To barn i barnehagen, jobb og hverdag

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Til høsten er det barnehagestart for yngste. Hun har jo vært med på levering og henting, men det blir noe annet å begynne der selv. Håper noen vil dele litt erfaringer med meg, og håper jeg gruer meg unødig...

Hvordan er det å ha to barn i barnehagen?

Bytter dere på hvem som leverer og henter barna?

Jobber dere fullt eller redusert, og hvordan er den nye hverdagen etter permisjonsslutt?

Vi jobber fullt begge to, jeg henter og leverer begge siden jeg har kortere vei fra jobb til Bhg enn mannen. Det går helt fint, men jeg skulle selvfølgelig ønske jeg hadde mer tid med barna! Vi prøver å prioritere lek på ettermiddagene og prøver å besøke lekeplass på vei hjem når vi kan :)

Begge jobber fullt, og begge leverer og henter i barnehagen. De går på hver sin avdeling i bhg så sparer tid og vi skal deretter videre i samme retning på jobb så passer best for oss. Vi synes det er så gøy å hente dem i bhg hver dag, beste tidspunktet på dagen for det er så mye glede! Levering er alltid et styr i starten, men får dere inn en god rutine de første månedene som fungerer for dere så bruk den resten av året. Er ytterst sjelden vi opplever gråt osv ved levering nå.
De dagene en av oss må hente/levere alene så henter jeg den yngste først for er alltid mye tull og tøys med eldste så tar litt tid. Da er det greit at yngste kan være sammen med oss. Bruker kort tid på levering, men tar oss god tid ved henting, snakker med de ansatte, andre foreldre, andre barn.
Det er mer slitsom hverdag, men vi har ikke voldsomme behov for store aktiviteter før og etter barnehagen og før legging. Frokosten spises i bhg/på jobb så sparer en del tid der. Vi spiser middag, snakker om dagen, ser tv, leker når vi kommer hjem og så går ungene og legger seg. Så blir det relativ slapp kveld/tidlig i seng etterpå. Men tar det heller igjen i helgen. Nyyyt den siste permisjonstiden så godt du kan, men ikke gru deg til høsten. Det blir travelt, men fint det og

Ofte leverer vi begge to, hvis ikke leverer jeg. Jeg henter. Jeg har fleksibel arbeidstid så jeg komprimerer dagene mine og derfor henter jeg. Har også mulighet for hjemmekontor hvis jeg ikke blir ferdig. Begge jobber 100%. Skulle gjerne ha jobbet 80% og hatt fri hver fredag, men vi trenger pengene.

Mitt beste tips er gode rutiner. Det sparer vi mye tid på. Samboer og jeg bruker å si at vi er et velsmurt maskineri på morgenen. Alt går på autopilot. Ungene vet også hva som skjer og når det skjer, det gjør samarbeidsviljen litt bedre. Fra jeg tar opp nr 1 til vi sitter klare i bilen tar det 20 min. Spiser frokost i barnehagen og matbokser lages kvelden før.

Enn så lenge er barna små og ingen fritidsaktiviter. Så hverdagen er egentlig ikke så hektisk.

Vi jobber fullt og har to barn i barnehage, venter på plass i samme barnehagen, så disse går i to forskjellige barnehager nå. Slitsomt, men det går helt fint :)

Takk for innspillene deres.

Så da kan vi få det ganske greit hvis jeg jobber litt under 80 prosent med turnusarbeid og samboer kan være fleksibel med kjernetid osv. Og heller ha kvalitetstid ettermiddager og helger:)

Vi har to barn på førskole i utlandet (de hadde gått i bhg hadde vi bodd i Norge). Vi jobber begge fulltid. Går fint med levering og henting, mannen bringer siden han drar først og de må være på skolen 8:30 senest. Vi bytter på å hente og av og til har vi barnevakt som henter. Jeg har i tillegg språkkurs 2 kvelder i uken fra 18-21:30. Syns det er passe hektisk, men det går. I fjor var det noe verre da jeg jobbet et annet sted og hadde tunge vakter også om natten og kunne jobbe opptil 78 timer i uka på det meste, da holdt jeg på å få burnout... Nå er det mye roligere hverdag.

Vi jobber fullt, og må bytte på å hente og levere. Også henter heldigvis mamma noen ganger ❤️ Bhg stenger kl 16.15, og vo har ca 30-45 minutters kjørevei begge to.

Back
Topp