ORIGINAL: MammaOkt
Damn! Har du laget det der??
Nå ble jeg jammen meg imponert altså![:)] Kjempefine bilder, sånn bilder en bruker lang tid på å studere og finner nye ting ved hele tiden. Så helprofft ut - og helt i min stil[:)]
Har du drevet og malt lenge, hvilken type maling er det, olje, akryl?
Så fint at du likte det [:)]
Det er ordentlig "home made" det der altså! Når man har dårlig råd og mye kreativitet så tar man hva man haver [;)]
Istedet for lerrett kjøpte jeg meg mange superbillige sponplater som jeg fikk kuttet opp til den størrelsen jeg ville. Dersom du kikker nøye på bildene ser du at der går en "vei" gjennom alle tre. Denne "veien", og alle andre opphøyninger i bildet, er faktisk laget av dopapir. Jepp, du leste rett: dopapir! Jeg laga en blanding av trelim og vann, og formet opphøyningene etc på sponplatene. Da dette var tørket malet jeg oppå med akrylmaling. En unngår da å bruke massevis med maling når men vil lage opphøyninger med maling. Str på hver kvadrat er 35x35cm.
Jeg laget maleriet i ukene rett før min bestemor døde og har en veldig dyp og sentimental mening for meg. Som du sier så kan man studere maleriet i evigheter og finne nye ting hver gang man ser på det. Det heter forresten "
Journey to Tír na nÓg" - derav nicket mitt også, egentlig. Tirnanog er irsk mytologi for "Land of Youth", og det er dit mennesker drar når man dør. Selv har jeg tatt utgangspunktet i "veien": det nederste bildet der "veien" starter er fødselen til et menneske. Det midterste bildet ser jeg mennesker som danser rundt et bål, for " feire livet, og det øverste: slutten på livet, en reise i universet og der reisen til slutt ender - når man drar til Tír na nÓg.
Ble litt langt det her, men du spurte [;)]