Tisselaken?

rugesola

Glad i forumet
Jeg har alltid tenkt at jeg må ha tisselaken for å beskytte madrassen mot søl. Men i går sa ei venninne til meg at man ikke skal ha tisselaken til en baby, for da puster ikke madrassen. Noen som vet noe om dette? [:)]

Det har jeg også alltid tenkt. Har hørt og lest at det er helt ok (og ofte nødvendig) med tisselaken, bare det ikke legges under babyens hode [:)]

brukte små tisselaken som låg under rompen på babyen sist. for er noe hærk om du skal rense madrassen om de tisser mye plutselig eller bæsjer utover alt.

Jeg er i utgangspunkt litt skeptisk til tisselaken.

Det fins vel madrassbeskyttelse man får kjøpt som både beskytter madrassen, og som puster.

Jeg har aldri brukt tisselaken, og solgte senga til snuppa med madrass i går. Den var helt fin etter en omgang i vaskemaskinen :)

ORIGINAL: elefanthjerte

Det har jeg også alltid tenkt. Har hørt og lest at det er helt ok (og ofte nødvendig) med tisselaken, bare det ikke legges under babyens hode [:)]

ja, har også fått anbefalt å ikke legge det under hode pga at det ikke puster noe særlig, men vi har kjøpt madrass beskyttelse istedet[:)]

Kommer ann på tisselakenet, men det skal helst ikke under hodet.
Her trengte vi ikke til Amalie før hun fikk sin første runde med omgangssyken.
Hun gulpet nesten aldri, og spes ikke i senga.
Kommer det gutt nå, så blir det, men fra midten av babyens kropp og ned, slik at om de ruller på magen, så er det ingen fare.

Jeg tenkte også på dette sist, men ble frarådet det[:)]
Kommer nok ikke til å bruke det denne ganga heller[;)]
Har klart oss veldig bra uten!

Har aldri trengt det med snuppa så kjøper ikke denne gangen heller

Hmmm... Visste ikke at det var farlig jeg. Har brukt det til lillesnuppa hele tida. Men når hun var så liten at hun sov i krybbe, så sov hun på saueskinn oppå. Var veldig glad for tisselakenet. Ikke bare for tisset, men for bæsj og gulp...

Jeg har brukt det litt. Men da legger jeg det imellom madrass og overmadrass, for da blir ikke barnet klamt.

vi hadde men brukte det aldri.. det vi fikk tak i var så innmari gummiaktig.. har aldri hatt behov for det heller.. sjelden bleien lekker..

Jeg kjøpte faktisk tisselaken som puster for en stund siden. Noe fancy greier de har på babyshop.
Med snuppa fikk jeg bare tak i sånne med plast, men det var det ikke i dette tisselakenet her....

men kan jeg ikke bruke det så lenge babyen er så liten at h*n ikke snur seg selv over på magen?

Vi har aldri brukt tisselaken.. mye bedre med overmadrass som kan slenges i maskinen... Tisselaken tipper jeg vi begynner å bruke nå i sommer en gang når go' gutten slutter med bleie (håper jeg).. Da tror jeg det kan være kjekt en periode, men til baby..neeeh... [:)]

Begynte med tisselaken i senga under lakenet til gutten min når han var baby. Men han endte bare opp med å være klissvåt på ryggen sin når han hadde sovet der. Men så fikk jeg tips om å kjøpe en overmadrass som kan vaskes og ha tisselakenet under overmadrassen. Da beskytter det madrassen samtidig som det ikke blir ubehagelig å ligge på.

Synes selv det har vært kjempepraktisk.

Back
Topp