To årlige barnehageopptak

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Oslos byråd går nå inn for to årlige opptak i hovedstaden. Fint ikkesant? :)
Håper dette smitter til min kommune også :)

Det er topp det, men gjør de om på kravet om bhgplass også mon tro? Jeg har ikke fulgt med, selvom jeg bor i Oslo :) innen lillebror skal begynne i bhg har vi flyttet til Bærum hvor det allerede er to opptak, men bare krav om plass fra høsten det året barnet fyller ett.

Jeg har prøvd å finne ut av hva det faktisk innebærer for oss (jeg sniker fra mars), men har ikke klart å lese meg til noe! Tenker på hvem som får rett til plass når etc.

Det er topp det, men gjør de om på kravet om bhgplass også mon tro? Jeg har ikke fulgt med, selvom jeg bor i Oslo :) innen lillebror skal begynne i bhg har vi flyttet til Bærum hvor det allerede er to opptak, men bare krav om plass fra høsten det året barnet fyller ett.
Jeg har prøvd å finne ut av hva det faktisk innebærer for oss (jeg sniker fra mars), men har ikke klart å lese meg til noe! Tenker på hvem som får rett til plass når etc.

Blir spennende å se hvordan de definerer kravene etterhvert ja.
Her jeg bor er det et hovedopptak og lista er lagt på minstekravet. Å evt få en plass i mars 2019 hadde myket opp økonomien vår en del for å si det sånn ;)

De to barna jeg har fra før er født i Feb og mars og har begge fått plass til de var 1 år. Her er et kun ett opptak/ samordnaopptak- frist 1.mars. Jeg husker ikke når jeg søkte. Mener å ha hørt at man bare sender inn søknad fortløpende. Jo tidligere jo bedre.
Se barnehagefakta.no der kan dere lese om alle Norges bhg og komme videre inn på kommune sidene og hver enkelt barnehagen hjemmeside [emoji1303] her vises fakta om kommunens/ bhg bemanning, ant. Barn, areal osv [emoji4]

Back
Topp