to etternavn?

Jez

Forelsket i forumet
vi har nesten bestemmt oss for fornavn men blir ikke enig om etternavn, vi er gift men mannen min har to etternavn og vill at at barnet skal hete både men jag vil bare at han skal ha et! vad syns ni? syns d blir for mye med to navn. jeg heter bare et av mannens etternavn.

Er ikke så fan av doble etternavn jeg, så hadde nok stått på mitt for å bare ha ett. :)

Synes det er greit med to etternavn, vi skal ha både mitt og kjærestens etternavn på skatten som kommer[:)]

kommer an på navnene egentlig...vi er ikke gift enda, men lilla her skal hete Silje-mitt navn-hans navn. Det samme skal jeg når vi gifter oss[;)]

Snuppa har begges etternavn. Men mitt har bare en stavelse og fire bokstaver, så d e vældi kort og enkelt. Va enig om enten begge etternavna eller to fornavn. Syns fire navn e litt mye. Har d selv da æ tok mannen sitt etternavn da vi gifta oss.

ORIGINAL: idamora

Synes det er greit med to etternavn, vi skal ha både mitt og kjærestens etternavn på skatten som kommer[:)]

Sign, Nicholas har etternavnet til både meg og faren!

Jeg tenker at det må være greit å ha kun ett etternavn... Min sønn har to, men ett av de to er et dobbelt etternavn med bindestrek, pluss at han har to fornavn [&:] Bruker bare fornavnene pluss det doble etternavnet, men likevel er det litt for mye synes jeg... Vi klarte bare ikke bestemme oss, så da fant vi ut at han selv fikk bestemme hvilket han vil beholde selv når han er voksen...

Hvis dere er gift, og du har tatt kun det ene av hans etternavn, synes jeg det er naturlig at barnet får likt som deg!

Er de korte og passer sammen synes jeg det er fint. Også synes jeg man bør bruke begge når man først har to. Skjønner ikke vitsen med å ha masse navn man ikke bruker i det daglige. Selv er vi gift, jeg har beholdt mitt pikenavn, barnet har kun hans fordi jeg syntes det ble for tungt med begge.

Jeg har 2 etternavn, og mannen min har 1 etternavn. Vi valgte å ta mannen min sitt som mellomnavn og mitt siste etternavn. Etternavnet jeg har som mellomnavn er det bare bare jeg som har.  

Kommer an på etternavnet syns jeg.. Om d er langt eller ikke..
Selv så har snuppa begge etternavna våre.. Sitt navn-mitt etternavn- fars etternavn

Å skulle jeg og sambo gifte oss, så kommer jeg muligens t å ta han etternavn etter mitt..

Back
Topp