Tisselaken

happyhope

Forelsket i forumet
Jeg skulle kjøpe tisselaken til sprinkelsenga idag, og gikk på Princess. Nå får man kjøpt fasongsydde tisselaken, -GENIALT!!! Den storebror har, er en sånn løs frotte-aktig med gummibakside, og den sklir rundt under lakenet, og ligger aldri helt ordentlig. Denne nye typen kostet 249,-, litt dyrt, men helt sikkert verdt pengene:)

Er det et "must" med tisselaken forresten? Hilsen nybegynner...

Det var jammen gode nyheter emoticon For de derre frottegreiene er ikke brukbare. De bare sklir rundt og er ikke gode å ligge på siden de også klumper seg.

249,- var nok det, men mener å huske at disse frottegreiene heller ikke var så billige pr meter.

Babynov 11: Jeg mener at tisselaken er et must for å beskytte madrassen. Vi har hatt mange lekkasjer fra bleiene, og da er det kjekt at urinen ikke drar seg inn i madrassen. Lettere å vaske laken enn madrassen emoticon

De formsydde tisselaknene kjøpte jeg på princess allrede for 2 år siden :) så de har vært der lenge :) eneste nye jeg har sett, er at de har fått i str 90x200 også.

Ett dumt spørsmål fra meg her:

Men bruker dere overmadrass OG tisselaken?
Eller bare madrass og tisselaken?
Nybegynner jeg også,så greit å snike med seg noen råd fra mer erfarne :)

JEPP, et MUST me tisselaken ;) kanskje ikke så mye med nyfødt baby, men kjekt da også, for de kan gulpe og lekke osv fra de kommer ut...hehe. Men når de blir litt større skjer det jo både at det lekker, de kan kaste opp osv, og når bleieavvenninga kommer så er det jo titt og ofte at senga blir full av tiss rett og slett (nå er heldigvis den verste perioden over i forhold til bleieavvenning med størstemann, men så blir det yngstemann som skal i ilden, oxo denne lille babyen i magen skal jo også bli bleiefri en gang;)

DIGGER tisselaken ja, redder madrassen og dagen ;)

Her er storebror 17 måneder og vi har aldri opplevd lekkasje fra bleiene. Har ikke brukt tisselaken mer enn 2 dager, syns hele han ble klam og ekkel av å ligge på dem.

Må nok bruke det en periode når jeg avvenner med bleier, men ser ikke behovet til nyfødt altså.

har heller ikke sett behovet for det..  han var ikke en gulpeunge , å ikke har det våre uhell.. vi hadde en overmadrass i vugga som var enkel å vaske,

har  prøvd tisselaken å følte og han ble klam å ekkel av å såve på det.. sjøl om det er under  lakenet..  får se om vi finner en måte å bruke det på når det er bleie slutt.. kansje ha tisselakenet under overmadrassen.. 

her har vi tisselaken og har kommet godt med! i begynnelsen var det noen lekasjer fra bleiene og det hender noen ganger nå også.... veldig greit at det ikke trekker ned i madrassen!

Vi har overmadrass med avtagbart plastikkunderlag helt ned mot madrassen liksom.. på undersiden :P.. pustende altså! Jeg syns det funka myyye bedre fordi det puster bedre enn tisselaknene! :) Har selv sovet med "tisselaken" på sykehuset, og makan til ubehageligheter!;P men ja, et must å beskytte madrassen på ett eller annet vis!

Jeg lurer på om jeg først skal prøve med sånne engangslaken fra apoteket, tror ikke det blir like klamt som sånn plastikk-tisselaken. Så bare ser jeg an behovet :)

ruth_85 skrev:
De formsydde tisselaknene kjøpte jeg på princess allrede for 2 år siden :) så de har vært der lenge :) eneste nye jeg har sett, er at de har fått i str 90x200 også.

Ok, old news da Men mer enn 3 år siden jeg trengte sist, så stor nyhet for meg

Babynov11 skrev:
Er det et "must" med tisselaken forresten? Hilsen nybegynner...

Vil ikke si at det er et must, men det kan jo lekke fra barnet, -gulp, tiss, avføring... Har selv bare opplevd en bitteliten lekasje fra storebror, men hvis uhellet er ute, er det veldig greit å beskytte madrassen:) Just in case, liker å føle meg trygg;)

ung_mor87 skrev:
Ett dumt spørsmål fra meg her:

Men bruker dere overmadrass OG tisselaken?
Eller bare madrass og tisselaken?
Nybegynner jeg også,så greit å snike med seg noen råd fra mer erfarne :)

Jeg gjør det, kjøpte overmadrassen først, og seinere kom jeg på at det kanskje var greit med tisselaken... Så da ble det begge deler! Sikkert ikke nødvendigt...

Ser at flere har opplevd at barna har blitt klamme og svette av å ligge på tisselaken. Har ikke opplevd det på min sønn. Men hun i butikken sa, at disse "nye" laken ikke skulle være klamme å ligge på.

Her er ikke tisselaken noe must. Vi har ett, men har aldri brukt det... har aldri opplevd lekkasjer fra bleia, og vi er kanskje heldige, men hun har heller aldri kastet opp eller gulpet eller noe annet i senga. For øvrig ville jeg sagt at du burde teste det selv... jeg har testet mitt, og klam og ekkel blir man i hvert fall, så det er ikke noe jeg bruker unødvendig (men ser for meg at det er noe jeg kan bruke når vesla etterhvert slutter med bleie, eller eventuelt om lekkasjer eller noe annet blir et problem med nestemann - men ikke før jeg merker at det trengs).

Brukte aldri tisselaken før i vår da hun skulle avvennes med nattbleie. Hadde aldri noen lekasje i bleie på nattestid da hun var så liten

Har aldri brukt!!! men så har bleia aldri lekt heller, og da trenger man det vel ikke.. kanskje vi trenger det til neste år om vi slutter med bleie på storesøster... tror jeg skal kjøpe engangstisselaken, slike man har på sykehuset, tror ikke de er så svette som de plastlankene..

Vi har en nå 2 år gammel gutt som alltid drikker mye og tisser deretter, så tisselakenet har kommet godt med mange ganger. Selv om vi har både overmadrass og laken oppå tisselakenet. Det blir ikke like klamt og ekkelt å ligge på når overmadrassen (som kan kokvaskes og tørkes i trommel) ligger oppå. Madrassen under er derfor godt beskytta og like ren etter mange uhell. Veldig fornøyd med formsydd tisselaken 90 x 200 cm til barnesenga (halvhøy, stor køyeseng). To er lurt å ha (ett til skift), for tisselaknene skal visst ikke tromles.

Fås kjøpt på Jysk forresten.

Formsydde tisselaken (tisselaken i det hele tatt egentlig) er ikke anbefalt fordi det øker risikoen for krybbedød. Pga at det ikke puster eller noe... Google det

Back
Topp