Tlf til 10 åring

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
dattern min sin iphone 6 er jo 6 år gammel nå, knust, dårlig batteri og alt. Hun fikk den brukt fordi vi hadde den bare liggende. Hun fikk den for 2 år siden.
Nå må vi kjøpe en ny en. Men jeg er samtidig mot at barn skal ha dyre telefoner. Men igjen enklest syns jeg med iphone( det jeg skjønner)

Har dere no tips og råd til gode tlfer til 10 åring? Andre merker? Eller er det innafor å kjøpe brukt iphone 7? Det som er kjipt er jo at apple gjør de med vilje at telefonene blir tregere jo eldre de blir etter oppdateringer. Så man burde egentlig ikke kjøpe så veldig gammel en, eller?

Clas Ohlson selger tlf som kan ringe og sende sms. Det skaffer eg til dattera mi som starte i 4.

Vi kjøper iPhone til vår 11 åring, vi er i 2019 og kan ikke helt hindre utviklingen.
Men ville prøvd å få tak i brukt først før jeg kjøpte en ny. Kanskje en brukt 7 eller 8?

Vår eldste har hatt samsung xcover, de er ikke så dyre og litt mer robust en de fleste andre smart telefoner.

Ikke noe i veien for å kjøpe brukt telefon syns jeg

Ville kjøpt en brukt :) Vet ikke nøyaktig hvor gammel, men sjuåringen fikk en iPhone 6s og den funker helt fint fortsatt. Tipper den er 3 år eller mer

I one call sin nettbutikk kan du kjøpe noe brukte mobiler til en billigere penge iallefall.

Ellers har ikke vi kjøpt dyrere mobiler enn 2000 til han på 10 her.
Han fikk Huawei i vår før alt det styret ble da... Men satser på det går bra i de 2 årene han sikkert har den

I one call sin nettbutikk kan du kjøpe noe brukte mobiler til en billigere penge iallefall.

Ellers har ikke vi kjøpt dyrere mobiler enn 2000 til han på 10 her.
Han fikk Huawei i vår før alt det styret ble da... Men satser på det går bra i de 2 årene han sikkert har den
Det med huawei blir ikke noe problemer ifht de mobilene som allerede er produsert og sendt ut på markedet :happy:

Synes en god idé ofte er at foreldrene bytter ut som mobil og lar ungene overta sin gamle. Da slipper man at barna har det aller nyeste og hippeste, mens foreldrene kanskje kunne tenke seg ny mobil. Bare pass på at dere ikke har lagt inn betalingskort på Appstore eller lignende...

Kjøpte Iphone 5s når sønnen ble 10 for nesten 3 år siden, da ny og på tilbud (2000 og noe smått) måtte kjøpe ny og det ble Iphone SE (3000 ca) Søstra fikk også Iphone 5s, hennes er fortsatt i bra stand.
Om de skal ha ny nå kjøper jeg ny til meg og de overtar min 6s(3 år og funker fint)

Er det bare ring og sms hadde jeg kanskje gått for gammeldags knap tlf ;)

MEN mine bruker også mobil til å høre lydbøker hver dag, så her har de vært pengene værdt :)

Kjøpte Iphone 5s når sønnen ble 10 for nesten 3 år siden, da ny og på tilbud (2000 og noe smått) måtte kjøpe ny og det ble Iphone SE (3000 ca) Søstra fikk også Iphone 5s, hennes er fortsatt i bra stand.
Om de skal ha ny nå kjøper jeg ny til meg og de overtar min 6s(3 år og funker fint)

Er det bare ring og sms hadde jeg kanskje gått for gammeldags knap tlf ;)

MEN mine bruker også mobil til å høre lydbøker hver dag, så her har de vært pengene værdt :)

Skal ha det du kaller knapptlf til mi jente. Hun forstår at det begynner med det. Far og eg er enig.

Synes ikke barn skal ha iphone. Fordi det er en "status"telefon, som er svinedyr og fordi den knuser lett.

Samsung har hatt noen billige "enkle" smarttelefoner til under 1000 lappen. Trend tror jeg de heter. Ellers er den nyeste xcover (4) fra samsung å få til 1990 uten abon. Xcover er bygd for å tåle støt og vann. Og er en mye bedre telefon for barn enn iphone.

Synes en god idé ofte er at foreldrene bytter ut som mobil og lar ungene overta sin gamle. Da slipper man at barna har det aller nyeste og hippeste, mens foreldrene kanskje kunne tenke seg ny mobil. Bare pass på at dere ikke har lagt inn betalingskort på Appstore eller lignende...
Sånn gjorde vi det i starten. Men så hadde vi ganske nye telefoner når den første han hadde fått av meg gikk fløyten...

Den han da fikk kosta 1900 eller noe, og varte til nå i vår. Da hadde vi voksne telefoner som ikke var så gamle. Min blir ett år nå.

Men vi prøver også å "bruke opp" mobilene våre før vi kjøper nye. Og da er det ikke så mye å arve videre egentlig

Synes ikke barn skal ha iphone. Fordi det er en "status"telefon, som er svinedyr og fordi den knuser lett.

Samsung har hatt noen billige "enkle" smarttelefoner til under 1000 lappen. Trend tror jeg de heter. Ellers er den nyeste xcover (4) fra samsung å få til 1990 uten abon. Xcover er bygd for å tåle støt og vann. Og er en mye bedre telefon for barn enn iphone.
Min har hatt iPhone i 2 år, fortsatt ikke knust til tross dor mange fall i bakken
Min Samsung derimot knuste av ingenting

Snuppa her på 11 år har Samsung A7. Kostet 2.300 kr.

Min iPhone er snart to år gammel, mistet mange ganger. Ikke en sprekk i skjermen engang.

Min iPhone er snart to år gammel, mistet mange ganger. Ikke en sprekk i skjermen engang.
Kusinen min har vært skikkelig uheldig med sine iphone, tror hun har knust skjermen på 2 eller 3. Typ at de treffer på et visst punkt på hjørnet eller noe :p
Jeg er en slik som er uheldig med mine tlf uansett hvilke jeg har, de har en tendens til å klikke :hilarious:

Kusinen min har vært skikkelig uheldig med sine iphone, tror hun har knust skjermen på 2 eller 3. Typ at de treffer på et visst punkt på hjørnet eller noe :p
Jeg er en slik som er uheldig med mine tlf uansett hvilke jeg har, de har en tendens til å klikke :hilarious:
Min første iPhone ble klemt i bildøra, falt litt fra hverandre, limte og den funka fint til jeg fikk kjøpt ny, ikke noe overstadig varme heller.

Back
Topp