To bilseter...

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Nå kommer snart lillesøster. Storesøs har sitt sete bak passasjersetet. Bør babyens sete plasseres der, og storesøs sitt flyttes til andre siden? :)

Har vel ikke noe å si, det er jo det vanligste å ha de baki.

Hvilken side er vel uvesentlig.

Jeg ville sett hvordan setene passer best i bilen. Om den eldste har sittet på samme sted hele tiden, må en flytting forklares. Slik at den eldste ikke føler det dumt.

Vi har heller ikke flyttet. Storesøster sitter bak passasjeren og lillesøster sitter bak føreren.

Takk for svar. Da blir det vel å sette baby sitt bak sjåførsetet. :)

Nå kommer snart lillesøster. Storesøs har sitt sete bak passasjersetet. Bør babyens sete plasseres der, og storesøs sitt flyttes til andre siden? :)

Skulle jeg fått barn nr to hadde nok e byttet plass på de :) det er fordi jeg tenker at den minste bør sitte lengst vekk fra møtende trafikk (?) :)

Hva om man får tvillinger da? ;)

Jentene vart satt i midten/bak passasjer. Storebror vart flytta til bak sjåfør. Men det vart berre slik for me vaska bilen og når me satte inn setene vart det slik.
Ved vask har det blitt bytta om og har ingen fast plass på dei :)

Ville hatt setet som tok størst plass bak passasjersete, så fører har mulighet til å endre stilling med ryggen eller flytte sete lengre bak..

Har lurt litt på det der jeg også. Kanskje storesøster bare forblir bak passasjersiden. :)

Plasserer det etter hva som er mest praktisk. Parkeringsplassen vår i garasjen (blokk) tilsier at baby skal sitte bak sjåfør, og toåring bak passasjer!

Basert på praktisk, i forhold til om førersetet nå flyttes på og denslags.

Jeg velger ikke plass til ungene basert på hva som er tryggest (det er vel egentlig midten bak?) for jeg er ikke mer glad i en enn en annen. Praktisk forklaring kan jeg forsvare om noe engang skjer.

Vi har tre baki der nå, og en plan om å bytte om opp dem, fordi det er slitsomt å ha babyen i midten, må løfte setet over de andre

Eldste sitter bak passasjersiden og minste sitter bak sjåføren her. Som regel er jeg alene med ungene, så da er det enklere å ha hu jeg må hjelpe med belte rett bak meg. Eldste klarer seg jo selv :)

Jeg blir å bytte når dattera endelig får et mindre søsken..
Den som er yngst mener jeg skal sitte bak på passasjersiden her hos oss.

Vi blir å ha babysetet bak sjåføren fordi det rett og slett ikke er plass til storsøsters Besafe x3 bakovervendt bak sjåførsetet. Da får ikke mannen plass til å kjøre.

Synes ikke det spiller noen rolle hvilket sete som står hvor, sålenge barna er forsvarlig sikret. Er ikke som om 3-åringen er mindre verdt eller tåler mer i en alvorlig ulykke enn babyen.

Vi blir å ha babysetet bak sjåføren fordi det rett og slett ikke er plass til storsøsters Besafe x3 bakovervendt bak sjåførsetet. Da får ikke mannen plass til å kjøre.

Synes ikke det spiller noen rolle hvilket sete som står hvor, sålenge barna er forsvarlig sikret. Er ikke som om 3-åringen er mindre verdt eller tåler mer i en alvorlig ulykke enn babyen.

Samme her om vi må inn med et babysete, iallefall i ene bilen.

Her sit no 10-åringen bak passasjersetet og 8-åringen bak førarsetet. Når babyen kjem byttar dei to plass, og babyen blir i midten (som ei slags fredssone...). Grunnen til at dei byttar plass er fordi sånn som bilen står parkert utanfor huset kjem eg til å sette babyen inn frå venstre side av bilen, og då er det mest praktisk å ha eldste til venstre for babyen sidan han ikkje lenger kjem til å bruke sete, og det er difor lettare å få babysetet inn til midten frå same side.

Midten bak er vel tryggaste plass i bilen, lengst frå alle mulige kræsjpunkt.

Ville hatt setet som tok størst plass bak passasjersete, så fører har mulighet til å endre stilling med ryggen eller flytte sete lengre bak..

Godt poeng! :p Er vel knapt plass til storesøs sitt sete bak fører...

Back
Topp