Tisselaken

kristin92

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Er det noe man burde ha? :) Har lest litt om det og mange som skriver det blir veldig klamt? Og skal man eventuelt ha først tisselaken så vanlig laken? Hvordan gjør dere det jenter? :D

Vi har hatt tisselaken i senga til førstemann (1,5år gammel) fra dag 1. Aldri vært klamt. Ikea tisselaken og deretter vanlig laken over.

Hadde tisselaken på fra dag en :)
Kjøpt på prinsess.
Tisselaken også vanlig laken over :)
Nå har vi tatt det av siden hun har slutta med bleie :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Har kjøpt en overmadrass på Barnas Hus som skal trekke til seg alt av fuktighet slik at barnet ikke ligger på det. Den kan vaskes, blir ikke klamt og skal puste godt. Har ikke prøvd enda, men hørtes i alle fall bra ut:)

Brukte det første året, men det ble aldri behov så sluttet med det da vi har madrasstrekk som er lett å vaske.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan også kjøpe sånn kladd på apoteket som man bruker i hjemmesykepleien å legge under lakenet, da merker man det ikke :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi har aldri brukt det. Synes det har vært helt unødvendig da jenta vår ikke har tisset gjennom bleiene sine.

Har vore greit å ha når ungane har kasta opp i senga :(

Ipaden min <3

Har det ennå på han på 3,5.

Fra IKEA. De er ikke klamme. Bruker under vanlig laken.

Vi har brukt kladder i form av tisselaken, men hos oss fungerte ikke det bra. Guttungen lå urolig og kladden var i en krøll i et hjørne, selv om den lå under lakenet. Vi brukte det kun i den tiden han skulle slutte med bleie.

Bruker kun en madrassbeskytter fra jysk. Fungerer supert, og kan vaskes på 90 grader:) Jenta vår var og er fæl til å snu seg og ligge på magen, så da var det viktig for meg at det ikke var helt tett med tanke på tilgang til oksygen når hun legger ansiktet ned i madrassen:P

Vi har tisselaken under tynn overmadrass som kan vaskes på 60, og sikkert 90 også ved behov.. Kjekt å spare madrassen for gulpinga i starten feks..

Tisselaken under tynn overmadrass frå dag ein. No får ein og formsydde tisselaken på Princess vertfall.
I jentungen si juniorseng har me tisselaken og vanntett overmadrass oppå så kan vaskast.
Har redda madrasso flere gonga når ho hadde spysyko ;)

Android appen på SG S5

Bruker kun en madrassbeskytter fra jysk. Fungerer supert, og kan vaskes på 90 grader:)

Gjorde det samme her da guttene var små :) Da de ble større og skulle slutte med bleie, gikk vi over til tisselaken.

Last edited:
Har kjøpt, tenkte det var praktisk :) Så får vi se om vi får bruk for det

-Fra appen-

Jeg har kjøpt en madrass på barnas hus som på en måte puster..selv om barnet blir liggende med ansikte ned får det luft..hvordan er det å bruke tisselaken på den? Forsvinner hele poenget med pustegreia? :p

❤️29 uker❤️

Vi tenker også å ha tisselakenet mellom madrass og overmadrass.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har kjøpt en madrass på barnas hus som på en måte puster..selv om barnet blir liggende med ansikte ned får det luft..hvordan er det å bruke tisselaken på den? Forsvinner hele poenget med pustegreia? :p

❤️29 uker❤️
Jeg ville tro det, siden det er tett:)

Back
Topp