To blir til tre ❤️

2014

Forelsket i forumet
I september var vi endelig klare for å prøve å bli en liten familie på tre. Da skulle det såklart starte med en tar syklus som jeg fortsatt ikke forstår noe av, men den resulterte da i at el kom ca 18. oktober, og den 26. oktober kunne jeg skimte en svak svak strek på kvelden. Dagen etter startet jeg å blø, og trodde jeg mistet eller hadde sett feil på testene. TR varte en uke som vanlig, og jeg ble mer og mer usikker på hva som egentlig skjedde. Streken forsvant jo ikke, men holdt seg svak. Da TR forsvant på søndag tok jeg en digital test. Den ble negativ. Strimmeltesten jeg tok ble mye sterkere enn hva den hadde blitt tidligere. Trodde det var pga at jeg hadde bestilt fra et nytt sted. Testene de siste 4 dagene har blitt sterkere. Og i dag ble også digital test positiv:). Den siste uken har jeg måtte legge meg 8-9 på kvelden for jeg har vært så trøtt, jeg har vært kvalm på morran og når jeg er sliten, småsvimmel og på do hele tiden. Forstod på mandag at det måtte være noe, ettersom jeg nesten måtte kaste opp da jeg stod ved vaskemidler i butikken. Har aldri tenkt på at det lukter så sterkt der før:). I dag er jeg ca 4+5 tror jeg. Håper lille spira vår vil bli og hilser på oss i midten av juli❤️ImageUploadedByBV Forum1383831318.472357.jpg Den øverste testen er fra 8dpo. Nummer to er 13 dpo, også går det nedover mot den nederste strimmeltesten fra i dag(20dpo ca) og digitale testen fra i dag.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1383899611.502143.jpg
Tok min siste g-strimmeltest i dag, og den er nest nederst. Tok også siste el test(grønn strimmel) .
Jeg er visst gravid i dag også:D

Jeg har vært trøtt og småkvalm en stund nå, men igår var det som å skru på en knapp. Føles ut som om om jeg ikke har sovet på flere dager og har vært kjempe kvalm fra jeg har stått opp til jeg har lagt meg. Har en del andre tegn også, så ligger rett ut på sofaen

I følge appen min så ser det slik ut i dag.
ImageUploadedByBV Forum1383899626.452040.jpg

Nå har jeg pakket meg inn i pleddet og ser på "vi på saltkråkan". Ble så glad da jeg så den fantes i samleboks:).Barndomsminner på høyt nivå❤️
ImageUploadedByBV Forum1383899640.702103.jpg




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vis vedlegget 39280
Tok min siste g-strimmeltest i dag, og den er nest nederst. Tok også siste el test(grønn strimmel) .
Jeg er visst gravid i dag også:D

Jeg har vært trøtt og småkvalm en stund nå, men igår var det som å skru på en knapp. Føles ut som om om jeg ikke har sovet på flere dager og har vært kjempe kvalm fra jeg har stått opp til jeg har lagt meg. Har en del andre tegn også, så ligger rett ut på sofaen

I følge appen min så ser det slik ut i dag.
Vis vedlegget 39281

Nå har jeg pakket meg inn i pleddet og ser på "vi på saltkråkan". Ble så glad da jeg så den fantes i samleboks:).Barndomsminner på høyt nivå❤️
Vis vedlegget 39282




Sent from my iPhone using BV Forum

Kjekt å lese :) hvilken ap bruker du? :)

♥liten spire i magen med termin i juli 2014♥
 
I dag stod jeg opp til litt lyst rosa på papiret. Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer.
Jeg startet dagen med å lese nettaviser i sengen før jeg stod opp, og gikk rett i dusjen etterpå. Det skulle jeg ikke gjort. Det endte i ekstremt morgenkvalme og en runde med doen. Nå tror jeg at jeg må begynne å ha knekkebrød eller frukt liggende på nattbordet så jeg kan spise med engang jeg våkner. :)..
Håper kvalmen som er her i dag er et tegn på at spira vår har tenkt til å bli..
ImageUploadedByBV Forum1383981939.322574.jpg
Dette våknet jeg opp til i dag.

Jeg lurer nesten på om jeg skal fortelle det til mamma. Hadde vært fint å hatt en til å snakke med det om.. Er i dag ca 5+1 . Skulle det gå galt så er det også fint å få luftet tankene om det. Her vet kjæresten og min nærmeste venninne det. Resten får isåfall ikke vite det før til jul. Bruker magen tid på å komme så tror jeg vi venter etter ultralyd. Har dere som titter innom her fortalt det ennå? Hvor langt er dere på vei?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har ikke klart å holde det veldig hemmelig egentlig, men offisiell publisering blir til jul for slekt og venner, og etter juleferien for jobben. :)

Håper det ikke ble mer farge på papiret hos deg... :)
 
Vi har ikke klart å holde det veldig hemmelig egentlig, men offisiell publisering blir til jul for slekt og venner, og etter juleferien for jobben. :)

Håper det ikke ble mer farge på papiret hos deg... :)
Litt som vi tenker det da, MEN om vi klarer å holde det så lenge er jo en annen sak;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag er jeg 5+2 på vei ❤️

ImageUploadedByBV Forum1384085835.426601.jpg

Det har vært rosa når jeg har gått på do i dag også. Slik var det sist også, og da gikk det noen dager før det kom mye. Krysser fingre for at det ikke skjer igjen. Det dukker opp så mange negative tanker nå da. Er det for lite hcg i kroppen utifra resultatet av testene? Er det sa på vei? Er det mørkere rosa nå enn istad? Ja, mange tanker, og jeg blir sliten av meg selv og min lite positive innstilling på at det kan gå bra.

Ellers er kvalmen litt mer stabil i dag. Dermed har jeg fått vært en tur i kjelleren og hentet en pose jeg fikk av mamma for noen år siden med litt forskjellig fra jeg var baby. Det var var visst noen søte små kjoler og et babyteppe min mormor har laget.
Alt av kjerringråd og med tanke på tid osv peker mot gutt her, og har det veldig på følelsen også:). Så vi får vente og se hvordan det går:).

Andre symptomer:
-Kjempe trøtt
-Tung i hodet
-Små svimmel
-Tidvis kvalm
-Kjenner det er noe som strekker seg i magen
-oppblåst
-Må tisse mye mer enn vanlig!
-murrer i magen


Sent from my iPhone using BV Forum
 
5+3 ❤️

I dag var det tilbake på jobb. Oj, oj så sliten en blir av å gå å tenke om jeg må spy eller ikke hvert andre minutt. Begynte å bli litt rosa igjen når jeg kom hjem fra jobb. Gleder meg til legetimen på torsdag og forhåpentligvis få litt svar

Ellers er hvertfall symptomene fortsatt på plass. Har vært veldig mye søtt på jobb i dag, men jeg er jo så uggen så har drukket mye vann, spist et knekkebrød uten pålegg og en brødskive istedet. Ble så kvalm av lukta av sjokolade at jeg måtte sette meg lenger vekk fra skålene☺️. Det et ikke normalt til å være meg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei! Kjekt å få følge deg gjennom svangerskapet via dagboken din :D
Jeg lurer på hvordan du får appen din på norsk, jeg har min på svensk og får ikke endret det :confused3
 
Hei! Kjekt å få følge deg gjennom svangerskapet via dagboken din :D
Jeg lurer på hvordan du får appen din på norsk, jeg har min på svensk og får ikke endret det :confused3
Hm, det vet jeg ikke. Den var på norsk når jeg lastet den ned. Tror den heter "svangerskaps app", Er det det din heter også?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kroppen min er virkelig ikke i form om dagen. Etter en dag på jobb igår og jeg er tilbake der jeg var forrige uke. Ennå mer svimmel, kvalm, tung i hodet og trøtt, og jeg begynte med rosa igjen etter jobb, og det har blitt mer og sterkere farge igjen.
Jeg kjenner at de små barna på jobb får en bedre dag om de får en annen voksne enn meg sammen med seg. Men jeg får så dårlig samvittighet. Andre som sliter med det?

Ellers venter jeg fortsatt på legetimen min til torsdag. Bestilte meg time hos gynekolog i morgen også. Håper det kan gi meg noen svar på alle tankene mine..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1384255973.339172.jpg
Jeg fant noen tester jeg hadde glemt jeg hadde. Så ettersom jeg blør innimellom så må jeg ta en for å sjekke opp:p. Litt oppgitt over meg selv
Nederste testen er fra i dag. Ca 25 dpo? Gått ut av telling nå:)..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hm, det vet jeg ikke. Den var på norsk når jeg lastet den ned. Tror den heter "svangerskaps app", Er det det din heter også?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja heter det samme, hmm.. snodig..
 
På tirsdag kveld fikk jeg veldig vondt i nedre del av magen og blødde.Jeg fikk meg time til gynekolog på onsdag, og hun kunne ikke finne noe. Jeg ville da vært rundt 5+5, og skulle da kunne sett noe. Det kunne være at det hadde vært noe som feil plassert, så fikk et skriv med direkte henvisning til de som tar for seg det området på sykehuset slik at jeg slapp å dra innom mellom ledd på veien om det skulle bli mer blod og smerter. Hcg prøver tok jeg også, så i morgen skal jeg ta siste måling. Ettersom jeg er så i dårlig form fortiden og svimmel så må jeg måle jernnivå osv også. Jeg tok en test nå, og den er betraktelig svakere, så da håper jeg det var sa som kroppen klarer å ordne opp i selv.
Jeg har følt det har vært noe galt siden jeg starte å blø dagen etter første svake test, så på en måte er det veldig godt. Jeg sa til kjæresten at det her orker jeg ikke igjen, men får jeg noen dager til å komme meg på så forandrer jeg vel kanskje mening på det:)... Da melder jeg meg ut av juligjengen:).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp