TMI- Utflod tidlig graviditet

PepsiMom

Gift med forumet
Marshmallows2021
Novemberlykke 2022
Smånissene 2022
Hei, og beklager på forhånd. Klassifiseres som TMI dette :shy:

Jeg er 5+3 idag. Mista 5+1 sist jeg var gravid i vår.
I dag da jeg gikk på do oppdaga jeg slimete klar/lys gul utflod. Kanskje på størrelse med ei lita blåbær tilsammen. Det kom ut på papiret etter tørk. Jeg er seriøst livredd for at det er pluggen som løsner. Vi hadde samleie i går ettermiddag, så jeg vet det kan være rester av sæd også, men likevel.... Jeg ville egentlig ikke ha samleie før legetime fordi jeg var så redd for å gjøre skade der nede. Sist svangerskap som endte i barn fikk jeg premature rier to ganger etter samleie...
Noen som har noen erfaringer med litt slimete utflod tidlig i graviditet?
Har søkt en del på nett nå, og friker ut.

(Kommer nok til å ringe legen i morgen for hcg-måling for å se om alt er greit)

Jeg har vært tørrere enn vanlig og har inntrykk av at det er "feil" og at din type utflod + kremete utflod er mer vanlig o_O

Jeg har vært tørrere enn vanlig og har inntrykk av at det er "feil" og at din type utflod + kremete utflod er mer vanlig o_O
Ja det er vel mye som er normalt vil jeg tro. Utrolig hvor fort man klarer å stresse seg opp :nailbiting:
Jeg har hatt dette kremete hele veien og i økende mengde i tillegg.

Jeg hadde noe lignende i dag. Så ut som eggløsningsslim. Hadde også sex i går, så tenkte det bare var spermrester? :p tipper det er helt uskyldig :Heartpink

Nå kom det enda mer. Synes det minner faretruende om pluggen jeg :sorry:
Ringte jo legevakta med tanke på at jeg mista tidligere i vår også. De sier at det kan være mange grunner til slim, og at det bare er å vente å se. Akkurat nå føler jeg at det ikke går denne gangen heller...
vente å se... hater det :smiley-angry017

Jeg har også hatt litt slimete utflod den siste uken.. Var litt bekymret i starten, men tror kanskje også det kan være spermrester da vi har hatt en del sex i det siste :rolleyes: Uansett, så har det ikke kommet noe annet (blod), så da regner jeg med at alt er i orden :) Prøver så godt jeg kan å ikke uroe meg så mye (selv om det ikke er så enkelt bestandig) :p

Vi har ikke hatt sex på en stund, og jeg har samme type gulaktige slimete utflod. Velger å tro at det er normalt:shy:

Mener det er ganske vanlig med økt utflod under graviditet. Jeg hadde hvertfall det sist jeg var gravid. Har ei jente på straks 2 år nå. :love7

Nå kom det enda mer. Synes det minner faretruende om pluggen jeg :sorry:
Ringte jo legevakta med tanke på at jeg mista tidligere i vår også. De sier at det kan være mange grunner til slim, og at det bare er å vente å se. Akkurat nå føler jeg at det ikke går denne gangen heller...
vente å se... hater det :smiley-angry017

Skjønner veldig godt at du er redd. Men dette er SÅ vanlig. Slimproppen fornyes gjennom hele svangerskapet og det er vanlig med masse rar, slimete og særlig gul uteflod.
Når vi er inne på tmi har jeg hatt mye de siste dagene, og jeg vil si dine beskrivelser passer til det som kommer ut her også. Har for øvrig også hatt samleie og synes det var mer slim osv etter det :bag:

Dette er altså helt nornalt, har vært gravid mange ganger og mye utflod, enten den har vært gul eller blank og slimete, så har det aldri vært noen av tegnene på at det har gått galt.

Men jeg forstår også veldig godt frykten din. Når man har mistet før er det utrolig vanskelig å klare å tro på at det skal gå bra ❤️klem

Jeg hadde sånn slim i 1. Svangerskapet bare i begynnelsen. Tørt med nr 2. Myyye slim i hele 13 uker av 3. Svangerskap og nå har jeg vært bekymret for at jeg ikke har hatt så mye utflodd. Men vet nå at man kan ha det eller ikke;)

Og jeg bestemte meg å bruke kondom i svangerskapet :wacky:

Tusen takk for betryggende ord alle sammen. Dere hjelper mye! <3

Er helt ferdig etter følelsene i dag, og er såå utslitt. Det har ikke kommet noe mer slim. Minna veldig om eggløsningsslim, men litt fastere på en måte, og mer farget. Jeg håper håper håper det er uskyldig og at jeg ikke må gjennom en andre SA på under tre måneder.
Ringer vikarlege i morgen for å få hcg-måling og en prat. For hodet her kan ikke ha det sånn i mange dager...

Min frykt er at livmorhalsen min ikke fungerer som den skal. Den laga masse trøbbel sist svangerskap med veldig tidlig modning, og veldig lettblødelig i både svangerskap og ellers. Så om den skal begynne å tulle nå igjen altså.. den må jo skjønne at vi spiller på samme lag :bored: Men mest sannsynlig er det jo ikke det!

Stakkar mannen. Nå har han trøsta meg i hele dag, og han vet vel like godt som meg at det blir lenge til sex neste gang, da dette skjedde dagen etter..:banghead:

Last edited:
Og etter å ha lest Internett opp og ned flere ganger nå ser det jo ut til at dette er ganske vanlig og ikke farlig... :angelic:
Tror jeg fikk en forsmak av hoppende hormoner i dag gitt. Hulka skikkelig, og det har jeg kun gjort 1 gang på et år (sist jeg mista)..
Ser jo nå at jeg overreagerte, og så er dere så herlige og svarer meg helt saklig <3
Elsker virkelig takhøyden her inne!

Jeg har også mye mer utflod nå enn før jeg ble gravid:rolleyes:

Ble veldig glad for å komme over denne tråden nå... Har hatt slimete gul utflod i et par dager, føles litt betryggende at andre også har/har hatt det.

Back
Topp