Tlf fra legen...

Vårskatter

Glad i forumet
MAI 2013
Æsj, da var den dagen ødelagt :( Legen ringte akkurat med svarene fra glukosebelastningen jeg tok på fredag. Prøven etter var litt for høy denne gangen også. Var veldig forberedt på det siden jeg hadde sukker i urinen tidligere i uka, men hadde jo ett håp om å slippe denne gangen da. Lå akkurat på grensa sist svangerskap også.

:( uff det var kjempe kjipt å høre. Fått time på sykehuset for kontroll? Må selv gå der hver 14 dag på sjekk.

Å,så dumt:/ hvilke "konsekvenser" får dette for deg,hvilke tiltak må du sette i gang?Vet de hva det kan komme av?

Huff kjedelig,håper det ikke blir verre...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Så kjedelig:( får du god oppfølging?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

:( uff det var kjempe kjipt å høre. Fått time på sykehuset for kontroll? Må selv gå der hver 14 dag på sjekk.

Vet ikke om jeg blir sendt til sykehuset for ekstra kontroller der. Snakka ikke så mye med legen, skal en tur dit i morgen. Han ville sjekke langtidsblodsukkeret, så skal gjøre det også skulle jeg få prate med han etterpå.

Uff så kjedelig at deg skal skje så mye teite ting!

Å,så dumt:/ hvilke "konsekvenser" får dette for deg,hvilke tiltak må du sette i gang?Vet de hva det kan komme av?

I første omgang må jeg endre på kosten. Ikke ha i meg så mye sukker og ungå mye raske karbohydrater bla.
Det kan utvikle seg til svangerskapsdiabetes.

Var gjennom det samme i sist svangerskap også, da var den også litt høy. Da passa jeg bare på hva jeg spiste, tok testen igjen etter 4-6 uker og da var den bra.

Alle med en bmi over 27/28 eller noe sånt må ta glukosebelastning i svangerskapet da vi er i risikofaren for å utvikle svangerskapsdiabetes.

Huff kjedelig,håper det ikke blir verre...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Er kjedelig, men vet hva jeg "går til" siden jeg lå akkurat på grensa sist svangerskap også, men blir ekstra slitsomt når man hele tiden må passe på hva man spiser.

Så kjedelig:( får du god oppfølging?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Satser på jeg går greie på litt mer hos legen i morgen, han ville ha meg inn med en gang så det er jo bra :)

Huff, nå ble det mange innlegg rett etter hverandre her fra meg, men var mye lettere og bare ta en og en siden jeg skriver fra telefonen. Ikke like lett og huske alt da :)

Er kjedelig, men vet hva jeg "går til" siden jeg lå akkurat på grensa sist svangerskap også, men blir ekstra slitsomt når man hele tiden må passe på hva man spiser.
ja det forstår jeg,men heldigvis så er det ikke så lenge igjen:

Må bare tenke på det som at det er bare bra å få en ekstra grunn til å ikke spise så mye usunt :) Det hjelper hvertfall meg. Selv om det er møkk kjedelig å heletiden måtte tenke før man spiser.

Må bare tenke på det som at det er bare bra å få en ekstra grunn til å ikke spise så mye usunt :) Det hjelper hvertfall meg. Selv om det er møkk kjedelig å heletiden måtte tenke før man spiser.

Ja, det er helt klart lettere og holde seg unna så lenge det fort kan bli værre. I tillegg til att det ikke bare er meg det går utover, men lillebror i magen også. Vil jo ikke att han skal større enn han trenger og slik fordi jeg ikke gjør det jeg nå bør ;) Heldigvis ikke alt for lenge igjen.

Back
Topp