To små DDE-fans

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg har sneket meg til å øve litt julesanger med barna de siste ukene. Noen har de lært, som bjelleklang og på låven sitter nissen. Andre sanger går visst aldri inn. F.eks. luciasangen har vi øvd på kanskje 20 ganger, uten at noen av barna viser tegn til å lære.

I går derimot satte jeg på DDEs julecd bare som dansemusikk. Etter å ha hørt den bare en gang kan Felix allerede det meste av refrengene. Da pappaen kom hjem sang lillesøster "ho ho ho a nissen" med så tydelig melodi at han avslørte hva jeg hadde latt dem høre. I dag ville absolutt Felix igjen høre "den om lyspæren som ikke virker". Lillesøster synger fremdeles "ho ho ho a nissen", fulgt av noe diffust om pakke til mamma, tydeligvis misforstått teksten litt.

Hva slags musikk liker deres barn? Har det vært noe som de bare elsker første gang de hører det?
 
Hehe så utrolig moro!
Teodor liker det meste. De synger og har mye musikk i barnehagen så han synger på mange sanger jeg aldri har hørt før... 
På turn øver de til juleavslutning og har danset til Putti plutti pott-sang og den lærte han omtrent etter å ha hørt den to ganger.
Jeg skjønner ikke at de kan lære sangtekster så fort jeg
 
Ja, det er helt utrolig hvor fort de lærer sangtekster når de liker en sang. Jeg synes det er spesielt rart hvordan de minste som knapt snakker i setninger kan huske hele vers.
 
Back
Topp