To barn født på samme dag.

Solblomst1

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Julikulene 2020
Jepp...du leste riktig...jeg fikk det skikkelig til og har født to barn på samme dag, 5. Juli er den store fødedagen min :laughing002 Noen andre som har klart det samme, og kan fortelle hvordan de gjør stas på begge barna ved bursdager? Eventuelt noen som har noen forslag?
Har elsket bursdagene til storebror da vi vekker på senga med kake og gave! Men det går jo ikke uten å gjøre forskjell på barna!
 
Skjønner hva dere legger i høstkos jaaaaa:hilarious:
Har dessverre ingen gode forslag. Kanskje (når minstemor er stor nok) lage tradisjon på overnatting hos en av dem sånn at begge blir vekka med kake og gave? Du har heldigvis et par år på deg før ho bryr seg om sånt :angelic: men overnatting feks pleier jo å være stas:D
 
Lillesøstra mi er født en dag før meg, og det er noen minner fra det jeg husker som lite stas! Blant annet (det skjedde sikkert bare en gang, men sitter godt i) da jeg dagen etterpå fikk kakerestene fra dagen før, bare med nye lys på... Det var generelt noe med følelsen av at jeg ble siste del av «festen», det var liksom ikke så stas lengre.

Mitt beste tips er å huske begge som individer, gjerne separate kaker, en bursdagssang til hver osv... det er jo den ene dagen der man har virkelig lov til å føle seg spesiell og i fokus :)
Barna vokser jo opp med at det er en selvfølge, og helt normalt for dem å ha bursdag samme dag, så det føles neppe problematisk ut for dem selv om vi voksne har lett for å bekymre oss :)

Gode forslag fra tiriltoppen! Overnatting i stua feks, det var stort hjemme hos oss som barn! Den ene gangen man fikk lov til noe som ellers liksom ikke var lov :)
 
Det er nok ganske mange som har klart og føde mer enn ett barn på samme dato, men da også som regel samme år :p

Jeg er selv tvilling, og har dermed alltid "delt" bursdagen med søsteren min, eneste negative med det var at noen slektninger mente at siden vi egentlig skulle vært én, og det var samme dato, var det bare rett og rimelig at vi fikk halvparten så mye som søskna våre, og så enda litt mindre fordi det er så nærme jul (Nei, jeg tuller ikke, virkelig tragikomisk :rolleyes:).

Jeg har alltid sett på det som ekstra koselig og ha en annen som har bursdag samme dag, det er nok som det blir påpekt over en vanesak. :)

Vi hadde aldri frokost og gaver på senga, men at de overnatter i stua f.eks høres jo ut som en glimrende idé! Eller så kan dere jo gå for en ekstra god frokost der dere samles rundt bordet og tar gaver og alt der. Og kanskje at de får velge hver sin kake hvis de har veldig forskjellig smak når de blir eldre. :p Bare husk på at de er to forskjellige mennesker som kanskje ønsker litt forskjellige ting for å feire, så burde det ikke være noe stress egentlig. :happy:
 
Det er nok ganske mange som har klart og føde mer enn ett barn på samme dato, men da også som regel samme år :p

Jeg er selv tvilling, og har dermed alltid "delt" bursdagen med søsteren min, eneste negative med det var at noen slektninger mente at siden vi egentlig skulle vært én, og det var samme dato, var det bare rett og rimelig at vi fikk halvparten så mye som søskna våre, og så enda litt mindre fordi det er så nærme jul (Nei, jeg tuller ikke, virkelig tragikomisk :rolleyes:).

Jeg har alltid sett på det som ekstra koselig og ha en annen som har bursdag samme dag, det er nok som det blir påpekt over en vanesak. :)

Vi hadde aldri frokost og gaver på senga, men at de overnatter i stua f.eks høres jo ut som en glimrende idé! Eller så kan dere jo gå for en ekstra god frokost der dere samles rundt bordet og tar gaver og alt der. Og kanskje at de får velge hver sin kake hvis de har veldig forskjellig smak når de blir eldre. :p Bare husk på at de er to forskjellige mennesker som kanskje ønsker litt forskjellige ting for å feire, så burde det ikke være noe stress egentlig. :happy:

Herreguuuud, noen folk altså...:wideyed: Skulle egentlig vært én :hilarious: er det mulig
 
Haha, ja, helt drøyt! Synes det var kjipt når jeg var liten, nå greier jeg ikke anna enn og le av hvor teit det egentlig er og tenke på den måten. :hilarious:

Selvfølgelig syns barn det er kjipt. Bursdag er jo den beste dagen i året! Kunne aldri falt meg inn å tenke sånn :wideyed:

I solblomst sitt tilfelle vil det nok være eldstemann som kommer til å synes det er litt kjipt tenker jeg. Han er jo vant til å ha bursdagen sin for seg selv. Lillesøster vil jo ikke kjenne til noe annet :hilarious:
 
Sniker.
Jeg har tvillinger da, de er kun 1 år, men vi synger bursdagssangen 2 ganger, de får ulike gaver, etterhvert som de blir litt eldre skal de få hver sin bursdagskake.
Mine kommer til å ha barneselskap sammen, men siden dine har aldersforskjell, kan man jo la være å ha selskap på selve dagen, og at ene har selskap f. Eks lørdagen og den andre har søndagen.
Framheve hvert enkelt barn.
 
Jeg har bursdag to dager fra søsteren min. Vi hadde alltid familieselskapet sammen og vi synes begge det bare var stas egentlig :)
Vennebursdag blir jo hver for seg på andre dager, men er jo sjelden man har det på selve dagen uansett.
 
Jeg fødte lillesøster på storebrors syvårsdag. Det er straks klart for bursdag, og jeg har lovet eldste at han skal få ha dagen sin i fred i år, siden det ikke betyr noe for lillemor enda og han ble veldig lei seg for at hun kom på hans dag.
Kanskje storesøskenet har noen tanker?

Veldig usikker på hvordan ting blir på sikt, men enn så lenge ser det ut til at de får hvert sitt selskap på hver sin dag (ser for meg at selskapene blir dagen før og dagen etter feks, så er vi sammen bare familien på selve dagen). Vi har også tradisjon med at de blir vekket med frokost og gave på sengen. Regner med vi skal få til det på et vis, men vet ikke helt hvordan vi skal løse det rent praktisk.
 
Hmm. Har ingen erfaring selv, dessverre. Men hva er aldersforskjellen? For etter hvert er jo barnebursdag det beste og familiebursdag nest best. Så kanskje familiebursdag for begge på selve dagen, og hver sine barnebursdager? De første årene skjønner jo ikke yngste så mye uansett.
 
Back
Topp