Tisselaken

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hva har dere gjort med tisselaken til baby?
Har dere tisselaken under vanlig laken? Mener jeg har lest et sted at man ikke skal ha tisselaken under hodene til baby, da laknene ikke puster. Noen som vet mer om dette?

Jeg har googlet litt, og ser ut som Ikea Nattlig kommer best ut i test, men de virker å være ganske store....

Og hva med dere selv, hvis vannet går på natten... har dere noen beskyttelse på sengen? Jeg har en svinedyr madrass :P Så føles nok trygt å ordne noe beskyttelse for meg selv også :smiley-ashamed008

Vi har et fra sist, men kommer ikke til å bruke det. Babymadrassen er så liten at den lett kan vaskes og tørker nok fort, dessuten skal babyen sove på lammeskinn uansett :p

Har noen gode fra princess som jeg har vær veldig fornøyd med. Er som et strechlaken og går da over hele grindseng madrassen. Det holder seg på plass, mens mange andre krøller seg når ungen blir urolig. Om jeg bruker der i starten vet jeg ikke. Ungen ligger jo på rygg og greier jo ikke snu seg så tenker at det ikke er noe stress å ha under. Erfaringsmessig ligger de også mest oppå meg, så jeg har kjøpt noen små kladder på bandabutikk ( slike man bruker på sykehus og hjemmesykepleien osv) som jeg kan ha under mitt laken mtp gulp, melkelekasje og eventuelt om vannet går. De er engangs og kastes bare når de er blitt våte. De tar også utrolig mye fuktighet uten at man kjenner seg våt.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe ett eller to som jeg muligens bruker, men tenkte også å bruke lammeskinn i senga :)

Vi fikk arvet et lite tisselaken. Hadde det under laken og på enden av sengen. Ikke gjort noe med vår.

Stemmer at lakenet ikke skal være under babyens hode.

Har tisselaken fra tena som jeg har i sprinkelsengen. Til meg selv brukte jeg "nattlig" fra IKEA.

Har, men bruker det i senga til storebror. Brukte ikke da han var spedbarn. Aldri opplevd tisse lekkasjer. Men spysyken når han ble barnehage gutt. Så da er det greit å ha et sånn laken. Spy lukt er ikke lett å få bort fra madrass.

Vi har beskyttelseslaken i vår seng. hatt det siden storebror var liten pga gjerne søl av melk eller lekkasje fra bleier. og senere uhell. lettere å vaske det enn hele madrassen :p

Skal også ha beskyttelse under rumpen til minste i sengen. men under hodet bruker eg flanellduker for å ta imot det verste dersom det blir gulping :)

Har ikke tisselaken til babyen da det ikke er anbefalt. Men har aerosleep overmadrass som kan vaske i maskin så selve madrassa blir ikke ødelagt :)

Til meg selv har jeg kjøpt engangskladder jeg skal ha i senga og for å sitte på i bilen på vei til sykehuset.

Har fra KID til baby, sånn med strikk, har det under vanlig laken også saueskinn og gulpeklut oppå der igjen :) I vår seng har eg og et med strikk fra KID, vil ikke ødlegge madrassen :) KID selges i dobbelseng størrelse

Legger nok på sprinkelsenga senere... er så ofte oppe om natta og ammer og skifte i begynnelsen uansett. Legger et ikea tisselaken helt nederst tenker jeg.
Vår seng har jeg ikke tenkt på, kanskje jeg legger på rett før termin. Har så mye fostervann at det blir vell flom uansett viss vannet skulle gå :|

Legger nok på sprinkelsenga senere... er så ofte oppe om natta og ammer og skifte i begynnelsen uansett. Legger et ikea tisselaken helt nederst tenker jeg.
Vår seng har jeg ikke tenkt på, kanskje jeg legger på rett før termin. Har så mye fostervann at det blir vell flom uansett viss vannet skulle gå :|

Skal ikke ha i babysengen, men i vår når det nærmer seg termin. Av den enkle grunn at vannet begynte å gå i senga sist.. kom meg heldigvis fort opp, men ny seng så vil ikke ødelegge den :)

Jeg har kjøpt et i bomull som ikke er helt tett. Men klippet det i to og har lagt det både i vuggen og bedsidecriben, men bare under nedre del av ryggen og rumpen :)

Har, men bruker det i senga til storebror. Brukte ikke da han var spedbarn. Aldri opplevd tisse lekkasjer. Men spysyken når han ble barnehage gutt. Så da er det greit å ha et sånn laken. Spy lukt er ikke lett å få bort fra madrass.

Ved oppkast hadde jeg bare kjøpt ny madrass når ungen var blitt frisk igjen :p men må har vi veldig billig madrass i utgangspunktet da. Ikke for det, blir det oppkast før leggetid kommer nok lakenet på, for det kan jo trekke ut før de blir friske... Venter spent på om vi blir smittet nå, hadde ei venninne av frøkna på besøk i går, og hun kastet opp utenfor her da hun ble hentet, nå spyr hele familien hennes :o

Jeg har kjøpt engangs fra Attends som jeg har på min side i senga vår i tilfellet vannet går eller noe. Tenkte å ha en i fødebagen også sånn at jeg eventuelt kan bruke den i bilen på vei til sykehuset.

Tror ikke jeg kommer til å bruke noe på babyen, altså senga og moseskurven osv..

Bruker kanskje tisselaken på barnet når det blir større..

Jeg har tatt et tisselaken i halve sprinkelsengen, ikke oppe med hode... Ellers har jeg nattlig laken på vår seng sånn tilfelle vannet går, pluss første tiden med amming.

Har tisselaken i sprinkelsenga og vugga. I min seng har vi overmadrass og madrassbeskytter, satser på at det går bra :p

Back
Topp