To morkaker.....

Dararamm

Glad i forumet
På UL i dag fortalte jeg henne på forhånd at morkaken ligger på framsiden av livmora MEN når hun skulle se på morkakaen sa hun "ja, den ligger her på framsiden..... og på bakveggen". HÆ!
Aldri hørt om det før, jeg spurte jo om det var en 'falsk' tvilling men det mente ikke hun. Sa at det i noen enkelte tilfeller vokste en annen morkaka ut av den ene og at det var tilfellet her. At det ikke var noe farlig eller verre, babyen fikk bare enda mer næring.
Eneste jeg måtte være obs på under fødselen var at begge to kom ut.
Ikke rart jeg ikke føler noe liv der inne, veggene er jo bolstret forran og bak.

Jøss, da er ihvertfall babyen skikkelig godt polstra, kan man si. Tryggere enn det der får de det vel ikke. :)

Oi, har jeg aldri hørt om..hmm.. men da ligger babyen din godt trygt, med "airbag" på begge sider 
 hihi! 

jøss,  driver du storproduksjon xD

Jøss, dette var et helt nytt og ukjent fenomen for meg... To morkaker... og det eneste som var forskjellen var at begge kom ut etter fødsel og baby får mer næring... hmm jaja.. ikke noe farlig da i allefall...

UL viste at morkaken "min" ligger både over og under baby enda, men de sa ingenting om at det var to i allefall.. godt jeg skal på en UL til om to uker, så får jeg spørre litt mer...

Jeg hadde dette med forrigemann.. Var på daglige ultralyder i flere uker før fødselen uten at noen av legene så noe til det, men ut kom to morkaker. Eller dvs det er ikke to separate, men to som henger sammen, den ene kalte de biplacenta. Hadde aldri hørt om det selv, men legene mente det ikke var uvanlig med to - den ene er som regel mindre enn den andre.

Og jenta mi var mindre av vekst enn snittet, så du trenger ikke bekymre deg for at babyen får FOR mye mat ;)

Ladybug! skrev:
Jeg hadde dette med forrigemann.. Var på daglige ultralyder i flere uker før fødselen uten at noen av legene så noe til det, men ut kom to morkaker. Eller dvs det er ikke to separate, men to som henger sammen, den ene kalte de biplacenta. Hadde aldri hørt om det selv, men legene mente det ikke var uvanlig med to - den ene er som regel mindre enn den andre.

Og jenta mi var mindre av vekst enn snittet, så du trenger ikke bekymre deg for at babyen får FOR mye mat ;)

Bra at jeg ikke trenger å forvente et 6kg baby ;)

Back
Topp