tjukkebollafeita

morfor2

Glad i forumet
Er det ikke vanvittig frekt å kalle en gravid dame for tjukken, bolla, trulta og andre etter min mening upassende kallenavn?

Jeg blir så forbannet at jeg ser rødt[:@] Det er jo ikke akkurat normal folkeskikk å kalle en gravid dame for feit? Blir bare så provosert altså... Er det bare meg og mine heller ustabile hormonsvinginger eller syntes dere det også er frekt??

Min mann er heldigvis IKKE en av de som bruker disse kallenavnene, han syntes gravide er vakre[:)]

Noen synspunkter her?

Helt enig med deg. Det er høyst upassende. og jeg blir sint om noen kaller meg det nå i dette svangerskapet.  Var så ung sist og torde ikke ta helt igjen!!! For da jeg gikk gravid med første mann ble det sagt av en kollega da jeg kom inn på pauserommet: "Nei nå er du blitt feit du" Ehe jeg bare kikka på henne og satte meg. Er det mulig. Følte meg ikke akkuratt lekker heller akkuratt da, hun trengre ikke gni det inn!! Jeg kunne aldri ha sagt til noen at de verken ser svære eller feite ut, synes gravide er vakkre uansett storleik. Min veninne kalte meg en hval sist. ( ikke akkuratt hyggelig) Selv om jeg la på meg 16 kilo , så jeg ikke ut som noen hval!!! Men jeg mener det er mangel på sosialkompetanse og en måte å heve seg selv på(stakkars folk). Uansett ikke bry dere jenter , dere er alle vakre på deres egen særegne måte.  Gravid vakker.. [:)]

Klem

Mannen min kaller meg for trulte, men det er på en postitiv måte. Så det gjør meg ikke noe...

Han synes jeg er kjempe flott...

Jeg blir kalt for en Teletubbie...
Tar det også som bare positivt.

haha, mannen min kaller meg for tjukkebollefeita, men sier det med glimt i øyet og jeg vet han liker magen min... [:D]

Tar meg ikke så nær av slike ting. Er jo bare midlertidig.

Ååå bare vent til de begynner å TA på magen din!!!!

(Det får meg til å klikke!!!)

[:@]

Kommer litt an på hvem det er og måten de sier det på. Jeg har blitt kalt litt av hvert av venner og familie, men det har vært på en hyggelig måte.

sambo min kaller meg Keiko(som den stranda hvalen). men blir ikke lei meg fordi han stadig sier at jeg er flott som gravid. Verre når mamma sier; nå har du lagt på deg mye. Pass på så du ikke blir som meg (alltid sliti med vekta si). Jeg gjør ikke alt jeg kan for å legge på meg..... 

huff, jeg hadde blitt forbannet, ikke nok med at man synes selv man har lagt seg ut og at man ser litt diger ut, men når uvitende idioter slenger ut om hvor mye man har lagt på seg, eller hvordan man ser ut er det klart at dette ikke er koselig    [:D]

Jeg fikk en sleivete kommentar som jeg syns gikk over grensa. Fikk høre at jeg begynte å bli rund!!! Jeg svarte ganske tørt tilbake: Ja, jeg er gravid jeg...hva er din unnskyldning!!

uff, vi får si tilbake! tror ikke de ville likt å bli kalt det samme... Virker som gravide er spesielt utasatt for sånne kommentarer, og vi er kanskje de som føler oss mest sårbare også. Svigermor klarte å påpeke at hun syns jeg hadde fått bilring!!(-for det er koselig å høre når man er gravid, det er ikke en bilring! Det er en baby der inne!!) Bestmor syns jeg hadde lagt på meg så jevt over hele kroppen[&:] Jeg har jo ikke gått opp en eneste kilo!! Tror noen ser det de vil også jeg...

Der er jeg ikke helt enig, for jeg synes at det er veldig koselig med sånne kose/kalle navn... men da må de huske å ikke kalle en for det etter fødselen. For da er det ikke morsomt lenger!

Det viser bare kor uvitende enkelte mennesker er! Eg hadde bare ledd inni meg av kor dum det egentlig går ann å bli!!  

Folk er helt utrolige!!! De vet vel ikke hva de skal si.... Farmor klarte å lire av seg "Du har nu lagt på dæ...", selv om jeg hadde gått ned to kilo og ikke var mer enn 13 uker på vei.... Bare sa at "neida, jeg er bare gravid..." Hun visste ikke at jeg var gravid en gang.... Blir gal på mennesker som tror de kan ta seg friheter som f.eks. å ta på magen min bare fordi det er en baby der inne... Et par stykker har prøvd seg allerede, men jeg trekker meg bare unna og sier at jeg helst ikke vil at de skal gjøre det.... Har ikke fått stor mage engang!!! OG svigermor som sitter og stirrer på magen min og sier "tenk at det er en liten inni der", mens jeg gjør noe helt annet og ikke er med i samtalen... Føler meg som en avlshoppe på utstilling....[>:]

Upassende synes jeg!

Da jeg var gravid kom folk bare bort å tok på magen min uten å spørre. Det synes jeg var frekt! Folk kommer ikke bare å tar på andre når de ikke er gravid? Er kroppen min plutselig felleseie da?

Når man blir gravid er man plutselig allemannseie.. Skulle en tro iallefall..[8|] Alle kan ta på magen din, spør hvor mange kg du har lagt på deg og ikke minst "si ifra" om at man begynner å bli rund og at det kan sees.. Merkelig fenomen det der.. Liker det ikke helt selv heller..
Sambo sier at jeg begynner å bli feit til all stadighet, men det vet jeg er med ett glimt i øyet.. Han synes jeg er kjempefin og det vet jeg at jeg er også[;)] Det er fint å gå gravid, ikke sant?? Vi skal være stolte og strutte med magene våre[:D]

ORIGINAL: meeya

Jeg jobber på en vidregående skole og har fått en del komentarer fra elever, snakket med de andre lærerne om det og de mente, som meg at det skal man ikke godta fra noe hold, vi er ikke feite, vi er gravide!!
når man er gravid svinger hormonene nok som det er fra før av, og ingen ville sagt noe sånn til en dame ellers.
blir provosert av sånn!!!!

Jeg jobber på ungdomsskole. Har ikke vært på jobb de siste seks ukene, og det er først i det siste at jeg har lagt på meg... Fortalte det til noen av klassene dagen før jeg ble sykemeldt, så jeg er passe spent på kommentarene nå når jeg kanskje skal tilbake... Stort sett er de greie, men noen ar troende til å komme med sårende kommentarer bare for å hevde seg selv...

Kjenne til den kommentaren ja.... Folk kan kalle meg Kaiko, tjukka o.l. uten at det gjør meg noke, men når mamma begynner å mase på at eg må passe vekta mi no når eg er gravid, og at eg skulle komt meg ned noken kilo (det har hun sagt fra før eg blei gravid, og hun sier det ennå) da kjenner eg at eg koker.....
ORIGINAL: ma

sambo min kaller meg Keiko(som den stranda hvalen). men blir ikke lei meg fordi han stadig sier at jeg er flott som gravid. Verre når mamma sier; nå har du lagt på deg mye. Pass på så du ikke blir som meg (alltid sliti med vekta si). Jeg gjør ikke alt jeg kan for å legge på meg..... 

Jeg er egentlig enig, selv om jeg ikke ble så sint som deg første gang jeg fikk slengt det etter meg. Har blitt kalt "tjukken" flere ganger og synes det er veldig rart at folk kan tillate seg å kalle noen for det, enten de er gravide eller ei.

Back
Topp