Tisselaken :p

Pernille88

Betatt av forumet
Jeg tenker mye på fødsel nå siden det nærmer seg med stormskritt og lurer på om noen av dere brukte tisselaken mot slutten av svangerskapet i sengen sånn i tilfelle vannet skulle gå på natta? Kjedelig og ødelegge hele madrassen ... :p Tenkte dere noe på det hvis dere kjørte eller satt på i bilen ogsånn f eks? :)

Jeg har et tisselaken fra Ikea under deler av min side av senga nå. Kommer til å ha det en stund etter fødsel også, lakk mye melk sist og det er jo lekkasjerisiko fra div annet også. Har og et håndkle liggende ved senga.

I bilen har vi et håndkle, og et sånn engangs underlag for barn (Huggies) under passasjersetet, så det er kjapt å finne fram ved behov.

Jeg har vurdert det siden jeg har noen slike laken gjen etter operasjon jeg har hatt tidligere... Men det er så inderlig grusomt å sove på :o Uansett om jeg har pledd og laken over så er det så ekkelt! Klamt og fælt. Så så langt har jeg ikke orket tanken på det :(

Sniker litt jeg. Går vell an å legge det under trekket på overmadrassen? Det får man vell uansett vasket.

Jeg takler ikke å ligge på det... Så klamt og ekkelt! Har født 2 ganger før og begge gangene har vatnet gått godt ut i fødselsforløpet, så regner med det denne gangen også. Og skulle d gå skeis, så får vi heller investere i ny overmadrass.... :p

Men vi har to biler, en med skinn- og en med tøyseter, så vi går nok for den med skinnseter om vi må kjøre et stykke selv (bor såpass langt unna sykehuset at det blir ambulanseskyss så fremt ambulanse er tilgjengelig).

Jeg har kjøpt meg en pakke med kladder (sengebeskyttelse) som jeg har under lakenet på min del av sengen, i bilen og i sofaen når jeg sitter der ;)
De kladdene jeg har kjøpt heter: Attends Cover-Dri Plus, og i størrelse 80X90. Men de kommer i forskjellige størrelser. Legger ved et bilde! :)
Jeg har også tenkt å bruke det på stellebordet, har også tenkt å ta det med i stellevesken :D ImageUploadedByBV Forum1472335260.251801.jpg

Jeg har også attens kladder i min seng, men med vinger. Synest de holder seg bedre på plass i sengen, selv om jeg bare får festet det på den ene siden.
Synest de er greie å ha om vannet skulle gå så kan jeg ha i bilen på vei til sykehuset også.

Jeg brukte en "kladd", et sånt blått engangs tisselaken som de bruker på sykehus og sykehjem og det er jeg glad for!! :o vannet gikk nemlig i senga og jeg rakk ikke reise meg opp med en gang heller og det var ikke lite fostervann det snakk om ettersom det bare fosset ut

Min første fødsel startet med vannavgang, men det kom jo ikke akkurat i veldig store mengder og jeg rakk fint å komme meg på toalettet uten å søle ut mer enn undertøyet, så det stresser jeg egentlig ikke så veldig med! Men jeg har alltid med meg gode bleier i veska når jeg er hjemmefra, just in case ;-)

Vi har kjøpt madrassbeskyttelse for dobbeltseng som vi har under overmadrassen. I tillegg hadde jeg tenkt å legge på tisselaken oppå overmadrassen veldig snart. Vi har noen som er kjøpt på Princess. De kjennes mer ut som stoff, og har ikke plast i seg. Men må ha håndkle oppå, for jeg har opplevd at det lekker igjennom, hvis det blir liggende en dam oppå. Jeg er en squirter, så har en del erfaring. Har også tenkt på at vi må beskytte sofaen. I bilen sitter jeg alt på et vanntett piknikkteppe som er kjøpt på Clas Olson. Har et håndkle oppå for å samle opp vannet. Hodet til babyen er ikke festet ennå så da kommer det nok store mengder på en gang.

Ja, jeg har attends tisselaken fra apoteket. Vil ikke at sengen skal bli ødelagt i tilfelle vannet skulle gå.

Jeg har kjøpt meg en pakke med kladder (sengebeskyttelse) som jeg har under lakenet på min del av sengen, i bilen og i sofaen når jeg sitter der ;)
De kladdene jeg har kjøpt heter: Attends Cover-Dri Plus, og i størrelse 80X90. Men de kommer i forskjellige størrelser. Legger ved et bilde! :)
Jeg har også tenkt å bruke det på stellebordet, har også tenkt å ta det med i stellevesken :D Vis vedlegget 193644
Ja, de der var ikke så dumme :) tror jeg skal gå til innkjøp for noe sånt! Takk for tipset :D

Har igrunn ikke tenkt på dette, men er vel kanskje greit å kjøpe noen fra apoteket. Vi har en stor 180*200 seng og det er surt om den skulle bli ødlagt:p får dra på apoteket i morgen!

Sist gikk vannet i senga om morgenen, men jeg våknet jo med en gang og fikk stappet et håndkle nedi der før jeg gikk på badet som er seks meter unna. Tror jeg kjører håndkle denne gangen og :D

Har igrunn ikke tenkt på dette, men er vel kanskje greit å kjøpe noen fra apoteket. Vi har en stor 180*200 seng og det er surt om den skulle bli ødlagt:p får dra på apoteket i morgen!
Det er veldig greit. Også har vi brukt de resterende tisselakene til å ha i stelleveske og i sengen til ungene. Blir ikke bortkastede penger selv om vannet ikke går i sengen med andre ord. :D

Ja, de der var ikke så dumme :) tror jeg skal gå til innkjøp for noe sånt! Takk for tipset :D

Bare hyggelig :D Jeg elsker de, de kan brukes til så mye. Så "kladdene" er virkelig verdt pengene. Tror jeg betalte litt under 100kr for 50 stykk, så var ikke så ille pris heller :)

Sist hadde jeg et stort badehåndkle som jeg hadde brettet dobbelt med en plastpose imellom (hjemmelaget tisselaken). Vannet gikk midt på natten, og dette gjorde nytten sin. Kom ikke en dråpe utenfor.
Denne gangen har jeg gått for engangstisselaken kjøpt på matbutikken beregnet for barn. Blir veldig svett og klam av å ha det under lakenet, men vil ikke risikere at madrassen blir ødelagt.

Back
Topp