Tisser ofte!

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
I dag er jeg 6+4, og for første gang siden jeg ble gravid har jeg gått veldig ofte på do for å tisse.
Men når jeg først sitter der, kommer det bare et par skvetter, og det er det. Likevel føles det ut som om jeg må skikkelig tisse bare et par timer senere igjen.
Jeg har hørt mye om at man går oftere på do for å tisse, men da trodde jeg også at det var vanlig at man tisset litt mer.
Jeg har ikke drukket noe mer vann enn vanlig, verken i går eller i dag. Og som sagt, det er første gangen i dag at jeg har vært slik, helt plutselig.
Det føles ikke ut som om noe er galt heller (urinveisinfeksjon for eksepel), for det svir ikke i det hele tatt.

Er det flere som opplever det samme? :-)

Jepp, jeg er på do i ett, og oppe hver natt på do nå for tida. Er 6+2, men det med natt-tissinga har jeg hatt i over en uke, kanskje to uker nå?

Det er fordi den glatte muskulaturen i kroppen blir litt slappere når man er gravid, så man kjenner seg mer tissatrengt selv om man i praksis ikke tisser mer enn før.

Jepp, jeg er på do i ett, og oppe hver natt på do nå for tida. Er 6+2, men det med natt-tissinga har jeg hatt i over en uke, kanskje to uker nå?

Det er fordi den glatte muskulaturen i kroppen blir litt slappere når man er gravid, så man kjenner seg mer tissatrengt selv om man i praksis ikke tisser mer enn før.

Åja! Så er ikke nødvendigvis noe mer urin, det bare "slippes" litt oftere? :-)
Jeg er enda ikke oppe om natten for å tisse. Heldigvis! Jeg trenger all den søvnen jeg kan få kjenner jeg.

Hadde det sånn under mitt forrige svangerskap, men da riktignok litt lengre ut i ukene når fosteret var større og la press på blæra.. :)

Åja! Så er ikke nødvendigvis noe mer urin, det bare "slippes" litt oftere? :-)
Jeg er enda ikke oppe om natten for å tisse. Heldigvis! Jeg trenger all den søvnen jeg kan få kjenner jeg.

Mer urin får du jo bare av å drikke mer, eller om du har ekstra vann i kroppen som slipper. Så i begynnelsen er det hormoner som gjør at vi tisser oftere, senere er det bare dårlig plass som har skylden. :p

I natt har jeg vært på do 4 ganger og i dag mistet tellinga . Og i dag drakk jeg mindre enn pleier . Rart hva som skjer med kroppen , men koselig :)

Tisser nok litt oftere på dagtid, men om natten sover jeg hele natten 10 timer. Drikker mye mer vann en jeg pleier. Ca 1,5 liter på jobben og masse te på kvelden fordi jeg fryser sånn. Sikkert 2,5 liter tilsammen. Så er egentlig greit jeg går litt oftere på do på dagen, fordi all væsken må jo ut.

Back
Topp