tjukkebolla feita

DK82

Forelsket i forumet
Nå har jeg virkelig begynt å føle meg som tjukkebolla feita.
Tidligere har jeg ikke hatt særlig vann i kroppen, men nå har det kommet.

Ankelkulen på ene foten vises bare litt og fingrene har blitt tjukke pølser.
Måtte ta av gifteringen her om dagen, og ingen pensko passer lengre. Bare joggesko og støvler som går nå.. Kjipern når man jobber på kontor og egentlig skal være pent kledd
(heldigvis under 2uker igjen).

I tillegg har jeg gått opp ett halvt kilo i uken de siste ukene og er nå 12kg opp fra startvekta. Nå er jeg altså blitt en liten blubbe på 1.60, og føler meg slik! :)
(det går greit da, men godt å tenke det er under 5uker igjen...)

Var hos legen i går og han sendte meg til vekstestimering (håper på time neste uke), fordi magemålet har vokst ekstra i det siste også. Han lurte på om vi skulle vente litt og måle igjen, men så sa jeg at mannen var stor når han ble født, så da sendte han inn papirene uten å vente. 

føler meg som en blubb sjøl! har gått opp rundt 20 (hyyl, allerede >:/) men ifølge folk så synes det ikke. Jeg kan ikke det det heller bortsett fra at beina mine har blitt tjukke. Så det at jenter gjør mors rumpe fyldigere stemmer for mitt tilfelle. Ansiktet mitt er like smalt da. Hvem som helst får fotografere meg fra halsen og opp ;) 

jeg har gått opp 15 kg :P å har 6+6 uker igjen :P 

Jeg har også gått opp mye.. Føler meg ganske feit! :P Når jeg er med sambo og kompisene hannes på trening får jeg virkelig høre at jeg har stor mage :P 

Jeg har gått opp 20 kg! Kan ikke helt forstå det, jeg føler meg helt normal, bortsett fra magen. Ble litt sjokkert da vekta på helsestasjonen viste den brutale sannheten... :)

Jeg er så kort, så 12kg ser mye ut på meg. Har fått litt i ansiktet (ikke så mye, det er like smalt men fått litt dobbelhake.. :( blææh.. ), MASSE mage og littegrann ekstra rumpe og lår.
Men magen min ser SVÆR ut i følge de fleste som jeg spør (og enda flere jeg ikke spør som helst vil si det alikevel....).

12 kg på 1.60 ser nok mer ut enn på noen på 1.80 også :)
Også var jeg lubben fra før, så derfor litt ekstra tjukkebolla nå ;)

Godt å syte litt med dere!

Jeg kan i grunn ikke klage... Er kraftig overvektig fra før, så det har ikke syntes på meg før nå. Men har kun lagt på meg på magen heldigvis. Resten har muligens blitt litt mindre. Har nemlig bare lagt på meg 3kg...
Men føler meg konstant oppblåst om dagen, og det hjelper jo ikke på selvfølelsen akkurat :-p

Ja, begynner å føle meg ordentlig lekker, nå!

Og jeg irriterer meg litt over mennesker som på død og liv skal kommentere størrelsen på magen min, og antallet barn i den.
Da får jeg litt lyst å svare like teit.
"Virkelig? Er jeg sååå stor? Det har jeg ikke lagt merke til! Så bra at du sier fra! "

Men nå er det knappe 4 uker igjen. Snart er alt glemt!

enig i den ass, føler meg bare mer og mer som tjukkebolla feita 

Beklager å si det, men herlig å se at det er flere som har lagt på seg litt.. Har kommet hittil 15 kg, og jeg frykter veldig det kommer mer!
Men ja, det hjalp på selvtillitta å se at det er flere i samme i situasjon;)

Jeg har lagt på meg 15-16 kg, og begynner å se skikkelig tjukk ut, synes jeg... Har mye vann rundt ansiktet og det hjelper ikke akkurat på... Skjønner hvordan du føler det!

OFF, jeg føler med deg.
Jeg har fått en del vann i kroppen nå, og jeg føler meg som en hval her jeg vralter rundt. Alle er så tynn og fine rundt meg og så går jeg rundt og valker meg. Lagt på meg 10 kilo allerede!
Heldigvis bare to mnd igjen. 

Sistemann... skrev:

Og jeg irriterer meg litt over mennesker som på død og liv skal kommentere størrelsen på magen min, og antallet barn i den.
"Virkelig? Er jeg sååå stor? Det har jeg ikke lagt merke til! Så bra at du sier fra! "

Enig! Dette irriterer meg også! Ja, jeg veit jeg har stor mage, og hva blir annerledes av at alle kommenterer det. Jeg har flere ganger hatt lyst til å svare: "Ja, jeg ser at du har lagt på deg litt du også". Eller lignende ting

Jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal kommentere størrelsen.. man er da fullstendig klar over selv at man har lagt på seg, eller at magen er ekstra stor.. Igrunn litt sårende.. Det blir så annerledes når folk heller sier : "å så fin mage du har" eller noe i den duren :)

Millen skrev:

Enig! Dette irriterer meg også! Ja, jeg veit jeg har stor mage, og hva blir annerledes av at alle kommenterer det. Jeg har flere ganger hatt lyst til å svare: "Ja, jeg ser at du har lagt på deg litt du også". Eller lignende ting

Hadde svart det glatt jeg ;-)
Nærmeste kommentar jeg har fått om vekta, er at jeg har kun lagt på meg på magen :-p

Jeg har lagt på meg 20 kg.. men var veldig undervektig når jeg ble gravid.. så ca 13 kg fra normalvekt :) ser sunnere ut, men ellers er mesteparten gått på magen.. kan ikke se at jeg er gravid bakfra,,

Millen skrev:

Sistemann... skrev:

Knis, da hadde de kanskje skjønt at en hyggelig kommentar om magen er èn ting, men å høre at du er diger, ikke så hyggelig. :)

Sistemann... skrev:

Millen skrev:

Sistemann... skrev:

Knis, da hadde de kanskje skjønt at en hyggelig kommentar om magen er èn ting, men å høre at du er diger, ikke så hyggelig. :)

Det værste er at enkelte mener det som ett komplimang når de sier magen din har blitt svæææær..... Det er sæært. Men min svigermor sier det som ett komplimang, for hun mener da at jeg sikkert får en stor baby, noe som er "fantastisk" han blir jo så stor og fin gutt og mye mer robust.
Hehe, men er vanskelig å ta det som ett komplimang selv om du vet de mener det bra..
Nå må det sies at hennes barn var VEL over fire kg da, og mannen min var visst sterk nok til å løfte hodet fra side til side når han lå på magen på sykehuset de første dagene.

Men for meg som er kort og smalere bygd sammenlignet med mannens familie er det ikke akkurat noen "hurra! babyen blir sikkert STOOOOR". Haha :) I min familie ligger babyene på 3.2kg til termin.... ikke 4-4.6...

Back
Topp