Tisser ikke ofte

Phis

Gift med forumet
Februarlykke 2022❄️
Junibollene 2023
Haha, noen som klarer å føle på nevrotisismen og skjønne at jeg er førstegangs utfra tittelen?(vært gravid én gang før, men SA i nov i fjor i uke 5).

SÅ: leser jo over alt at hyppig tissing er et tegn.
Men, jeg må si jeg følte at jeg nesten tisset mer FØR jeg ble gravid. Er det noen andre som også har normal tissefrekvens? Er redd for at det betyr at ikke livmoren vokser, eller noe sånn. Er 4+6 idag.

Jeg tisset aldri noe mer enn vanlig før babyen var så stor at den presset på blæra. Var sånn i begge mine svangerskap. Det er jo bare ett av maaaange symptomer, så det betyr ingenting :)

Jeg tisset aldri noe mer enn vanlig før babyen var så stor at den presset på blæra. Var sånn i begge mine svangerskap. Det er jo bare ett av maaaange symptomer, så det betyr ingenting :)

Tusen takk! Betryggende:)

Takk! Hormonelt som gjør at noen tisser mye da?:)

Man får litt økt urinproduksjon når man er gravid, men i hovedsak kommer tissetrang av at livmoren og babyen vokser. Det er nok ikke såå vanlig å tisse mye før det har begynt å vokse. Uten at jeg skal påberope meg å sitte på noen fasit men :p alle er forskjellige. Noen får rar smak i munn, noen blør lettere neseblod, noen blir kvalme. Men man er heldigvis like gravid selvom man ikke opplever alle symptomene :)

Man får litt økt urinproduksjon når man er gravid, men i hovedsak kommer tissetrang av at livmoren og babyen vokser. Det er nok ikke såå vanlig å tisse mye før det har begynt å vokse. Uten at jeg skal påberope meg å sitte på noen fasit men :p alle er forskjellige. Noen får rar smak i munn, noen blør lettere neseblod, noen blir kvalme. Men man er heldigvis like gravid selvom man ikke opplever alle symptomene :)
Det er også hormonelt, den glatte muskulaturen påvirkes og det er den vi har rundt blæra. Veldig kort sagt.

Det er også hormonelt, den glatte muskulaturen påvirkes og det er den vi har rundt blæra. Veldig kort sagt.

Det er jo ikke i hovedsak derfor man tisser mer. Det er pga endringer i nyrene og urinproduksjon, samt at livmor og baby etterhvert presser på blæra. At det er hormoner som skaper disse endringene sier seg selv.

I andre svangerskapet mitt måtte jeg aldri tisse mer enn vanlig. I første derimot gikk jeg på do i ett sett.

Back
Topp