To NIPT-prøver uten svar

Bkno4628310

Andre møte med forumet
Jeg har nå tatt to NIPT-tester og begge har vært inkonklusive, altså uten tilstrekkelig foster-DNA til å kunne gi svar. Ikke fått noen god forklaring på hvorfor dette skjer.

Noen andre som har opplevd dette?

Hei!

Hvilken Nipt-kit brukte du?Jeg opplevde å ikke få svar på et syndrom pga. lite DNA i blodet,det var Panorama-test, tok den 10+0. Har du snakket med de som du kjøpte testen fra?Kanskje de har noe forklaring på det?

Hadde en fin prat med ansvarlig lege. Bestilte via NIPT Scandinavia. Han sa det var uvanlig at to tester ikke ga resultat, men at enkelte bare produserte mindre DNA enn andre. Vanligste årsaken var visstnok overvekt (men jeg har vanlig BMI).

Roligere nå

Såvidt jeg vet kan det også være fordi barnet har kromosomfeil som testen ikke klarer å plassere. Det kan like gjerne være at babyen er frisk, men det er altså en mulighet for at babyen har kromosomfeil.

Last edited:
Såvidt jeg vet kan det også være fordi barnet har kromosomfeil som testen ikke klarer å plassere. Det kan like gjerne være at babyen er frisk, men det er altså en mulighet for at babyen har kromosomfeil.

Har du kilder på det?

Lest en del forskning nå, men ikke funnet det du skriver.

Rart om ugyldig svar skulle ha betydd kromosomfeil. Jeg har hvertfall aldri lest om det, og jeg har lest en del :smiley-ashamed004

Jeg tenker store spørsmålet er hvor langt ut i svangerskapet du har tatt blodprøvene? Og har du fått bekreftet med TUL hvor langt du var på vei før blodprøvene ble tatt?

Back
Topp