To om d, eller?

MissAugust

Gift med forumet
Hva tenker dere, har mannen noe han skulle sagt m tanke på å fortsette graviditet eller ta abort ved en ikke planlagt graviditet?

Nei.

Tja, litt usikker. Det er jo mora som bestemmer til slutt uansettbda det er hennes kropp. Men faren kan ikke tvinges til å være far om han absolutt ikke vil.
Men til syvende og sist har han vel egentlig ikke det nei.

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Til syvende og sist har han nok ikke det, men jeg mener bestemt at det er en diskusjon man bør ta sammen uansett. Det ville ikke føltes riktig for meg å tvinge noen til å bli pappa mot dems vilje.

En kompis av sambo skal faktisk bli pappa i desember. Mora er ei dame han har møtt en gang på byen og ble med hjem for litt uskyldig fyllepuling for å si det rett ut. Hun var over 12 uker på vei når hun fortalte han om graviditeten på fbchat. Han gleder seg absolutt ikke, - heller tvert i mot så sier han at det føles som hans verden raser sammen, men han føler seg forpliktet til å støtte henne økonomisk. Jeg for min del tenker vel at dette er et kjipt utgangspunkt for både mor, far og barn. Men jeg håper selvfølgelig at de blir bedre kjent etter hvert og at alt ordner seg til slutt.

Likevel skal det vel sies at en mann på lik linje med en kvinne bør være klar over risikoen ved samleie uansett om man bruker prevensjon eller ei, og han har dermed INGEN rett til å anklage jenta for "skaden som har skjedd". Det må faktisk to til for å lage barn ;)

Tja.. Min mann hadde selvfølgelig fått sagt hva han tenkte, men hadde nok blitt jeg selv som til syvende og sist tok avgjørelsen. Dette tenker jeg er fordi det er i min kropp tingene skjer, og det er evt jeg som merker best om jeg hadde avsluttet et svangerskap. Derfor må jeg si at jeg mener man bør prøve å snakke åpent om det, men til syvende og sist er det opp til jenta..

Til syvende og sist nei, men denne gangen var det jeg som ville ta abort og pappan som ville beholde så tok jo det til ettertanke da jeg skulle bestemme meg selv om vi ikke er sammen :) men er kvinnens kropp og valg syns nå jeg.

Syns dette er vanskelig je. Man er to om å lage, så sånn sett bør man være to om avgjørelsen. Å få barn bare fordi "vi var dumme og ikke forsiktige" blir så feil for meg. Hvis den ene parten i et forhold absolutt ikke vil ha barn så syns je man bør tenke på d og, selv om d tilslutt blir opp til hu, så bør han få si hva han mener og.

Jeg synes mannen bør få være med i diskusjonen, men til slutt er det kvinnens valg.

Jeg sa til far at jeg beholder ungen , så valgte han og ikke stille opp , da sa jeg oki :p det var litt kamp der da;)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Back
Topp