To coffee or not to coffee..

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
skal sitte i møter utover kvelden (jobb relatert) og er så sinnsykt trøtt om dagen. Kan det være skadelig om det blir noen kopper kaffe i løpet av dagen?? Prøver å holde meg unna kaffe, men klarer snart inne holde meg våken mer....

skal sitte i møter utover kvelden (jobb relatert) og er så sinnsykt trøtt om dagen. Kan det være skadelig om det blir noen kopper kaffe i løpet av dagen?? Prøver å holde meg unna kaffe, men klarer snart inne holde meg våken mer....

Jeg har hørt at 1-2 kopper dagen skal gå greit, så om du holder deg borte fra kaffe til vanlig så går det nok helt fint! :) Lykke til på møter.

Jo mindre jo bedre. Max 50 mg koffein om dagen mener jeg å ha lest. En kopp kaffe kan komme opp i 50mg.

Fra matportalen:

"
Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)"

Fra matportalen:

"
Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)"

Jeg har lest 200 og var egentlig den grensa jeg var redd for å over. 50 sprenger jeg glatt hver dag!
Å, så bra!
Jeg drikker ikke kaffe nå (klarer ikke pga kvalmen), men Pepsi Max er noe jeg får i meg, og det har jeg begrensa til en halvliter om dagen. Da veit jeg at jeg kan drikke opp mot en liter uten problem :)

Å, så bra!
Jeg drikker ikke kaffe nå (klarer ikke pga kvalmen), men Pepsi Max er noe jeg får i meg, og det har jeg begrensa til en halvliter om dagen. Da veit jeg at jeg kan drikke opp mot en liter uten problem :)

Jeg drikker cola, og har en absolutt grense på en liter, men selvsagt helst mindre. Drikker verken kaffe eller te da.

Back
Topp