Titter inn

Alita

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Hei!
Jeg titter innom for å si hei! Etter et års pause fra spray, hormoner og nedturer, er jeg nå lykkelig ruger på gullegget (håper vi) fra 28/11.
Vår historie..
I 2012oppsøkte vi lege da vi ikke klarte å bli gravide på egenhånd. Det ble konstatert en stor cyste på min ene eggstokk, samt nedsatt kvalitet hos mannen. Cysten måtte opereres bort og på grunn av størrelse, type og form, måtte de ta eggstokken også.
Fra februar 2013 til august 2013 hadde vi tre runder med icsi-forsøk, hvor kun ett forsøk resulterte i tilbakesetting. Etter det tredje negative forsøket, ville legen gi oss en sjanse til, men jeg var for sliten og nedbrutt til å gjennomføre. Følte meg avskrevet fra legen da hun sa rett ut at hun anbefalte oss eggdonasjon i utlandet da " eggene dine sikkert har dårlig kvalitet".
Etter ett års pause, fikk vi ny giv etter prat med gode venner som også hadde slitt i mange år, men som nå var i lykkelige omstendigheter etter IVF hos Medicus.
Vi tok kontakt og ble tatt godt imot.
De tok blodprøver av meg gjennom en hel syklus og det ble bestemt at vi skulle begynne med kort regime. FOR en forandring! Ingen bivirkninger, ingen bomullshode, hormonelle tårer eller raseriutbrudd! Etter 10 dager tok vi turen til Trondheim. Egguttaket gikk fint. Så kom nervene... Det var jo neste steg som var vårt store problem... Befruktningen... Av minst 30 egg fordelt på tre uttak på vårt lokale sykehus, har kun ett egg blitt befruktet og delt seg godt nok for innsett. Jeg hadde mareritt om råtne egg og leger som ristet på hodet.... Men denne gangen var telefonen mye mer hyggelig! Vi hadde 5gode befruktede egg. To var litt tregere enn resten, men tre var av prima kvalitet
Fredagen kom og et lite perfekt firedelt egg ble satt tilbake. De to andre ble frosset ned.

Jeg er ruger.

Mine egg var ikke råtne

Nå er det bare å holde ut til testdag. Og om det ikke skulle gå vår vei denne gang, så vet jeg at det er fortsatt mulig for meg å få bli mamma.

Lykke til med ruging!

Vi valgte også å ta pause etter mange mislykkede forsøk. Pausen vår ble på to år. Nå er jeg gravid :) Håper dere er like heldige som oss og at pausen var det som skulle til. At de har valgt et annet behandlingsopplegg og at antall befruktede egg var høyere er jo absolutt positivt.

Krysser fingre for positiv test innen to uker!

Tusen takk for det baby T og GRATULERER med graviditeten!

Lykke til!! Moro å lese sånne gladsaker, krysser fingrene for at det ender bra nå ☺️

OleBrum: Tusen takk for lykkeønskninger, håper det går veien for deg og nå i februar

ManneHanne: gratulerer så mye med graviditeten!! Og takk for kryssa fingre

Dette var jo en historie med årntlig god slutt da!! :D Måtte det bare ende eeeenda bedre og du forblir ruger i 9 mnd ;D Masse hjertens lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går!! :D

Tuusen takk for det, håper det går bra med innsettingen din :)

denne gangen så går det bra <3 det bare må det <3
når på dagen skal du på innsett då? <3 *lykketilklem fra meg*

Lykke til med rugingen! Etter ett mislykket IVF-forsøk i år, ble vi gravid på egen hånd rett etterpå. Er nå 20 uker på vei, så alt er mulig. :)

Så godt å høre at det finnes håp!

Gratulerer så mye, og om 9 mnd har dere ett lite nurk i armene :)

Back
Topp