Toåring som halter etter søvn. Barneleddgikt?

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Er det noen som har erfaring med plutselig oppstått halting hos barn som unna har slått seg? Spesifikt i forhold til barneleddgikt eller andre sykdommer.

Min toåring har de siste 4-5 nettene begynt å våkne og gråte og klage over at hun har vondt og at hun "sitter fast"/klarer ikke krabbe rundt i senga om morningen. Hun gråter veldig om morningen og i hun har begynt å halte med venstre bein og ikke ville gå selv de første timene hun er våken. Utover dagen har hun blitt bedre. Men i dag haltet hun også etter at hun sov lur mens vi kjørte bil.

Jeg har selvfølgelig googlet masse (luring som jeg er...) og jeg begynner å mistenke barneleddgikt. Hun har en onkel som led av dette også, og jeg synes symptomene stemmer. I tillegg har det plutselig blitt kaldt her, og leddgikt blir vel verre med været?

Jeg skal selvfølgelig ringe fastlegen vår i morgen og høre.
Men er det noen her som har opplevd noe lignende, og var det i så fall noe kronisk dere fikk en diagnose på, eller var det voksesmerter og gikk over etter en stund?

Toåringen her halter ofte når han blir syk, er en helt ufarlig tilstand. Ville fått det sjekket hos lege, selvfølgelig, men vi har opplevd halting uten at det var noe langvarig sykdom. Dukket opp da han var 2,5 og varte av og på til han ble litt over tre år. Håper dere fin er ut av det :Heartred

Er det noen som har erfaring med plutselig oppstått halting hos barn som unna har slått seg? Spesifikt i forhold til barneleddgikt eller andre sykdommer.

Min toåring har de siste 4-5 nettene begynt å våkne og gråte og klage over at hun har vondt og at hun "sitter fast"/klarer ikke krabbe rundt i senga om morningen. Hun gråter veldig om morningen og i hun har begynt å halte med venstre bein og ikke ville gå selv de første timene hun er våken. Utover dagen har hun blitt bedre. Men i dag haltet hun også etter at hun sov lur mens vi kjørte bil.

Jeg har selvfølgelig googlet masse (luring som jeg er...) og jeg begynner å mistenke barneleddgikt. Hun har en onkel som led av dette også, og jeg synes symptomene stemmer. I tillegg har det plutselig blitt kaldt her, og leddgikt blir vel verre med været?

Jeg skal selvfølgelig ringe fastlegen vår i morgen og høre.
Men er det noen her som har opplevd noe lignende, og var det i så fall noe kronisk dere fikk en diagnose på, eller var det voksesmerter og gikk over etter en stund?
Hva sa legen? Har det blitt bedre?❤️

Min kusine sin datter var ca den alderen når barneleddgikt startet. Plutselig problemer med å gå i trapper osv

Eldste min haltet en del rundt 3-årsalder,men det gikk seg til av seg selv. Var hos lege og tok røntgen av beina, da jeg reagerte på at det ene benet var mye lenger enn det andre. Men det har som sagt gått seg til av seg selv. "Bare" ujevn voksing her

Back
Topp