tisselaken i vogn

27april11

Glad i forumet
skal dere ha tisselaken i vogna?

jeg driver å styrermed dette nå, men de er jo så stive og får det ikke fint når jeg skal ha laken over det igjen...

blir jo bare klumpete...
det er jo ikke noe godt for lillegutt å ligge på...

med en gang han kommer så tenker jeg å ha saueskinn i vogna, men til sommern osv...

tisser de så mye at det er nødvendig med tisselaken i vogn...
vet jo at uhell kan skje, men de er jo så tynne (madrassen i vogna) så dette var ikke lett..

nå ligger laken og madrass hengslengt i gangen, ble så irritert hehe

Brukte tisselaken i vognen ja! Men er enig i at det kan bli litt klumpete. Du får se an hvor "lekk" babygutten er! [;)]

haha ja, hørte hvertfall at det kan være lurt med gutter med tanke på at lillefanten kan flytte litt på seg i bleia så det kan renne litt hehe

men tror jeg fant en løsning på det...

så tenkte å klippe det til å ha det bare på nedre del av madrassen, der hvor han ligger så kan jeg ha det over det andre lakenet...
fikk råd om at siden det ikke puster kan det være lurt å ikke ha det under hode...
så jeg prøver på det ;) hehe

brukte det ikke sist, og hadde ingen uhell, så jeg kommer nok ikke til å bruke det[:)]

ORIGINAL: 27april11

haha ja, hørte hvertfall at det kan være lurt med gutter med tanke på at lillefanten kan flytte litt på seg i bleia så det kan renne litt hehe

men tror jeg fant en løsning på det...

så tenkte å klippe det til å ha det bare på nedre del av madrassen, der hvor han ligger så kan jeg ha det over det andre lakenet...
fikk råd om at siden det ikke puster kan det være lurt å ikke ha det under hode...
så jeg prøver på det ;) hehe

luuuuuurt, takk for tipset[:D]

har lagt tisselaken i vogna ja[:)] men har som du akkurat har gjort...bare lagt det på midten av madrassen...viktigst at det kommer under stumpen[;)][:D]

Nej jeg skal ikke ha det, og jeg venter en gutt. Har en gutt siden før og han har aldrig trengt tisselaken hverken i senga eller i vogna. Når du skifter bleie så se til at tissen ligger nedåt i mitten av bleien, har aldrig vært med om at den skiftet "leie" av seg selv. Synes de er så tette ligsom å ha i senga. Bruker sønnens tisselaken i min egen seng for stunden hvis vannet skulle gå plutselig, men jeg er nog lite optimistisk for her skjer det ingenting... [:D]

Brukte det på hele madrassen i vogna sist. Er jo også gulping på gang til tider[;)] 

ORIGINAL: Ida123

Brukte det på hele madrassen i vogna sist. Er jo også gulping på gang til tider[;)] 

tenkte å ha en egen gulpetørkel der... dette blir en lappevogn tror jeg hehe

Hadde ikke og hadde heller ikke bruk for tisselaken i verken vogn eller seng sist gang, men det er vel forskjell på kidsa[:D]

Jeg hører til mai, men var inne og tittet litt, så tenkte å svare på denne.
Vi brukte ikke tisselaken i vogn sist, for madrassen kan vaskes i maskin. Opplevde at hun ble veldig klam av tisselaken i senga dersom det ikke lå under overmadrassen, derfor dropper vi det i vogna også.

Jeg gjorde som deg, klippet ut og hadde på halve madrassen. Men siden jeg fikk en jente som ikek tissa ut av bleia men bare gulpa masse så droppa jeg hele tisselakenet(syns det er så klamt og ekkelt) og la en gulpeklut under hodet.
Skal nok ikke bruke tisselaken i det hele tatt denne gangen. I storsenga har jeg en overmadrass som kan vaskes i maskin og i vogna kan madrassen vaskes. I vogga blir det lammeskinn:)
Bruker vel heller tisselakenet hvis jeg finner ut at jeg får en skikkelig tissebaby[8D]

Jeg skal ikke ha tisselaken, syns det er klumpete og klamt å ha i både vogn og seng. Ser heller ikke noe grunn til å ha det i heller :) Har ikke hatt et eneste uhell m han som nå snart er 2 år hvor det har vært nødvendig med tisselaken. Tissen legges på plass i bleia, pekende nedover så går det som regel veldig bra. Jeg legger til at jeg er ikke av dem som bytte bleie for ofte så bleien er tunge og gode noen ganger før dem blir tatt av uten at det har vært noe lekasje problem.

:)

eg har tisselaken i både sengen å i vuggen, e greit å ha itillfelle [:)]

Dette har jeg ikke tenkt på, engang [8|]
Men tror nok vi klarer oss fint uten. Men er glad jeg har hamstra gulpekluter, for jammen var det en liten gulpegutt som kom [:)]

kommer ikke til å bruke det. Aldri hatt behov. Legger gulpeklut under hodet bare. Dessuten kommer jeg til å bruke lammeskinn hele året. Det avkjøler i varmen [:)]

ORIGINAL: Julia09

brukte det ikke sist, og hadde ingen uhell, så jeg kommer nok ikke til å bruke det[:)]

Jeg har tisselaken, både i seng, vogn og vugge. men så har jeg lammeskinn oppå der igjen...så tisser hun utafor, må jeg jo vaske det og...

Nei, det kommer vi ikke til å bruke. Blir helt svett av å ligge på det selv i disse "vente-på-at-vannet-skal-gå-tider"
Madrassen i vogna er det bare å slenge i maskinen hvis det skulle komme et uhell

Jeg brukte tisselaken i vogna forrige gang og skal bruke det nå også. Er jo bare å klippe et stort tisselaken i to, så passer det bedre til vogna. Har selvfølgelig brukt det i senga også, det skjer jo av og til uhell og da er det bedre å vaske bare tisselakenet og slippe å vaske madrassen!

Back
Topp