To ble til en

Jen

Andre møte med forumet
Hei.

Flere som har opplevd at det er to bankende hjerter, også klarer ikke den ene seg?

Hadde TUL for to uker siden og tilbake i dag (7+5) hvor de kun klarte å se ett bankende hjerte. Forstår ikke helt at dette ikke er risiko for den gjenværende, hva skjer med nummer to, ikke hatt noe blødning eller lignende ‍♀️ Det eneste legen sa var at det er forhøyet risiko for spontanabort, ellers ikke - også måtte hun videre. Litt bekymra ❤️

Det sies at den som blir "borte" blir innkapslet og bare forsvinner i løse luften. Noen ganger kan det være slik frem til fødsel av den levende. Noen ganger hører man om barn som blir født med sin "tvilling" i sin egen kropp. (Noe som er veldig merkelig å tenke på,men har hørt om flere) andre ganger går det ikke bra. Selv mistet vi den gjenlevende også til slutt. Kroppen min taklet ikke det døde embryoet og jeg ble syk av det hvorpå alt ble avsluttet av seg selv.
Ikke bare positive utfall altså, men legene sa til meg at oddsen av størst for at det ville gå bra..❤

Mamma var tvilling, og hennes kropp absorberte visst den andre tvillingen. Hva nå enn det betyr :wideyed:

Vi mistet en tvilling i uke 6 en gang, og hadde en liten blødning i slutten av uke 7. den andre ligger og sover nå :happy: denne gangen så er de ganske sikre på at jeg hadde tvillinger også (jeg er såkalt super fertil og har høyere sjanse for tvillinger). Jeg fikk en blødning i uke 6 +3 & 6+6, og så i uke 7+0 så vi et bankende lite hjerte. Når den andre tvillingen (mest sannsynlig da), døde, så ble den nok absorbert inn i livmorveggen og dette forårsaket en blødning i livmoren. Så nå for øyeblikket er dette et høyrisiko svangerskap hvor jeg har stor sjanse for å miste babyen. Hvis du har null blødning, og de ikke ser noen blødning inne i livmoren, så antar jeg at sjansen din er mye bedre. Det er visst ikke så uvanlig at en tvilling dør tidlig. Lykke til, håper inderlig det går bra for dere! :Heartred

Lykke til og mange som får baby om begge ikke klarer seg

Sniker
Opplevde dette selv. Det gikk fint med den gjenværende spiren. Blir straks 3 år.
Fikk en ul kontroll i uke 12 for å se at restene etter den som døde ikke skapte trøbbel for den som var igjen.

Masse lykke til :)

Så to fostersekker hos meg på første tul. På andre var det bare en. Alt gikk fint og barnet er nylig blitt to år. :-) Lykke til!

Jeg har en slektning som opplevde det samme,og da gikk det helt fint med den som var igjen sender deg en varm klem og gode tanker ❤

Back
Topp