To fine tips. ammeinnlegg og hjultrekk

Vanilla

smell of coffee
Jeg vil bare dele to fine tips med dere.;)

Jordmora mi kom med et flott tips om ammeinnlegg for den første tiden.
Klippe ut to bomull/silke stykker og legge de innerst til brystet og legge et ull innlegg utenfor.
Aldri bruke engangs innlegg i starten før brystet har blitt herdet, pga den vil henge seg fast i brystet og gir en "ta av plaster følelse".

Dere som har tenkt til å ha barnevogn i stua/gangen og trenger hjultrekk for å ikke måtte vaske gulvet hver dag, dere bør kjøpe badehetter til å bruke som hjultrekk, genialt!:)

Kan man bruke bomull eller må det være bomull/silke til ammeinnlegg? Et kjempetips forresten :) har så ømme og skjøre brystvorter allerede, er veldig spent på hvordan amming av førstemann blir :)

Hei! Takk for tipsene :) det er så mye en ikke vet eller har tenkt på når en er førstegangsfødende, så da er det bra med slike tips! :)

Jeg hadde et helvete med ammingen pga ullinnleggene. Jeg fikk sopp som smittet fram og tilbake mellom meg og baby med de to eldste. Ullinnleggene ble ikke rene nok på 60 grader (tålte Max det). Med nr 3 brukte jeg bare engangsinnlegg og de var de neste. Fikk aldri trøske. Brukte purelan som jeg smurte med så innleggene hang aldri fast.

Et annet tips er å bruke bambus(stoff) til ammeinnlegg, det er antibakterielt og har samme egenskaper som ull - men føles som silke :) Jeg måtte bruke kjøp-innlegg for å ikke renne igjennom men jeg brukte andre typer innlegg innenfor. Jeg måtte skifte hver gang jeg ammet + noen gang imellom fordi jeg rant så mye.

Jeg hadde et helvete med ammingen pga ullinnleggene. Jeg fikk sopp som smittet fram og tilbake mellom meg og baby med de to eldste. Ullinnleggene ble ikke rene nok på 60 grader (tålte Max det). Med nr 3 brukte jeg bare engangsinnlegg og de var de neste. Fikk aldri trøske. Brukte purelan som jeg smurte med så innleggene hang aldri fast.

Purelan er GULL! Bruker det til alt - tørre lepper, sår rumpe - og det er det beste + det er allergivennlig. Hva er vell bedre? Vi har alltid purelan med oss, just in case.

Det finnes foresten ullinlegg som kan kokes, det er disse man burde kjøpe. Styr unna de andre pga trøske (det er AU AU).

Takk for at du minnet meg på sånne hjultrekk! ;)

Ullinnlegg kan kokes om du vil. Bare ikke sentrifugeres. Kok på ovnen, går supert det.

Purelan er GULL! Bruker det til alt - tørre lepper, sår rumpe - og det er det beste + det er allergivennlig. Hva er vell bedre? Vi har alltid purelan med oss, just in case.

Det finnes foresten ullinlegg som kan kokes, det er disse man burde kjøpe. Styr unna de andre pga trøske (det er AU AU).
Hva er trøske?

Back
Topp