Tisse ofte

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Må dere opp for å tisse om natten? Såfall hvor mange ganger per natt? Og hvordan er det om dagen?

Jeg er under utredning for en sykdom som også gir slike plager (ikke diabetes, men i samme gata). Så jeg lurer på hva som er "normalt" midt i svangerskapet. Trodde ikke dette skulle være så ille før senere når det blir trangere inni der...

Jeg må tisse minst 5-6 ganger per natt og maange ganger om dagen. Drikker en del veske gjennom dagen (fire liter ca) og halvliter om natten da tørsten er uutholdelig. Vet ikke om det er normalt, men tror det. Ingen utslag på noen stix eller blodsukker så langt. Kan jo hende JM vil utføre belastning just in case, men de bekymringene tar jeg hvis de kommer[emoji4] Ikke fått beskjed om noe så langt, så det er vel normalt. Blir gal av søvnmangelen da[emoji6]

Hormoner påvirker både musklene der nede og hele metabolismen slik at samlet sett øker trangen og hyppigheten for å tisse betraktelig. Og snart kommer vel trykket i tillegg[emoji6] Hurra![emoji23]

Ha en god dialog med lege/JM, men det antar jeg at du har siden du er under utredning. Lykke til! (ps: hold deg langt unna svart te/kaffe og alt annet vanndrivende (grønn te og mange urteteer)

Jeg er gjeene oppe minst en gang, ofte to, og litt sjeldnere tre ganger. Som regel en gang ganske tidlig og så rundt firetiden.

Og dette er graviditetstissing sa jeg ikke har pleid å være så mye oppe om natten tidligere.

Men klart, de gangene jeg drikker masse før jeg legger meg, må jeg også mer opp om natten.

Er ikke et godt eksempel der - tror ikke jeg sto opp en eneste natt med første og hittil ingenting med nr2. Jordmor som hadde tul sa jeg hadde partyblære.

Tisser oftere enn før på dagtid da, det skal sies.

Bruker aldri å være oppe om natten for å tisse vanligvis, men nå er det 1-2 ganger hver eneste natt. Prøver å unngå å drikke for mye sent om kvelden, for da blir det gjerne 3-4 ganger også. Om dagen tisser jeg hver time eller hver andre time. Drikker mye vann gjennom hele dagen.

Helt i starten av graviditeten var jeg oppe en gang i løpet av natten, nå må jeg ikke tisse på nattestid lenger. På dagtid tisser jeg kanskje en gang mer i løpet av hele dagen enn jeg gjorde før, så ingen stor forskjell her! :)

Mange ganger om dagen og minst 3/4 ganger om natten. Slitsomt. Drikker veldig mye da, veldig tørst for tiden. :) Aldri hatt party blære bare så det er sagt ;)

Helt i starten av graviditeten var jeg oppe en gang i løpet av natten, nå må jeg ikke tisse på nattestid lenger. På dagtid tisser jeg kanskje en gang mer i løpet av hele dagen enn jeg gjorde før, så ingen stor forskjell her! :)

Helt likt her :-) Og håper det holder seg sånn :-)

Alt fra 1 til 4, men stort sett 2. Tror det er litt tvangstanker også, for om jeg våkner får jeg aldri sovnet igjen før jeg har tissa, uansett om det er noe å tisse ut eller ikke.

1-2 ganger om natten. Tisser da før jeg legger meg gjerne ro ganger også om jeg blir liggende i sengen en stund før jeg sovner.

Våkner gjerne 4-5 ganger av bekkenet når jeg snur meg, kjenner litt på om jeg må tisse da, men klarer å ignorere det som oftest om det er tilfelle.

Har foreløpig ikke begynt å gå på do om natta. Men er vel like før nå. Løper sikkert på do 70 ganger om dagen (føles sånn ut i allefall :p), og da spesielt på kvelden.

3-4 og gjerne fem ganger om treåringen vekker meg. Må tisse hver gang jeg våkner

Merker jeg får litt vann i kroppen/beina utover dagen, da er natt-urin veldig vanlig. Når man legger seg renner vannet oppover kroppen igjen og nyrene begynner å jobbe.

Har ikke telling på hvor mye, men det er mange ganger både dagtid og natt. Hjelper vel ikke med én nyre og nedsatt nyrefunskjon...

Har vært oppe på do 1-2 ganger om natten helt siden jeg testet positivt. Om dagen aner jeg ikke, men det er mange. Noen ganger er jeg på do hver time, og merker veldig til tissetrang når jeg er i bevegelse.

1-2, noen ganger er den første kl 4 og da sliter jeg med å sovne igjen. Men tisser masse på dagen! Drikker mer også da. Prøver å ikke drikke siste drøye timen-halvannen ca før jeg legger meg. Det hjelper.

Har enda ikke kommet til disse nattlige do-besøkene, men de kommer.... håper bare at det lar vente leeeenge på seg.
På dagtid har det blitt 3 ekstra do-besøk, men overkommelig :)

Må heldigvis ikke opp om natten. Prøver som andre nevner over her å ikke drikke så mye før leggetid. Tar meg heller en saftis :p Om dagen løper jeg mye på do. Kanskje på tide å kutte kaffen. :cool:

Oppe 2-5 ganger om natten

Back
Topp