Tisset 2 ganger i dag.

roxyy

Flørter med forumet
Jeg lurer på når det er nødvendig å ringe eller dra på legevakten.

Jeg har spist minimalt i ca 4 uker. Og i dag har jeg kun tisset 2 ganger.
Hatt oppkast en gang om dagen i 2 dager.

Er 7+5.

Jeg lurer på når det er nødvendig å ringe eller dra på legevakten.

Jeg har spist minimalt i ca 4 uker. Og i dag har jeg kun tisset 2 ganger.
Hatt oppkast en gang om dagen i 2 dager.

Er 7+5.

Det er vel bare til å ringe de å høre :-) Høres ut som du kan være på vei til å bli dehydrert :-/ Men igjen så skal det en del til for at de legger deg inn. Har du prøvd å drikke mer?

Det er vel bare til å ringe de å høre :-) Høres ut som du kan være på vei til å bli dehydrert :-/ Men igjen så skal det en del til for at de legger deg inn. Har du prøvd å drikke mer?

Prøver nå. Men det er litt vanskelig. Tror jeg må ringe jobben og si at jeg ikke kommer i morgen..?

Er så redd for å virke teit!

Hvis du kun har kastet opp en gang per dag de siste to dagene så er det sannsynligvis ikke grunn til å bli innlagt. Men da du kun har tisset to ganger i dag så bør du absolutt prøve å drikke mer. Prøv å drikk bare en slurk om gangen, men drikk ofte! Ha isbiter i drikken om du synes det er bedre når den er iskald.

På grunn av graviditeten.
Var veldig forkjølet for 2 uker siden, det hjalp ikke så veldig på det å spise mat....

Skjønner jo det.. Har du prøvd å få i deg små mengder med mat evt kjeks om du føler det hjelper? Jeg var selv innlagt i forrige svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme og satt på kk flere timer lille nyttårsaften pga jeg var så dårlig. Som sagt, så måler de ett stoff i urinen som viser om du er dehydrert eller ikke. Man blir jo veldig slapp og generelt dårlig av lite inntak av mat og drikke, heldigvis går det bare utover oss selv og ikke fosteret! Den tar fra oss det den trenger. Er formen elendig så ville jeg ringt jobb og så prøvd å fått tak i legevakten. Er lenge å vente på fastlegen til tirsdag om du er så dårlig :-/

Du har all grunn til å være borte fra jobben tenker jeg. Prioriter å slappe av og få i deg væske. Små og ofte måltider fremfor store og sjeldne. Gjerne et måltid hver time/annenhver.
Følg med på fargen på urinen din også, det gir en god i indikasjon på hvor dehydrert du er. :)

Har prøvd å spise små måltid oftere i dag, og da har jeg heldigvis ikke spydd.

Og nå har greid å drikke en del vann på kort tid.

Det rare er at jeg har kun tisset på morningen og nå for ikke så lenge siden. Og urinen nå var ikke særlig mørk. Er vel et godt tegn!

Har prøvd å spise små måltid oftere i dag, og da har jeg heldigvis ikke spydd.

Og nå har greid å drikke en del vann på kort tid.

Det rare er at jeg har kun tisset på morningen og nå for ikke så lenge siden. Og urinen nå var ikke særlig mørk. Er vel et godt tegn!
Det er et godt tegn ja :)

Om du er dehydrert, får du også gjerne forstoppelse. Får du noe ut den veien? Normal eller hard konsistens?

Om du er dehydrert, får du også gjerne forstoppelse. Får du noe ut den veien? Normal eller hard konsistens?

Har ikke kommet noe den veien i dag, har ellers vært helt ok avføring.

Haha, så mye informasjon! Sorry folkens!

Men tusen takk for hjelpen. Jeg vet ikke hva terskelen er for å ringe lege med dette her. Så vanskelig å vite!

Har ikke kommet noe den veien i dag, har ellers vært helt ok avføring.

Haha, så mye informasjon! Sorry folkens!

Men tusen takk for hjelpen. Jeg vet ikke hva terskelen er for å ringe lege med dette her. Så vanskelig å vite!

Terskelen skal ikke være høy for å ringe lege uansett om du lurer på noe. Det beste er jo å få beskjed om at alt er greit. Bare å ringe!

Har gjennom natten og morgenen fått i en god del væske og et par rundstykker. Må si jeg er meget stolt!
Mannen har ordnet rundstykker og masse væske :)))
Jeg har det faktisk helt likt som deg... Har kastet opp en gang annen hver dag de siste to ukene... Var kjempe usikker på om jeg skulle ringe legevakta i går... Gjorde en solid innsats på drikkefronten og jeg føler det har hjulpet på dehydreringen:) kvalmen er så som så... Håper du føler rask bedring!<3

Til dere som er veldig kvalme så kan det hjelpe å ta en reisesyketabelett, postafen. Man blir litt trøtt av den, men det kan hjelpe på kvalmen :) de får man kjøpt reseptfritt.

Til dere som er veldig kvalme så kan det hjelpe å ta en reisesyketabelett, postafen. Man blir litt trøtt av den, men det kan hjelpe på kvalmen :) de får man kjøpt reseptfritt.
Det har jeg faktisk i skapet! Takk for tips!:D

Du trenger elektrolytter.
Drikk 50/50 farris (den blå) og eplejuice.

Eller så kan du ta 1ss honning eller sukker, 1ts salt (himalayasalt hvis du har), saften sv 1/2 sitron i en liter vann som er kokt og tenperert.
Dette skal drikkes i små slurker ut over dagen. :)

Var to prosent under dehydreringsgrensen under første svangerskap, da de sjekket meg på legevakt. Fikk kvalmestillende sprøyte og ble hjemsendt. Jordmoren min sendte inn skriftlig klage i ettertid, hun mente de skulle tatt i betraktning at jeg var gravid, og burde brukt skjønn og latt meg få intravenøst. Jeg brukte laang tid å komme meg etterpå. Poenget mitt er at terskelen bør være lav for å sjekke det ut iallefall, bedre å få behandling hvis det er nødvendig og bli fort bra. Men er jo fint hvis det hjelper med mye drikke og hyppige måltider! Hos meg kom alt vannet jeg drakk opp igjen.

Back
Topp