Tisselaken

MammaMia87

Betatt av forumet
Jeg har hørt at det kan være lurt med tisselaken til baby, i tilfelle lekkasje fra bleien. Men HVEM LAKEN er bra? :)

Jeg har både kjøpt på Kid og Princess og fornøyd med begge.

De jeg liker best er de som er formsydde og brukes som vanlig laken.
Er sikt tisselaken som man bare legger under vanlig laken har lett for å krølle seg

Har kjøpt hos flere forskjellige og er fornøyd med alle :) Kjøper kun de som er vanlige laken. Ikke små ruter for de krøller seg.

Heter hvilket og ikke hvem ;)

Vi har et stort som vi kjøpte på KID tror jeg, men liker bedre de blå tisselaknene man kjøper i pakker på apoteket:) holder lenge da de sjelden blir våte:)

Kjøpt hos kid både til sprinkelseng og til vanlig seng og det er definitivt de jeg er fornøyd med. Ellers så bruker jeg faktisk mest vanlig laken og sånn engangs laken under, sånn som man får kjøpt på apoteket :)

Brukte kun tissekladd fra apoteket i sprinkelsenga. (kjøpte de som var beregnet for dobbeltseng, så la jeg de under lakenet. Da holdt de godt på plass, og beskyttet hele madrassen)
Var veldig kjekt når guttungen fikk en eksplosjon i bleia og det var avføring i hele senga.
Har kjøpt tisselaken på princess og de anbefales ikke. Etter 1 vask var de krympet masse, selv om jeg kjøpte laken som var beregnet for større madrass enn vi har! Også lakk alt igjennom, fra dag 1, så de lakene ble kastet. Dyre laken, så var sure penger å kaste!
Kjøpte noen andre laken på sparkjøp, og de er mye bedre enn fra princess og brøkdelen i pris!
Har de under vanlig laken, da de kan være litt harde å ligge rett på, hvis man ikke liker godt flosset overside. Vasker de på 95 grader, tørkes i trommel og holder like tett. Impregnerer de av og til for å være sikker på at de holder tett.

På min "dialekt" sier vi hvem laken ;)
Sikkert, men her skriver vi ;-)

Uansett, hvilket du velger er ganske hipp som happ, de er relativt like de aller fleste av dem.

Aldri hatt behov for det annet enn ved oppkast og bleieslutt. Da har jeg brukt kladd en får kjøpt på apoteket.

Har kjøpt på IKEA, både til sprinkelsenga og til storesøster (etter eit guffent tilfelle av omgangssjuke). Dei held veldig godt på plass sidan det er heilt stretchlaken, berre med gummiaktig bakside. Virkar ikkje klamt.

Omgangssyke som inntreffer på natta gjør det til gull å ha slike.

Ja. Har i vår seng også vi

Omgangssyke som inntreffer på natta gjør det til gull å ha slike.

Ja. Har i vår seng også vi

Vi har også i vår seng.

Har formsydde tisselaken til sprinkelsengen fra Princsess og Jysk.

Hvilket tisselaken man velger er smak og behag

Men de som dekker hele sengen er ofte klamme og tette, og puster dårlig.

Vi kjøpte i metervare på princess. Kjempe gode. Klippet de opp såpass brede at vi fikk brettet de under madrassen.

Nå brukes de som male og tegneunderlag.

Kjøpte på princess, ikke prøvd det enda da, men det er vasket og lagt på senga, og virker bra :)

Vi har kun sånne bed mats, eller hva det nå heter. Kjøper på vanlig dagligvare.

Back
Topp