han maset, siden han var ganske feit så kunne vi jo ikke gi mere,da ble han jo bare feitere.....

De får ikke mer enn mengden de skal ha, selv om de forventer å få mer! De får mat to ganger om dagen, vi kan ikke gi de sjeldnere enn dette. Ja mark er utelukket, og de har vært slik siden de var små desverre. De er vel bare slik, men noen dager kjenner jeg at jeg blir sliten av maset dems, de er jo ellers to herlige katter:) Men de er fryktelig masete:) og uoppdragene! Må aldri skaffe dere enn burmeser, folk som er på besøk ler jo av kattene mine, da jeg snakker til de så snakker de tilbake.

søteste skrev:
De får ikke mer enn mengden de skal ha, selv om de forventer å få mer! De får mat to ganger om dagen, vi kan ikke gi de sjeldnere enn dette. Ja mark er utelukket, og de har vært slik siden de var små desverre. De er vel bare slik, men noen dager kjenner jeg at jeg blir sliten av maset dems, de er jo ellers to herlige katter:) Men de er fryktelig masete:) og uoppdragene! Må aldri skaffe dere enn burmeser, folk som er på besøk ler jo av kattene mine, da jeg snakker til de så snakker de tilbake.

Hehe, vet hvordan det er! Da jeg kjeftet på siameserne mine gikk de oppi senga mi og hentet en pyntepute som de la i doen sin. Hehe, lykke til!

Hehe, nei da er det ikke så lett gitt, kan være noen stabeist disse kattene....

Back
Topp