Toåring som våkner om natten.

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Okey, brainstorming dere, for jeg skjønner ingenting.

Gutten min, våkner fort 2-3 ganger i løpet av natten. Ca kl 00.30 og ca kl 05.00 er det vanligste. Da hyler han og er helt utrøstelig, går vi inn, så vil han opp, men vet ikke hva han vil, eller rettere sagt, så vil han ingenting overhode. Hyler for alt og alle forslag. Pleide få en flaske med mme, men det vil han iallefall ikke lenger. Nå vil han inn i kjøleskapet etter yoghurt eller noe.
Får han det ikke som han vil, så kan han hyle i timer.

Så da sier det seg jo selv, at når han våkner i 6-7 tiden, så er hylekoret tilbake fordi han ikke er uthvilt. Og vi sliter med det resten av dagen.

Men i natt, hadde mannen greid å slå av babycallen i løpet av natten, og jeg våknet kl 07.45 og oppdaget det. Så da gikk mannen inn til gutten og tok opp en smørblid liten gutt som var solstråle frem til levering i bhg. Men vi vet jo ikke åssen natten var etter kl 00.30 (når vi hadde første runde).

Så hva gjør vi nå egentlig? Jeg hater jo skrikekurer, men det er jo tydelig at gutten trenger søvnen sin. Og at han er mer uthvilt om vi ikke går inn på natten..
Jeg er så forvirra! Alle råd taes imot!!

Så deilig med søvn <3 Hvor langt unna sover han? Er det sånn at du ikke kan høre han uten babycallen?

Kan ikke høre han uten nei :(
Ååå :/ Sliter med ørta oppvåkninger her også, så har egentlig ikke noen særlig råd... Tenker kanskje dere kan prøve og bare avvente litt og se om han roer seg uten at dere går inn? Hvor lang tid bruker dere fra han begynner til dere er inne hos han? :)

Okey, brainstorming dere, for jeg skjønner ingenting.

Gutten min, våkner fort 2-3 ganger i løpet av natten. Ca kl 00.30 og ca kl 05.00 er det vanligste. Da hyler han og er helt utrøstelig, går vi inn, så vil han opp, men vet ikke hva han vil, eller rettere sagt, så vil han ingenting overhode. Hyler for alt og alle forslag. Pleide få en flaske med mme, men det vil han iallefall ikke lenger. Nå vil han inn i kjøleskapet etter yoghurt eller noe.
Får han det ikke som han vil, så kan han hyle i timer.

Så da sier det seg jo selv, at når han våkner i 6-7 tiden, så er hylekoret tilbake fordi han ikke er uthvilt. Og vi sliter med det resten av dagen.

Men i natt, hadde mannen greid å slå av babycallen i løpet av natten, og jeg våknet kl 07.45 og oppdaget det. Så da gikk mannen inn til gutten og tok opp en smørblid liten gutt som var solstråle frem til levering i bhg. Men vi vet jo ikke åssen natten var etter kl 00.30 (når vi hadde første runde).

Så hva gjør vi nå egentlig? Jeg hater jo skrikekurer, men det er jo tydelig at gutten trenger søvnen sin. Og at han er mer uthvilt om vi ikke går inn på natten..
Jeg er så forvirra! Alle råd taes imot!!

Skrikekur er aldri svaret, og det blir ikke bedre for hverken dere eller han.
Prøv samsoving, eller rett og slett å prate med ham rolig om dette over flere dager på dagen, og forklare at på natten kan han drikke vann av flasken sin, også skal dere sove. En toåring forstår det om han får det forklart godt nok, og mange nok ganger. :)

Hvis han ber om mat på natta, kan han være sulten/tørst eller ha magevondt ellernoe? Mulig middagen/kveldsen justeres litt?

Min 2-åring samsover riktignok med oss og sover stort sett natta igjennom, men det forekommer at han våkner og da er han enten innmari tørst eller har hatt mareritt ellernoe. Han er ikke ved sine fulle fem når han våkner sånn alltid så spør om mye rart, men roer seg av å få ligge inntil en av oss :)

Skrikekur er aldri svaret, og det blir ikke bedre for hverken dere eller han.
Prøv samsoving, eller rett og slett å prate med ham rolig om dette over flere dager på dagen, og forklare at på natten kan han drikke vann av flasken sin, også skal dere sove. En toåring forstår det om han får det forklart godt nok, og mange nok ganger. :)
Skrikekur er helt uaktuelt ja, og ikke noe vi vil prøve på.
Vi skal iallefall starte med å snakke med han om det, det var en god idé!
Hvis han ber om mat på natta, kan han være sulten/tørst eller ha magevondt ellernoe? Mulig middagen/kveldsen justeres litt?

Min 2-åring samsover riktignok med oss og sover stort sett natta igjennom, men det forekommer at han våkner og da er han enten innmari tørst eller har hatt mareritt ellernoe. Han er ikke ved sine fulle fem når han våkner sånn alltid så spør om mye rart, men roer seg av å få ligge inntil en av oss :)

Vi har rett og slett ikke plass til samsoving. Og vi har prøvd, men det hjelper igrunn ikke. (Vi har en seng på rommet vi har prøvd i)..
Men vi kan jo prøve å justere litt på maten og se hva som skjer :)

Her er vår 2 åring ganske lik. Det er ikke ofte det er hylskriking men han sover veldig dårlig pga tett nese og våkner ofte, sutrer en del og kommer inn til oss oss ørten ganger. Vår har hovne mandler i følge fastlegen så vi venter på time til øre nese hals for å få sjekket det opp da han snorker noe ekstremt å stort sett puster med munn. Han har og en drikkeflaske stående på rommet sitt

Kan det være nattskrekk? At han rett og slett ikke er våken, men våkner når dere kommer inn i rommet og begynner å løfte på han, noe som gjør det verre.

Kan det være nattskrekk? At han rett og slett ikke er våken, men våkner når dere kommer inn i rommet og begynner å løfte på han, noe som gjør det verre.
Den tanken har absolutt slått meg. Men hva gjør jeg daa?? Hjelp!

Min på 1,5 blir verre av at vi går inn til han. Han klarer ikke sovne hvis vi er på samme rom. Så her er eneste muligheten at han sutrer litt alene. Han hylskriker som regel ikke da, gjør han det så må vi jo gå inn til han. Men da blir det ti ganger verre når vi går ut igjen.

Min eldste gjorde det i den alderen, kunne hyle i timesvis. Endte med at han og babyen sov inne hos meg i seks mnd. Fremdeles har han netter han sover hos meg og pappaen sover nede. Han våkner ofte av mareritt. Er 3,5 år nå. Har dessverre ingen gode råd, men min ble tryggere av å sove med meg og roet seg raskere da. Han har også vært plaget av nattskrekk i perioder, men da får vi ikke kontakt med ham når han hyler.

I natt hyla han i ca 2 timer fordi han ikke fikk yoghurt...... Erre mulig altså, mor holder på å bli spenna galen..
Men jeg ga ikke etter *klappe seg selv på skuldra* og tilslutt fikk jeg synge nattasang og han sovnet på ca 15 sekunder..

Tror kansje jeg har den staeste toåringen i dette byggefeltet iallefall..

Min på 1,5 blir verre av at vi går inn til han. Han klarer ikke sovne hvis vi er på samme rom. Så her er eneste muligheten at han sutrer litt alene. Han hylskriker som regel ikke da, gjør han det så må vi jo gå inn til han. Men da blir det ti ganger verre når vi går ut igjen.
Det problemet kjenner jeg til du.. men hva skal man liksom gjøre da a? :dontknow

I natt hyla han i ca 2 timer fordi han ikke fikk yoghurt...... Erre mulig altså, mor holder på å bli spenna galen..
Men jeg ga ikke etter *klappe seg selv på skuldra* og tilslutt fikk jeg synge nattasang og han sovnet på ca 15 sekunder..

Tror kansje jeg har den staeste toåringen i dette byggefeltet iallefall..
Kanskje han faktisk var sulten .

Back
Topp