Tissing på natta

Bkno9195010

Blir kjent med forumet
Har en lang periode måtte opp å tisse hvertfall to ganger per natt. De to siste nettene har jeg plutselig ikke måttet det. Er dette normalt ? Er nå 15+1

Tenkte å spørre om det samme :) jeg har også merket endring der fra 3-4 ganger til bare 1..

Sikkert helt normalt. I natt var jeg på do to ganger, men noen ganger sover jeg natta gjennom. Tror liksom ikke jeg våkner fordi jeg må på do, men heller at jeg våkner av andre ting og kjenner at jeg må på do :D

Ja! Jeg må opp 3-4 ganger og tisse. Uke 15 snart.:shifty:

Helt normalt. Nyt det mens dere kan. Har blandt annet med at livmoren er lengre oppe og legger ikke like mye press på blæren . Snur når ungen blir større.

Sniker
Det er både av hormonelle årsaker og press på blære at man må tisse om natta. I starten kan det like gjerne være hormoner, gravid hormonene gjør glatt muskulatur (deriblant blæra) slappere, og derav hyppigere vannlating. Dette kan endre seg utover i andre trimester, før de aller fleste mot slutten må tisse annenhvert minutt :hilarious:
Livmoren kan også bevege seg opp av bekkenet slik at den en stund i andre trimester ikke presser like direkte på blære som tidligere
Selv har jeg måttet opp på natta og tisse før jeg i det hele tatt har testet positivt alle tre gangen jeg har vært gravid, så det har helt tydelig vært hormonelt i starten hos meg

Back
Topp