Tisse uhell (fjerne lukt)

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Har ei jente på 3 år som slutta med bleie i sommer ferien. Men nå er ho begynnt og tisse på seg. Ofte tror eg ho bare er trøtt og ikkje gidder og gå på do. Men resultatet er at ho tisser i sofaen :/ eg kan ta av trekka og vaske dei i maskinen. Det blir ofte for tiden. Men nå synst eg det lukter tiss heletiden. Vaska heile sofaen i går og ingen uhell idag. Så det må sitte inni putene tenker eg. Noen tips til og få bort lukta?? Sofaen er ca 1,5 år. Så vil ikkje kjøpe ny igjenn :/

Ta eddik på, det fjerner lukt :-) fått vekk kattetiss lukt med eddik, tar bare litt på der det lukter (ca en halv kork, spørs på hvor stort området er). Kan hende du må gjenta det noen ganger men det blir borte :-)

Også kan det være lurt å la henne sitte på noe i sofaen hvis dette er et tilbakevendende problem.

Spraye godt med eddik og trykke en håndkle nedi for å tørke? Og kanskje ha sånne tisseunderlag under sofatrekket :)

Det er fra i går eller dagen før. Hjelper fortsatt eddik? Har bare den sterke typen i hus. Kan eg bruke den?

Du kan blande ut den sterke typen selv, blandingsforhold står på flaska. Tror det er 1 del eddik til 4 eller 5 deler vann eller noe. :)

Ville prøvd eddik.

Det er vanlig at barn oftere har uhell når de er slitne/trøtte, så det kan være lurt å følge oftere på do på ettermiddagen feks. Etter en stund bleiefri skjønner noen unger at de kan holde seg lenger og lenger og vil helst vente dersom de kan når de leker, det er fint da å snakke om å gå på do før man kjenner man absolutt må og bare følge på do. Lykke til:)

Ville prøvd eddik.

Det er vanlig at barn oftere har uhell når de er slitne/trøtte, så det kan være lurt å følge oftere på do på ettermiddagen feks. Etter en stund bleiefri skjønner noen unger at de kan holde seg lenger og lenger og vil helst vente dersom de kan når de leker, det er fint da å snakke om å gå på do før man kjenner man absolutt må og bare følge på do. Lykke til:)
Ja vi må spør ho ofte nå. Men det skjer litt innimellom allikevel :/ ho var kjempe flink når ho slutta så er litt fortvila. Men er veldig tydelig dei dagene ho er trøtt etter barnehagen det skjer. Nesten aldri i helgene. Har snakka mye om det. Og ho sjønner det. Men ho er ofte midt inni barne tv ol så ho utsetter det for lenge..

Hadde enten lagt et tisselaken under der ho sitter eller nekta ho å sitte i sofaen før hun har lært å tisse i do.

Edikkvann tar lukten.

Prøvde med eddik på puta som lukta i går kveld.. Og det virka supert :) har spraya sofaen med imprignering tiligere så det kom ikkje tiss gjennom. Men etter mangen vask så går det lett gjennom. Får kjøpe ny spray og imprignere den på ny.. Hender det blir søla andre ting og med små barn i hus :p så får vi mase mer på jentungen så det ikkje blir mer tissing på sofaen.. Takk for supert tips :)

Back
Topp