To ordinære UL = to termin med 10 dager forskjell :S

Kafo

Flørter med forumet
Ahhhhh, er liiiiiiiitt frustrert nå.

Jeg skulle egentlig ha ord. ul på sykehuset her jeg bor, men legen på rikshospitalet ville følge meg opp og at jeg heller tok ord. ul der, av han fikk jeg termin 15. juli, greit nok :)

I dag var det tid for den ord. ul på sykehuset her. Hadde ikke trengt å dra, men siden jeg skulle føde her spurte jeg ene jordmoren om det var greit jeg dro her jeg "hører til" og hun mente det var helt greit. Hvem vil ikke ha en ekstra mulighet til å se vidunderet?

I tillegg var jenta vår sjenert i går så fikk ikke noe bra bilder og legen kunne ikke være 100% sikker på jente, men ganske sikker, så da bestemte jeg for å bruke denne timen i dag også ;)

Men så dum som jeg er hadde jeg glemt helsekortet mitt når jeg var på riksen og fikk derfor bare skriblet noen få ord på et ark av legen. Så jordmor mente at det hun regnet ut som er  25. juli (!!!!!!!!) er riktig terminemoticon

Dette er ti dager forskjell og virket faktisk ikke som om hun trodde på at legen hadde målt meg til termin 15. juli. 
Og ville heller ikke være frekk å si at jeg stoler mer på legen som er ekspert på fosterdiagnoser, enn en random jordmor (ikke slemt ment).

Så hun skulle ringe legen og høre med han.
Føler meg ikke trodd på i det hele tatt og skikkelig usikker nå :S
Altså, termin driter jeg i. Men med tanke på hva som skjedde forrige svangerskap vil jeg ikke at EN liten tabbe skal føre til at jeg f.eks. går på overtid og jenta vår dør i magen eller noe 

Og ikke minst, skulle 25. juli stemme som termin, testet jeg positivt 3 dager FØR jenta vår var unnfanget. Får ikke det helt til å stemme........

Huff da..

Er jo desverre slikt at UL terminen er den som blir gjelende i forhold til hvordan blir fulgt opp.
Men man SKAL jobli hørt også.
Ville jo tro at du vil bli fulgt tett opp pga ditt forje svangerskap...?

Jøsses.. aldri hørt om.. 

Ring legen på riksen og forklar der! ;
MEN: nå skal de jo sjekke opp, fullt mulig du får en time til og da må de høre på DEG og se en gang til, skikkelig!!!! Bli hørt, ikke ta hensyn til de, KREV ellers får du svært lite. 
sånn er det i helseNorge; rop høyt eller bli glemt:'(

Audimamma: Ja, det vet jeg! Men jeg skulle jo egentlig ikke på ul´en i dag, så egentlig er det rikshospitalets termin som gjelder, men siden legen ikke sendte med ordentlig skriv til jordmor så ville hun heller bruke sin egen termin. 

Det er snakk om 1 dag forskjell på ul´ene også har de målt til 10 dager forskjell? Synes det er veldig merkelig...

frk.nikki: Ja, jeg skal ikke gi meg. Problemet er at jeg fikk oppfølging av Riksen til ord. ul, nå er "saken" avsluttet, siden alt er bra og ingen ting tyder på videre komplikasjoner ;) 

Kan liksom ikke skjønne hvordan det er mulig å måle så forskjellige heller...?

Ring legen å få dobbelt sjekket dette siden du har fått så to vidt forskjellige terminer.
Hadde skjønt det om det var snakk om en dag el to men er jo helt på tryne at det skal være 10 dager.

Ja, er det som er så merkelig. Regna jo med at terminen ble litt forskjellig, er jo forskjellige maskiner og alt, men 10 dager forskjell er altfor drøyt. 

Blir helt sliten av bekymringer, men håper jordmor ringer i morgen med GODE nyheter. Hvis ikke kommer jeg til å grine meg til en ny ultralyd, det her går jo ikke...

Ja må bare kreve!

Dette viser jo i grunn bare hvor uforutsigbar UL egentlig er, slik jeg ser det i allefall

hmm legen min skrev 18 juni men på sist ul sat di meg te 9 juli å i dag va eg en gang te da blei d 8 juli

Back
Topp