Tisser om natten, tørr om dagen....

akupunktur hjalp på meg når jeg var barn :)
foreldrene mine prøvde ALT (vekking, alarmteppe osv osv osv) men det ble bare vondt værre. Det ble så satt fokus på at det ble en skam-ting også samt at vekkingen førte til en slags do-skrekk og fryktelig dårlig søvn.
Veldig viktig å presisere for barnet at det ikke er dets feil at dette skjer, at dere vet at det ikke er med vilje. Og berolige det med at det vil gå over. Når det vil gå over er jo en annen sak men bare at barnet selv ikke stresser med tanker om at dette aldri kommer til å gå over er hjelp i. Jeg husker jeg gråt meg i søvn i første klasse fordi jeg grudde meg til leirskolen i sjette o_O
 
Det er så trasig da barna har det slik. Har slitt selv med han som er født juli 2007, med samme problem. Går på do om dagen og er tør, men ikke om natta. Han har ikke brukt bleie nå siden i desember vi vr borte på besøk, og han drak veske litt for nært leggetid. Her ble løsningen og ikke la han drikke 1- 1,5 time før leggetid, drakk han da ble det kun litt vann. Dett funket + at han fikk ligge i bleie og følte seg trygg med bleien på. Etter hvert da han sluttet med bleie, tok vi han opp da vi la oss i 11-12 tiden på kvelden og da holdt han seg til nestemorgen og vi vekka han klokka 6-7. Her har vi ett søskenbarn som er 2 mnd mindre en min og hun bemerket til min kar at han brukte bleie og var større en henne da de skulle sove sammen hos bestemoren en gang. Var lettere og få jenta mi tør en gutten så er spent med nr 3 hvordan det blir å gå da det barnet skal slutte med bleie :) Lykke til, man må bare prøve seg frem. Det som passer for noen trenger ikke passe for all.
 
Back
Topp